simson Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg har kun én IDE-kontakt på HK, men kunne tenkt meg å koble til: 1. DVD-brenner 2. DVD-spiller 3. IDE-HD (alle interne, med IDE-kontakter). Lar dette seg gjøre? Eller må jeg i tilfelle kjøpe en SATA-overgang e.l. for å få det til? Og er det noen enkle illustrasjoner tilgjengelig på nettet som viser master og slave-jumper-innstilinger? Har googlet, men finner ikke en god forklaring… Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Koble til DVD-brenner. Koble til HD. "Kast" DVD-spiller da du har DVD-brenner. Hva mener du med illustrasjoner over master-slage-innstillinger? Diagramer over at en er koblet til som master og den andre som slave? Lenke til kommentar
simson Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Koble til DVD-brenner.Koble til HD. "Kast" DVD-spiller da du har DVD-brenner. Hva mener du med illustrasjoner over master-slage-innstillinger? Diagramer over at en er koblet til som master og den andre som slave? 6887141[/snapback] Jepp, hvordan man setter jumperne rett og slett. Har gjort det én gang før for mange år siden, men har glemt hvordan de stilles - og har ikke instruksjonsheftet til enhetene. Har dvd-spilleren fra før, og går litt fortere å kopiere fra cd til cd når to lesere. Men har vurdert å droppe den, ja. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Det er vel ikke nødvendigvis de samme settingene for alle DVD drives, men hvis det er en NEC-unit kan du jo laste ned en Quick Setup Guide fra denne siden. Denne siden kom opp da jeg googlet etter: NEC IDE jumper setting Bytt ut NEC med noe annet, og du skal se du finner noe som passer. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 På 100% av brennere, lesere og disker jeg har sett står det hvilke jumpersettings som er hva. Det står ofte [MA SL CS]. Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Enkleste er å enten skaffe en SATA/IDE overgang eller kjøpe en IDE-kontroller som dyttes i en ledig PCI slot. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Og er det noen enkle illustrasjoner tilgjengelig på nettet som viser master og slave-jumper-innstilinger? Har googlet, men finner ikke en god forklaring… 6887107[/snapback] Nå er du heldig. Dokumentasjonen står på hver enkelt enhet. Dermed har du den på plass. jeg anbefaler riktignok at du setter begge enhetene (maks 2 på en kabel) til Cable Select hvor den som plasseres ytterst på kabelen blir master. Skal du benyttet flere enheter bør du skaffe et IDE-kontrollerkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå