Gå til innhold

Kun én IDE-kontakt på hovedkort

simson

Anbefalte innlegg

Jeg har kun én IDE-kontakt på HK, men kunne tenkt meg å koble til:

1. DVD-brenner

2. DVD-spiller

3. IDE-HD

(alle interne, med IDE-kontakter).

Lar dette seg gjøre? Eller må jeg i tilfelle kjøpe en SATA-overgang e.l. for å få det til?

Og er det noen enkle illustrasjoner tilgjengelig på nettet som viser master og slave-jumper-innstilinger? Har googlet, men finner ikke en god forklaring…

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Koble til DVD-brenner.

Koble til HD.

"Kast" DVD-spiller da du har DVD-brenner.

Hva mener du med illustrasjoner over master-slage-innstillinger? Diagramer over at en er koblet til som master og den andre som slave?

6887141[/snapback]

Jepp, hvordan man setter jumperne rett og slett. Har gjort det én gang før for mange år siden, men har glemt hvordan de stilles - og har ikke instruksjonsheftet til enhetene.

Har dvd-spilleren fra før, og går litt fortere å kopiere fra cd til cd når to lesere. Men har vurdert å droppe den, ja.

Lenke til kommentar
Og er det noen enkle illustrasjoner tilgjengelig på nettet som viser master og slave-jumper-innstilinger? Har googlet, men finner ikke en god forklaring…

6887107[/snapback]

Nå er du heldig. Dokumentasjonen står på hver enkelt enhet. Dermed har du den på plass. jeg anbefaler riktignok at du setter begge enhetene (maks 2 på en kabel) til Cable Select hvor den som plasseres ytterst på kabelen blir master.

Skal du benyttet flere enheter bør du skaffe et IDE-kontrollerkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...