bureaucrator Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Jeg installerte Windows XP pro (norsk) på nytt på min nye bærbare, og maskinen fungerer for det meste helt fint, men jeg har et par spørsmål om drivere. Jeg har installert en rekke av de driverne som trengs, men slik det framgår av bildet, mangler det noe. Noen som vet hva som trengs her? (Den eneste forskjell på de tre er at de andre er funksjon 2 og 4, ikke 3. Jeg opplever dessuten at av/på-knappen ikke fungerer like stabilt som Mediadirekt-knappen. Noen som har noen ideer? Er det nødvendig å kontakte Dells brukerstøtte? (Jeg har gått igjennom "Erfaringer med Inspiron 6400" uten å finne svaret...) Endret 18. september 2006 av bureaucrator Lenke til kommentar
Ash Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Har du installert Intel brikkesett driverene? Navnet på de enhetene som mangler drivere kan indikere at det f.eks er brikkesett elementer det er snakk om. Disse finnes tilgjengelig på Dell sine sider for den maskinen og kan i tillegg lastes ned fra Intel sine hjemmesider. Ellers vil jeg anbefale å sammenlikne de enheter som allerede er installert med hvilke enheter som skal være i maskinen, dette kan du også finne på Dell sine sider. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Jeg installerte Intels brikkesettdrivere. Jeg lastet ned fra Dells sider. Kanskje det er nyere drivere hos Intel... Endret 19. september 2006 av bureaucrator Lenke til kommentar
hwl Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Har du prøvd Dell NotebookSystem Software Utility den innholder driber for mye på laptopen, bla usb og diverse andre system drivere. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Ja, jeg har installert den norske utgaven av system software-driverne du linker til, og jeg har dessuten forsøkt Intels nyeste brikkesettdrivere nå. Kan det være et mulig problem at jeg ikke var forsiktig nok med å installere de norske utgavene av driverne på Dells sider? Jeg lastet nemlig først ned driverne for engelsk XP pro, noe jeg først oppdaget da et par av driverne ikke lot seg installere av den grunn. Disse ble da heller ikke installert. (Lastet ned og installerte norsk utgave.) Men kan noen drivere ha blitt installert uten denne sikkerheten, eller har språket på operativsystemet ingenting å si for f.eks. lyddrivere, grafikkdrivere etc. (Husker ikke akkurat hvilke drivere det kan ha vært snakk om...) Lenke til kommentar
hwl Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Ja, jeg har installert den norske utgaven av system software-driverne du linker til, og jeg har dessuten forsøkt Intels nyeste brikkesettdrivere nå. Kan det være et mulig problem at jeg ikke var forsiktig nok med å installere de norske utgavene av driverne på Dells sider? Jeg lastet nemlig først ned driverne for engelsk XP pro, noe jeg først oppdaget da et par av driverne ikke lot seg installere av den grunn. Disse ble da heller ikke installert. (Lastet ned og installerte norsk utgave.) Men kan noen drivere ha blitt installert uten denne sikkerheten, eller har språket på operativsystemet ingenting å si for f.eks. lyddrivere, grafikkdrivere etc. (Husker ikke akkurat hvilke drivere det kan ha vært snakk om...) 6893282[/snapback] Språk skal ikke ha noe å si, bortsett at du får en salig blanding norsk/engelsk tekst, svjv. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Jeg føler meg fristet til å installere operativsystem og drivere på nytt, men jeg skulle gjerne ha funnet driverne til denne PCI-maskinvaren og løst av/på-knapp-problemet før jeg gjorde det. Jeg blir vel kanskje nødt til å kontakte Dell... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå