Gå til innhold

skal reinstallere os, hvordan formatere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det greieste er vel å bruke et disk/partisjons-verktøy til å slette eller blanke ut de partisjonene du ikke lenger vil ha - dersom du har et slikt verktøy, da.

The Ultimate Boot CD inneholder vel saker og ting du kan bruke til slikt.

Ellers mener jeg å huske at Windows, i forkant av installasjonen, spør deg om du vil reformattere partisjonen som du har valgt å installere på. (Men det hender jeg husker litt feil.) Sletter/blanker du partisjoner før du installerer, så er du i hvert fall sikker.

Lenke til kommentar
Det greieste er vel å bruke et disk/partisjons-verktøy til å slette eller blanke ut de partisjonene du ikke lenger vil ha - dersom du har et slikt verktøy, da.

6887268[/snapback]

Om du kjører XP Pro så har du et slikt verktøy.

Administrativ Tools > Computer Management > Disk Management

Lenke til kommentar

6887268[/snapback]

Om du kjører XP Pro så har du et slikt verktøy.

Administrativ Tools > Computer Management > Disk Management

6913301[/snapback]

Men kan du slette den partisjonen som Windows ligger på?

Mens du kjører Windows?

Lenke til kommentar

Mens du kjører Windows?

Nei det går ikke.

jeg bruker en boot disk faktisk fra den tiden jeg hadde ME setter den i floppy og når den er ferdigbootet skriver jeg fdisk og så er det bare å følge de valgene som kommer opp,kjekk sak.

Lenke til kommentar
Det er jo et ypperlig partisjoneringsverktøy inkludert i Windows sitt installasjonsprogram, så mer enn det trenger du ikke.

6921420[/snapback]

Aye.. Ikkeno vits i å skulle slette ting før du installerer Win Xp. Du sletter bare partisjonene, og formaterer disken med installasjons-CDen idet du skal til å installere Windows.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mens du kjører Windows?

Nei det går ikke.

jeg bruker en boot disk faktisk fra den tiden jeg hadde ME setter den i floppy og når den er ferdigbootet skriver jeg fdisk og så er det bare å følge de valgene som kommer opp,kjekk sak.

6921385[/snapback]

Boot disk ja, den ble også hypig brukt da jeg kjørte ME for noe år tilbake. Et OS med flere hull, tull og bugs skal man lete litt etter. Windows 95 er nesten sikrere generelt sett. ME ble lansert kun for å tjene penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...