Gå til innhold

Duell leveringstid: Komplett vs Netshop

Anbefalte innlegg

Har bestilt meg ny maskin, og delte opp bestillingen mellom Komplett og Netshop. Så nå tenkte jeg vi alle kunne få se hvor lang tid ting tar.

Varene ble bestilt meg bare minutters mellomrom på web. Skrev ikke ned tidspunktene, men fikk e-post fra begge ikke så lenge etter at bestillingen var lagt inn.

Netshop først, så Komplett. Begge hadde alle varene på lager.

Netshop: CPU, RAM og HD (1,6 kg)

Komplett: HK, GFX-kort, og 100 CD-R-plater (4,6 kg)

Bekreftelse på bestilling og angrerettskjema, pr e-post:

Komplett: Fredag 15.09.2006 kl. 13:27

Netshop: Fredag 15.09.2006 kl. 13:22

Leveringsbekreftelse/Sendingsinfo, pr e-post:

Komplett: Fredag 15.09.2006 kl. 21:50

Netshop: Fredag 15.09.2006 kl. 14:26

Status på pakkesporing pr mandag 18.09.2006 kl. 19:36:

Komplett:

20.09.06 - 08.16. ANKOMMET POSTKONTOR

19.09.06 - 09.20. REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL, 7007 TRONDHEIM

18.09.06 - 19.08. VIDERESENDT, 0024 OSLO

18.09.06 - 13.18. INNLEVERT POSTTERMINAL, 3169 STOKKE

Netshop:

19.09.06 - 08.12- ANKOMMET POSTKONTOR

18.09.06 - 11.37. REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL, 7007 TRONDHEIM

15.09.06 - 19.42. INNLEVERT POSTTERMINAL, 3169 STOKKE

(Edit: Pakkesporingsinfo oppdatert for siste gang 20.09.2006 kl. 15:16)

Netshop vant!

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har bestilt meg ny maskin, og delte opp bestillingen mellom Komplett og Netshop. Så nå tenkte jeg vi alle kunne få se hvor lang tid ting tar.

Varene ble bestilt meg bare minutters mellomrom på web. Skrev ikke ned tidspunktene, men fikk e-post fra begge ikke så lenge etter at bestillingen var lagt inn.

Netshop først, så Komplett. Begge hadde alle varene på lager.

Netshop: CPU, RAM og HD (1,6 kg)

Komplett: HK, GFX-kort, og 100 CD-R-plater (4,6 kg)

Bekreftelse på bestilling og angrerettskjema, pr e-post:

Komplett: Fredag 15.09.2006 kl. 13:27

Netshop: Fredag 15.09.2006 kl. 13:22

Leveringsbekreftelse/Sendingsinfo, pr e-post:

Komplett: Fredag 15.09.2006 kl. 21:50

Netshop: Fredag 15.09.2006 kl. 14:26

Status på pakkesporing pr mandag 18.09.2006 kl. 19:36:

Komplett:

18.09.06 - 19.08. VIDERESENDT, 0024 OSLO

18.09.06 - 13.18. INNLEVERT POSTTERMINAL, 3169 STOKKE

Netshop:

19.09.06 - 08.12- ANKOMMET POSTKONTOR

18.09.06 - 11.37. REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL, 7007 TRONDHEIM

15.09.06 - 19.42. INNLEVERT POSTTERMINAL, 3169 STOKKE

(Edit: Pakkesporingsinfo oppdatert)

Netshop vant!

6887190[/snapback]

Har bestilt en god del flere ganger både fra netshop og komplett. Og mine erfaringer er at netshop ALLTID leverer raskest. Normalt 2 døgn fra bestilling til mottak hos netshop og dobbelt så lang tid fra komplett. Årsaken har vært i de fleste tilfeller at varene fra komplett er blitt innlevert postkontor flere dager etter bestilling, selv om de har hatt dem på lager.

Ellers er jeg veldig fornøyd med begge nett butikkene, men velger netshop foran komplett hvis pris er noenlunde likt

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt varer mange ganger fra både komplett og netshop, og har bare positive erfaringer når det gjelder leveringstider.

Bare en gang har det tatt over to dager fra jeg har bestilt varen til at den har ankommet postkontor. Den ene gangen tok det vel ca 4 dager fra komplett, og det var vel for en 2-3 år siden.

Lenke til kommentar

Ja Netshop og Komplett pleier å være raske stort sett.

PCutstyr.no derimot, jeg bestilte deler på torsdag forrige uke,

alle deler var det masse av på lager,

men de ble levert inn på postkontoret i Fredrikstad først i går kl 13.30.

Det er altfor lang tid! Tok lang tid sist jeg bestilte derfra også.

duc

Lenke til kommentar

Bestilte totalt 40Kg med varer fra komplett fordelt på to pakker.

Pakke 1:

Vekt 15,6 kg

Volum 126,9 dm3 (62x62x33 cm)

Pakke 2:

Vekt 15,7 kg

Volum 76,8 dm3 (59x42x31 cm)

Varene ble bestilt 17:45. 17.09.06 (Søndag)

og klokken 20.23 20.09.06 (Onsdag) ble varene levert.

Synes dette er ekstremt bra med tanke på at det er snakk om to store pakker og fra et så stort og travelt selskap som Komplett. Har bestilt fra dem flere ganger før og har aldri gått mer en 4 dager etter bestilling.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en vare (mange på lager) i kveld. Mottok ordrebekreftelse kl. 2305, som også er Kompletts tidspunkt:

"1 stk har forventet sendingsdato 2006-09-22"

Det morsomme er forventet sendingsdato :dribble: Altså mindre en 1 time etter ordreinngang. Automatikken tar ikke hensyn til tidspunkt på døgnet eller ukedag, og er følgelig ikke å anse som annet et veiledende

Uansett, jeg har handlet hos Komplett ca. 20 ganger, vet ingen ting om kundeservicen, hvordan de behandler reklamasjoner osv. fordi det har ikke vært behov. Det har aldri tatt mer enn 24 timer før ordren har blitt effektuert (bortsett fra helg).

Jeg er forberedt på å stille på postkontoret (i Asker) tirsdag for å hente pakken. Og det er godt nok for meg.

Deler av dette hører kanskje hjemme i en annen tråd (skryt av komplett.no), men leveringstiden skal bli postet

Siden det er at par postombæringer side jeg var fjortis sier jeg ikke: "Komplett eier" :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå har jeg også bestilt varer (kun lagervarer) fra Komplett og Netshop, kommer med tilbakemelding.

6919968[/snapback]

Og resultatet ble... *trommevirvel* Uavgjort! Begge pakkene ble sendt første virkedag (mandag) og kom frem i dag. Det var for så vidt en gledelig overraskelse, for det er ikke alltid komplett har sendt pakkene med en gang de siste par årene.

Lenke til kommentar

Det er ein del forutsetninger som ligger til grunn for at den eine er raskare enn den andre, og då tenker eg ikkje på den interne logistikken.

Ein kan eigentleg berre samanlikne fram til den er klar til sending, dette fordi:

1) Antal ganger posten er innom å henter pakker

2) Tidspunkt ordren blir lagt inn iforhold til postens henterutiner

3) Når ordren blei ferdig iforhold til posten kjøretider

Så samanlinkinga kan berre internt sjåast på frå ordren blir lagt inn til den står som sendt. For med litt uflaks så kan to ordrer skille med 2-3 døgn då den eine pakken blei akkurat med siste postbil mens den andre gjekk ikkje før mandagen. Sjølv om desse to då var berre minutts forskjell på så blir det fleire døgns forskjell på ankomst.

Lenke til kommentar
Netshop vant, men pakka brukte en del lengre tid i postgangen enn komplett sin.

Netshop sin pakke brukte 2 dager mer.

Det var helg i mellom. Netshop fikk pakken til posten en dag før Komplett, fredag mot mandag. Kom også fram en dag før. Så de brukte like lang tid fra de var levert posten.

Ørjan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...