enden Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg lurer på hvor mange nanosekunder det tok før den stakkars fyren var overlesset med tre-fire sikkerhetsfolk som trodde det var en bombe jeg... Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 bra det ikke er litium poly batterier da disse er enda mer eksposive (og har enda større energitetthet) 6887810[/snapback] http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_polymer kan være jeg missforstår noe, men om jeg leser den biten her rett: There are many advantages of this design over the classic lithium ion design, including the fact that the solid polymer electrolyte is not flammable (unlike the organic solvent that the Li-Ion cell uses); thus, these batteries are less hazardous if mistreated. så skal polymer være tryggere den vanlig ion... Lenke til kommentar
kindings Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Dette bare bekrefter det jeg mistenkte da Apple og Dell tilbakekalte sine batterier, dvs at en rekke produsenter ikke brydde seg. Nå er det vel ikke sikkert at dette var ett Sony batteri, men det skulle ikke forundre meg og det virker usannsynlig at ikke flere produsenter har fått disse batteriene. Hadde Sony offentliggjort hvilke produsenter de hadde levert disse batteriene til, så tror jeg nok flere måtte gjort noe. Flyselskapene må jo bare innføre ett generelt forbud her, da det virker rimelig håpløst å gå på de to produsentene som faktisk har tatt problemet alvorlig. Edit: dette kan jo være en gylden sjanse for terrorister å få bomber om bord, dvs ta med seg en lappis og håpe at den eksploderer Endret 18. september 2006 av kindings Lenke til kommentar
kindings Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg lurer på hvor mange nanosekunder det tok før den stakkars fyren var overlesset med tre-fire sikkerhetsfolk som trodde det var en bombe jeg... 6888849[/snapback] Ja, og dersom han har møtt på det "riktige" sikkerhetsfolkene, så har det sikkert tatt ett par timer å overbevise dem om at det ikke var en bombe Lenke til kommentar
Juke Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) De forklaringene jeg har sett på disse batteriproblemene tyder på at det er andre årsaker.6888434[/snapback] Ja, helt enig. Jeg måtte forøvrig le når jeg leste følgende i kildeartikkelen (Gizmodo): Also, we got to overhear some of the not-so-computer-literate people on our flight talking about how laptop batteries can explode if you "get too many viruses on your computer. Virus, faktisk! :!: Endret 18. september 2006 av Juke Lenke til kommentar
Revox Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Ser mer ut som det er tatt i negativ. 6888110[/snapback] Da hadde ikke grønn fargen på bildet (på den lappen på pc`n) vært der og heller ikke rød fargen på teppet øverst på bildet. 6888244[/snapback] Å? Negative bilder er da ikke det samme som svart-hvitt Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Å? Negative bilder er da ikke det samme som svart-hvitt 6890697[/snapback] Bildet er nok ikke i negativ. Med mindre batteriet blir helt hvitt etter å ha tatt fyr da. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Godt poeng. Syns bare generellt at bildet virker litt "fikset" Lenke til kommentar
BlondGod Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Enig at bildet ser litt polarisert ut, men det kan jo hende at det er pulverapparatet som har etterlatt seg et spor eller to kanskje? Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 bra det ikke er litium poly batterier da disse er enda mer eksposive (og har enda større energitetthet) 6887810[/snapback] http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_polymer kan være jeg missforstår noe, men om jeg leser den biten her rett: There are many advantages of this design over the classic lithium ion design, including the fact that the solid polymer electrolyte is not flammable (unlike the organic solvent that the Li-Ion cell uses); thus, these batteries are less hazardous if mistreated. så skal polymer være tryggere den vanlig ion... 6889116[/snapback] prøv og lade et lithium poly batteri feil vei ( + på - ) og gjnerne med litt annen puls en det er designet til, da vil det ese ut og ekplodere i en ganske anstendig ildkule, som spruter grønn gugge rundt. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 IBM bruker flere produsenter på sine batterier. På min T43p står det følgende: -KJ Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) bra det ikke er litium poly batterier da disse er enda mer eksposive (og har enda større energitetthet) 6887810[/snapback] http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_polymer kan være jeg missforstår noe, men om jeg leser den biten her rett: There are many advantages of this design over the classic lithium ion design, including the fact that the solid polymer electrolyte is not flammable (unlike the organic solvent that the Li-Ion cell uses); thus, these batteries are less hazardous if mistreated. så skal polymer være tryggere den vanlig ion... 6889116[/snapback] prøv og lade et lithium poly batteri feil vei ( + på - ) og gjnerne med litt annen puls en det er designet til, da vil det ese ut og ekplodere i en ganske anstendig ildkule, som spruter grønn gugge rundt. 6891697[/snapback] vel det høres ut som en skikkelig feilkobling. noe som ikke burde oppstå i en laptop eller lignende. og jeg forventer nok at den kommer til å spy ut gugge ja siden varmen får polymer elementene til å smelte. nå gjelder nok det sitatet jeg fant ikke feilkobling, men interne skader fra fall og lignende. så spørsmålet er, har batteriene en konstruksjonsfeil som gjør at det oppstår en feilkobling lik den du beskriver? forresten, alle oppladbare batterier vil vel reagere på samme måte (varme, flammer, guffe) om de blir koblet feil i laderen. kan problemet være ikke batteriene, men det at en lader og bruker batteriene samtidig? eller gjør en egentlig det når en lader en mobil eller laptop mens den er i bruk? Endret 19. september 2006 av hobgoblin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå