Tuffeluffe Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Heisann! Tenker å kjøpe meg et lydkort, har fra før bare onboard AC97 er det vel det heter... Det funker liksom, men så lurer jeg på å om det blir mye bedre hvis jeg kjøper et lydkort.... Har ganske bra Logitech 5.1 anlegg betalte 1500 kr for det, og det funker bra! Har da sett meg ut et lydkort: Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic Hva mener dere om det? Billigste koster 749kr, noe som jeg ikke syns er så galt... Er det lett å installere det? Meninger? Takk #Edit, ser at det står BULK, på PSDATA... Vil dette si at det ikke følger med Programvare og ledninger? For slikt må jeg ha med.. Endret 18. september 2006 av Tuffeluffe Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 trenger du ledninger? tilhvada? software henter du på www.soundblaster.com ang. isntallasjon så er det bare å evt. avinstallere driverene til det gamle (du kan fint kjøre med to lydkort for den saksskyld) skru av, stikke inn, skru på og voila...installere drivere. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 skru av, stikke inn, skru på og voila...installere drivere. 6887613[/snapback] Med andre ord: enkelt å instalere! Veit ikkje heilt om du merka forskjell, men eg har hd audio og prøvde høgtalarane mine på ein eld gammal maskin og merka tydeleg forskjell. Men kor masse du tene med veit eg ikkje... Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Det kortet der er jo veldig bra, ville absolutt annbefalt det- Men hvis du har digitale utganger burde du benytte de i stedet, og da er lydkvaliteten lik uansett lydkort! Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Takker for svar watercool, det du sier om digitale utganger? Hva mener du med det? hehehehe... ja, jeg er ikke helt smart med lydkort Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Ganske enkelt egentlig: Lyd kan overføres digitalt mellom de fleste PC lydkort, en del DVD spillere, avanserte høytalersett til PC og mange forsterkere. Man kan da bruke en vanlig RCA/ sånn vanlig lydkabel til stereo eller optisk overføring. Til høyttalere er Coaxen mest vanlig, og det er den på lydkort og. Men da trenger ikke lyden å beregnes og omformes noe serlig for å bli analog, og kvaliteten vil heller ikke svekkes av dårlige kontakter. Derfor vil ikke lyden variere fra lydkort til lydkort. Selvsagt er det noen kort som krever mindre maskinvare, og kan bruke flere typer efekter (X-Fi lydkortene kan omtrent alt sånt) men lyden vil for det meste være den samme. Her kjører jeg digital overføring mellom en DVD spiller og forsterkeren, og det funker flott. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Dobbelpost.... Endret 18. september 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Slik jeg har det nå, er at jeg har tre ledninger fra Bassen til Baksiden av pcen.. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 meget bra det lydkortet du har valgt ut. har bestilt det selv også Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Takk for svar Brian_N Har funnet et annet alternativ, https://prisguiden.no/product.php?product_id=35819 Creative Sound Blaster X-Fi Platinum Hvordan er dette i forhold til Xtreme Music? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Takk for svar Brian_N Har funnet et annet alternativ, https://prisguiden.no/product.php?product_id=35819 Creative Sound Blaster X-Fi Platinum Hvordan er dette i forhold til Xtreme Music? 6892866[/snapback] det vil jo være bedre. alt avhenger jo av hva du er villig til å betale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå