Gå til innhold

X1900XT med høye temperaturer!

Mixy

Anbefalte innlegg

Hei

Mottok for kort tid siden mitt splitter nye skjermkort. X1900xt. Først ble jeg litt skremt over hvor stort det var, men det var nå så.

Jeg har en 420W strømforsyning som jeg ikke stoler helt 100% på, men allikevel, den burde klare saken.

Tingen er den at etter kort tid (15-30 min) med 3D spill, skrur PC'n seg helt av. Jeg lurte på hva dette var, og undersøkte litt. Den andre gangen merket jeg en rar lyd "skrapelyd" fra PSU'en. Så jeg trodde at jeg kanskje måtte investere i en ny en.

Så idag, satte jeg meg ned for å teste skikkelig, ventet til lyden kom, og skjekket temperaturene på de forskjellige komponentene (vet ikke hvordan jeg får skjekket PSU temp, eller om det er noen temperaturmåler på min). Uansett, jeg så at temperaturen på skjermkortet var helt oppe i 89 grader celsius.

Så tenker jeg da, kommer dette av mangle på strøm, eller er den medfølgende kjøleren for dårlig? Eller er bare dette ett kort som er lagd for å være så varmt, og tåler det. Og problemet sitter i PSU'en min?

Noen ideér? Takk :)

EDIT: Kan også ta med at jeg nå tester med litt høyere hastighet på GPU vifta, og at den lå med en idle temperatur på ca 55.

Endret av Mixy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant akkurat ut at jeg bare trengte å skru opp vifta på skjermkortet, så droppet temperaturen med bortimot 20 grader. Men skurrelyden fra PSU'en er der fremdeles, så det er fare for at PC'n skrur seg av etter en tid fremdeles... Time will show.

Ulempen derimot er at vifta jo bråker som ti cowboyfilmer :(:p

Lenke til kommentar
mitt blir vel rundt 80 grader ved spilling.. var oppe i 100 grader i sommer..

idle ligger mitt på 47grader.. klokket til 662/765

6890126[/snapback]

Med standard kjøler? :):dribble:

Kommer ikke til å klokke dette kortet før det begyner å henge etter i spill. Jeg klokket istykker mitt gamle X800kort... selv om jeg da flashet det opp til XT, og dette jo er litt mer risky game. Har ingen grunn til å klokke det sånn som det er nå. Er ikke skjermkortet mitt som er flaskehalsen i PC'n min uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...