Crispin Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Åååå det må jeg prøve! Er kjempe glad i fiskepinner, men får nesten aldri lage fiskepinner til middag, samboeren er ikke så glad i dem Endret 22. september 2006 av Crispin Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Var en student som levde på melk og sauekraftfor, det var i allefall billig. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Var en student som levde på melk og sauekraftfor, det var i allefall billig. 6914743[/snapback] Hehe... hardcore Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 ferdig mat syns jeg er fyfy, det tar jo nesten ingen tid å lage en pizza. fiskepinner forstår jeg at folk kjøper da... trikset er risgryter, i motsetning til min samboer, går jeg aldri lei av ris. ikke kjøp uncle bens, men vanlig basmati ris (syns jasmin ris blir litt "parfymert"), sleng i gryta, og ha nesten dobbelt så mye vann som ris, litt salt og litt olje. jeg pleier ikke skylle risen først. Etter vannet har begynt å koke, la den stå på minimum kok i 10-12 min og la den stå i 10-12 min. hvis du skal ha variasjon, så sleng oppi karry sammen med vannet fra starten av. så er det bare å steike noe kjøtt (skinke i terninger el kylling osv) sammen med noen grønnsaker. gulerøtter, vanlig løk/vårløk, evt vannkastjanner/bambusskudd, paprika. brokolli styrer du unna hvis du skal spise noe dagen etter. Evt hiver du boksa tuna ned i gryta med etter du har stekt grønnsakene, isteden for de andre kjøtt greiene. Så slenger du bare risen nede i sammen gryte som det andre, og mikser godt. det du ikke spiser er grei lunsj i boks på skolen el middag. er du litt god med deg selv, så hiver du noen saltet cashew nøtter i og sauser litt med soyasaus el sød chilli. hjemmelaget pizza slår jo og sokkene av noe wannabe pizza i frysedisken. men det er viktig å tenke litt mht karbohydrater, protein og fett, og hvilke karbohydrater du spiser. der er jo ris greit, for det gir lang utvindelses tid, uten at du får en energi spike som forsvinner etter 30min. det er jo dumt at mange studenter ned prioriterer mat og kosthold, som driver hjernen og kroppen, dermed konsentrasjon og velvære - SISO (shit in - shit out). Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Litt off topic, men trodde egentlig at pasta, ris og poteter er ganske fyfy, joda litt går, men jeg har alltid hatt middag med en av disse 3, prøver å styre litt unna nå, tar heller en hau med grønnsaker i stedet for feks poteter. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hva er så fyfy med det? Det inneholder karbohydrater vi trenger for å fungere. Spis med måte om du allerede har masse lagret rundt midja :-D Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Slikt man hører hele tiden, kanskje noe jeg har drømt? Så jeg har kuttet ned betraktelig Lenke til kommentar
turbo_princezz Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 lag deg en stor pizza som du deler opp og fryser ned i biter så bare tar du opp noen biter å varmer de i stekeovnen. micro er ingen suksess med pizza. det blir gummipizza!! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 lag deg en stor pizza som du deler opp og fryser ned i biter så bare tar du opp noen biter å varmer de i stekeovnen. micro er ingen suksess med pizza. det blir gummipizza!! 6918666[/snapback] Noen biter pizza, hva skal det være godt for? Vorspiel til appetizerne før forretten? Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 lag deg en stor pizza som du deler opp og fryser ned i biter så bare tar du opp noen biter å varmer de i stekeovnen. micro er ingen suksess med pizza. det blir gummipizza!! 6918666[/snapback] Noen biter pizza, hva skal det være godt for? Vorspiel til appetizerne før forretten? 6918859[/snapback] Helt enig Zethyr. Skal jo spise seg mett. Trenger jo cirka halv pizza for det. Leste et sted i en anne trpd her med en genial en som lagde pizzadeig til hele uka og så delte opp i dagsbiter. Hjemmelaga pizza hver dag Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Helt enig Zethyr. Skal jo spise seg mett. Trenger jo cirka halv pizza for det. Leste et sted i en anne trpd her med en genial en som lagde pizzadeig til hele uka og så delte opp i dagsbiter. Hjemmelaga pizza hver dag 6920293[/snapback] Nja, sett i slankesammenheng skal man jo ikke spise seg helt mett, men heller spise oftere. Men dog, det er jo kjipt å lage mat hele døgnet, så jeg trenger minst én pizza for å gidde å lage det. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Bare så det er sagt: jeg er IKKE på slankern Kunne spist rent fett døgnet rundt uten å legge på meg, hehe... Lenke til kommentar
EVH Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Joikaboller og potetmos Kylling, loff, potetgull som tidligere nevnt, Tunfisk. F.eks med nudler Lenke til kommentar
Livert Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Joikaboller og potetmos Kylling, loff, potetgull som tidligere nevnt, Tunfisk. F.eks med nudler 6942323[/snapback] Ah, joikaboller er godt Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 vårrull og ris + woc fiskepinner/fiskegrateng/seibiff m løk med poteter + kokte grønsaker pytt i panne woc med tunfisk +++ Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 ÆÆSJ! kjøp pizza skulle ikke blitt solgt. det går man lei av. det har jeg erfart etter å ha spisn 40 grandiosa på 21 dager :| skal ikke spise pizza på MINST 2 år hehe men du kan koke makaroni og så rasper du ost oppå og under det er veldig godt. kok spaghetti det er heller ikke så ille Lenke til kommentar
HalliHallo Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Lag havregynsgraut. Blir ikje så godt etter det er nedfryst, og det blir litt pyton med å vaske panner heile tida, men du blir garantert mette i 5 timar minst. Ha opp i ei panne så mykje mjølk som du trur du kjem til å éte. Så berre ha i litt havregryn. Enkelt som berre det Godt er det òg. Tek 5 minutt. Endret 1. oktober 2006 av HalliHallo Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Fjordlands tortellini koster vel en 13-14 spenn for en liten middagsporsjon. Euroshopper lasagne ligger på samme prisnivå, smaker mer enn bra nok etter 10 min i mikroen. Akkurat nå skal jeg mekke meg karbis og makaroni. Tror den middagen havner på godt under 10 spenn i totalkost. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 spagetti og en hvilkensom helst saus, helst litt syrlig jo billigere jo bedre^^, også blander du pølsebiter i. Når pizzaen er ferdigkokt steker du den litt i pannen. blir utrolig godt.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Når pizzaen er ferdigkokt steker du den litt i pannen. 6981296[/snapback] ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå