DaddyPimp Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Trenger hjelp til å kjøpe vannkjøling. Begynner å bli lei av all viftesusingen nå! Tenkte på et sånt komplett sett, zalmann reserator plus. Men er ikke redd for å sette sammen et system selv. Viktige faktorer blir pris, og støynivå. Maskinen skal ikke overklokkes. dagens oppsett: Skjermkort: Sapphire radeon X800 CPU: Amd Athlon 64 3200+ HK: MSI K8N Neo4 Ønsker gode forslag til et vannkjølingssystem som lett kan bygges ut når maskinen min skal oppgraderes.. (snart på tide) På forhånd takk Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Hvis du har plass vil et Zalman Reserator 2 være et ypperlig valg. En 1+ ville ikke vært dårlig den heller. Disse kan du lett ta med videre til ditt neste system hvis du tar vare på de forskjellige brakettene for forskjellige sokler/gpufester. Lenke til kommentar
DaddyPimp Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Hvis du har plass vil et Zalman Reserator 2 være et ypperlig valg. En 1+ ville ikke vært dårlig den heller. Disse kan du lett ta med videre til ditt neste system hvis du tar vare på de forskjellige brakettene for forskjellige sokler/gpufester. 6887250[/snapback] Er reserator 2 ute i salg nå? Lenke til kommentar
DaddyPimp Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Hvis du har plass vil et Zalman Reserator 2 være et ypperlig valg. En 1+ ville ikke vært dårlig den heller. Disse kan du lett ta med videre til ditt neste system hvis du tar vare på de forskjellige brakettene for forskjellige sokler/gpufester. 6887250[/snapback] Hvilke GPU blokk skal man bruke? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Hvis du har plass vil et Zalman Reserator 2 være et ypperlig valg. En 1+ ville ikke vært dårlig den heller. Disse kan du lett ta med videre til ditt neste system hvis du tar vare på de forskjellige brakettene for forskjellige sokler/gpufester. 6887250[/snapback] Hvilke GPU blokk skal man bruke? 6888921[/snapback] Jeg har ingen praktisk erfaring enda, men jeg har forstått det slik at en ikke-heldekkende i kombinasjon med ramsinks er det mest optimale. Dette følger med zalman reserator 1+ og 2. Komplett har reserator 2 inne =) Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hmmm...er ikke-heldekkende det mest optimale? Sånn som denne Er ikke den bedre enn å ha en liten GPU-blokk med ramsinks?? Skulle jo tro at rammen dro nytte av litt eksta kjøling den også Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hmmm...er ikke-heldekkende det mest optimale? Sånn som denne Er ikke den bedre enn å ha en liten GPU-blokk med ramsinks?? Skulle jo tro at rammen dro nytte av litt eksta kjøling den også 6891867[/snapback] Som sagt, jeg har ikke praktisk erfaring, men på xtremesystems.org blir man anbefalt å ha vannkjøling på kjernen og ramsinks utenom. Jeg mener det høres pussig ut, men det er det man blir anbefalt av dem, og de kan dette her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå