Gå til innhold

FIFA 07 til XBOX 360 - Nedstrippa utgave?

Kannath

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var fryktelig trist. Jeg planlegger innkjøp av 360 rundt dette spillet, og så forteller de oss dette??

Noe av dybden i FIFA, er jo nettopp den brede dekningen av ligaer. Hvordan blir det for eksempel nå når man spiller Champions League? Da blir det jo ingen lag av mindre kaliber. Rosenborg, Anderlecht, Olympiakos, slike type lag. Nei, nei og atter nei...

Lenke til kommentar
Det er vel ingen big deal. For fotballelskere er det uansett bare et valg: PES...enkelt og greit. Fifa har alltid vært og vil allitd være overfladisk. PES har dybde i sin spillmotor

6888594[/snapback]

Den nåværende spillmotoren er bedre i PES ja. Men hvordan kan du si at den er bedre enn den nye Fifa motoren som er utviklet til 360? Prøvd den ?

Endret av wipy
Lenke til kommentar
Ja, jeg mener det - min mening. Jeg syns slettes ikke det føles ut som jeg spiller fotball når jeg spiller PES. For meg er fotball-opplevelsen nærmest med Fifa.

6893768[/snapback]

Da har du et snålt syn på hvordan fotball spilles. Alle som har spilt for mye FIFA og deretter prøver PES synes det føles rart med en gang, fordi de prøver å spille urealistisk FIFA-fotball. Man må rett og slett lære folk å tenke fotball igjen. FIFA hjernevasker folk til å tro at fotball er en form for pingpong der en lett kan gli forbi spiller etter spiller og klinke den i krysset på volley samtidig som man skriver SMS på mobilen.

Men men... Det er vel en grunn til at når en diskuterer FIFA, så er det alltid antall ligaer og hvor fin grafikken er som er det viktigste, mens når folk dikuterer PES så er det gameplay og realisme som er det interessante.

Lenke til kommentar
Da har du et snålt syn på hvordan fotball spilles. Alle som har spilt for mye FIFA og deretter prøver PES synes det føles rart med en gang, fordi de prøver å spille urealistisk FIFA-fotball. Man må rett og slett lære folk å tenke fotball igjen. FIFA hjernevasker folk til å tro at fotball er en form for pingpong der en lett kan gli forbi spiller etter spiller og klinke den i krysset på volley samtidig som man skriver SMS på mobilen.

Men men... Det er vel en grunn til at når en diskuterer FIFA, så er det alltid antall ligaer og hvor fin grafikken er som er det viktigste, mens når folk dikuterer PES så er det gameplay og realisme som er det interessante.

6898845[/snapback]

Haha, "PES'n min er sterkere enn Fifa'n din!11" :D

Lenke til kommentar
Ja, jeg mener det - min mening. Jeg syns slettes ikke det føles ut som jeg spiller fotball når jeg spiller PES. For meg er fotball-opplevelsen nærmest med Fifa.

6893768[/snapback]

6898845[/snapback]

Jaha? Fordi du er uenig med meg så har jeg et "snålt syn", og tydeligvis alene om å mene det jeg gjør? Det tviler jeg sterkt på. Jeg kjenner mange som har samme mening som meg, flere og flere har gått over fra PES/TIF til Fifa etter 2005.

Vil ikke ha nå fanboy-diskusjon om hva som er "best", jeg bare sier det jeg har sagt, jeg syns PES-"realismen" suger pølse (jeg er ikke noe glad i pølser), og foretrekker Fifa anyday. *Min* mening er at Fifa-serien, med en del unntak fra ca 2002-2004, har vært, og er, de beste fotballspillene gjennom tidene - med god konkurranse fra gamle Kick Off til Amiga :)

Og nei, som nevnt tidligere er ikke antall ligaer det viktigste for meg - ikke grafikken heller, i allefall ikke i antall pixler. At animasjoner o.l. virker naturlige er selvsagt et stort pluss.

Lenke til kommentar

6893768[/snapback]

6898845[/snapback]

Jaha? Fordi du er uenig med meg så har jeg et "snålt syn", og tydeligvis alene om å mene det jeg gjør? Det tviler jeg sterkt på. Jeg kjenner mange som har samme mening som meg, flere og flere har gått over fra PES/TIF til Fifa etter 2005.

Vil ikke ha nå fanboy-diskusjon om hva som er "best", jeg bare sier det jeg har sagt, jeg syns PES-"realismen" suger pølse (jeg er ikke noe glad i pølser), og foretrekker Fifa anyday. *Min* mening er at Fifa-serien, med en del unntak fra ca 2002-2004, har vært, og er, de beste fotballspillene gjennom tidene - med god konkurranse fra gamle Kick Off til Amiga :)

Og nei, som nevnt tidligere er ikke antall ligaer det viktigste for meg - ikke grafikken heller, i allefall ikke i antall pixler. At animasjoner o.l. virker naturlige er selvsagt et stort pluss.

6899021[/snapback]

Hva en foretrekker er en annen sak. Jeg foretrekker Colin McRae 4 framfor Richard Burns, men er jo fullstendig klar over at Richard Burns stiller i en annen liga enn Colin McRae når det gjelder realisme og dybde i gameplay. Men dette bryr jeg meg ikke om. Jeg spiller Colin McRae fordi det er lett å komme inn i, og gir meg masse lett underholdning. Regner med det er på samme måte med dere som spiller Fifa...

Da jeg scoret mitt første mål i Fifa 06 ble jeg meget skuffet. Spilleren var ute av balanse, skuddet var elendig timet fra min side, men ballen smalt inn i krysset. Det ga meg absolutt ingen glede av å ha utført noe som helst. Er det bare å trykke på knappen?

Lenke til kommentar
Hva en foretrekker er en annen sak. Jeg foretrekker Colin McRae 4 framfor Richard Burns, men er jo fullstendig klar over at Richard Burns stiller i en annen liga enn Colin McRae når det gjelder realisme og dybde i gameplay. Men dette bryr jeg meg ikke om. Jeg spiller Colin McRae fordi det er lett å komme inn i, og gir meg masse lett underholdning. Regner med det er på samme måte med dere som spiller Fifa...

Da jeg scoret mitt første mål i Fifa 06 ble jeg meget skuffet. Spilleren var ute av balanse, skuddet var elendig timet fra min side, men ballen smalt inn i krysset. Det ga meg absolutt ingen glede av å ha utført noe som helst. Er det bare å trykke på knappen?

6899073[/snapback]

Nei, det er ikke på samme måte.

Formulerer meg bedre da ettersom du tydeligvis ikke ville lese setningen "Jeg syns PES-realismen suger pølse" (som var et hint på at jeg mente Fifa er mye mer realistisk enn PES): Min mening er at Fifa er mye mer realistisk både i bevegelser, samspill, fysikk, kommentering, helhetsfølelse, målscoring, innlegg, pasninger, og en del ting til. Fornøyd?

Du har vel kanskje ikke scoret så mange mål i Fifa, og at du hadde flaks med ditt første skudd, samt at du nok skøt med en stjernespiller som har spesialitet i longshots (disse scorer oftere fra distanse), betyr ikke at det ikke er variasjon.

Lenke til kommentar
Pasninger og innlegg er ganske så realistiske i FIFA ja. De treffer jo hver gang 100% det er jo realistiskt....

6899702[/snapback]

Fatter ikke hva slags versjon du har spilt av Fifa? Spilt noe super-easy-i-win-button-greier eller?

I en upresset situasjon så treffer de aller fleste (merk: ikke alle!) pasningene, ja - det stemmer.

I en presset situasjon, avhengig av spillerstats + hvor oppi situasjonen motstander er, reduseres treffsikkerheten - spesielt på gjennombruddspasninger / chipper.

BTK: Ja og så? Det kan nok skape en del mer realisme totalt sett ja, men min mening er at Fifa er mer realistisk i helhet. Det at de følger etter med ballsystemet gjør jo forskjellene bare enda større. Dessuten syns jeg ikke ballen oppfører seg realistisk i PES, så de må bruke et ganske dårlig fysikk-system der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...