Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW HJELP.. selger prøver å lure meg!

ralm

Anbefalte innlegg

Hei Jeg håper alle som leser kommer med nyttige tips:

Saken er føgende:

Jeg kjøpte en BMW 1 måned siden. Da jeg kjøpte den var det ingenting gale iføge NAF godkjenning papir. Etterhvert ca etter en uke så jeg at et førhjul ligger nærmere til framskjermen enn den andre førhjulet. Jeg tok den til verksted og mekanikeren sa at bærebroen er skjev og grunn til det at bilen traff noe some fortau.

Nå, jeg vet at jeg ikke har krasjet den eller noe. Selger nekter å betale for det og han forsvarer seg med det at bilen var i perfekt stand.

Hva kan jeg gjøre for at han skal dekke utgiftene eller hvordan og hvor klage på dette?

Takk så mye!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bilen ble kjøpt privat, så du har ikke noen rettigheter. Bilen ble kjøpt slik den var, og ferdig med det.

Er det NAF som har gjort feil kan du skylde på dem, men det er umulig å bevise.

6892446[/snapback]

Nå må du ikke snalkke om ting du ikke vet noe om. Selvsagt har han rettigheter, det er en hel lov paragraf dedikert til kjøp mellom privatpersoner. foreslår at du leser denne før du uttaler deg..

"kjøpt som den" er en frase som ikke gjelder..

Du kan lese deg litt opp om loven her, er en forenkling, men den funker fint..

http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1025851213.08

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar
...

6892540[/snapback]

Jeg var kanskje litt rask i avtrekkeren der, men for å vri litt på det:

Hvordan skal kjøper få reparert dette for selgers regning (eller hevet kjøpet) når kjøper ikke oppdaget skaden før bilen ble kjøpt, selger sier skaden ikke var der da bilen ble overlevert og selger har en NAF-test som sier at bilen er ok?

Det blir ord mot ord helt til selger slenger NAF-testen på bordet. Da er saken tapt.

Lenke til kommentar
...

6892540[/snapback]

Jeg var kanskje litt rask i avtrekkeren der, men for å vri litt på det:

Hvordan skal kjøper få reparert dette for selgers regning (eller hevet kjøpet) når kjøper ikke oppdaget skaden før bilen ble kjøpt, selger sier skaden ikke var der da bilen ble overlevert og selger har en NAF-test som sier at bilen er ok?

Det blir ord mot ord helt til selger slenger NAF-testen på bordet. Da er saken tapt.

6927629[/snapback]

Dette har du helt rett i, som jeg sier i min første post.. Det er NAF som er nøkkelen her, selger har NAF som bevis på at bilen var krute god da den ble kjøpt. Men rettigheter har han, tipper det må advokat inn i bildet og en del rettsrunder, men t.o.m. dette vil ikke hjelpe om ikke NAF innrømmer feil, noe jeg tviler veldig sterkt på at de gjør..

Lenke til kommentar
Da jeg kjøpte den var det ingenting gale iføge NAF godkjenning papir.

6888209[/snapback]

Er det EU-kontroll eller eierskiftetest du tenker på. Det er mange ting en EU-kontroll ikke vil/kan oppdage. Er "NAF godkjenningen" datert lenge før kjøpet?

Etterhvert ca etter en uke så jeg at et førhjul ligger nærmere til framskjermen enn den andre førhjulet. Jeg tok den til verksted og mekanikeren sa at bærebroen er skjev og grunn til det at bilen traff noe some fortau.

6888209[/snapback]

Har du dobbeltsjekket uttallelesen fra mekanikern?

Jeg kjøpte en BMW 1 måned siden.

6888209[/snapback]

Hadde vært greit å vite år og modell og km-stand samt pris du betalte. Er prisen lavere enn det "normale"? Alder/km-stand/pris vil ofte si noe om hvilken stand bilen burde være i. Høy alder/km-stand og/eller lav pris medfører at man må akseptere flere "skjulte" mangler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...