Gå til innhold

Newbie trenger hjelp til å kjøpe vannkjøling

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å kjøpe vannkjøling. Begynner å bli lei av all viftesusingen nå!

Tenkte på et sånt komplett sett, zalmann reserator plus. Men er ikke redd for å sette sammen et system selv.

Viktige faktorer blir pris, og støynivå.

Maskinen skal ikke overklokkes.

dagens oppsett:

Skjermkort: Sapphire radeon X800

CPU: Amd Athlon 64 3200+

HK: MSI K8N Neo4

Ønsker gode forslag til et vannkjølingssystem som lett kan bygges ut når maskinen min skal oppgraderes.. (snart på tide) :dontgetit:

På forhånd takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har plass vil et Zalman Reserator 2 være et ypperlig valg. En 1+ ville ikke vært dårlig den heller. Disse kan du lett ta med videre til ditt neste system hvis du tar vare på de forskjellige brakettene for forskjellige sokler/gpufester.

6887250[/snapback]

Er reserator 2 ute i salg nå?

Lenke til kommentar
Hvis du har plass vil et Zalman Reserator 2 være et ypperlig valg. En 1+ ville ikke vært dårlig den heller. Disse kan du lett ta med videre til ditt neste system hvis du tar vare på de forskjellige brakettene for forskjellige sokler/gpufester.

6887250[/snapback]

Hvilke GPU blokk skal man bruke?

Lenke til kommentar

6887250[/snapback]

Hvilke GPU blokk skal man bruke?

6888921[/snapback]

Jeg har ingen praktisk erfaring enda, men jeg har forstått det slik at en ikke-heldekkende i kombinasjon med ramsinks er det mest optimale. Dette følger med zalman reserator 1+ og 2.

Komplett har reserator 2 inne =)

Lenke til kommentar
Hmmm...er ikke-heldekkende det mest optimale?

Sånn som denne

Er ikke den bedre enn å ha en liten GPU-blokk med ramsinks??

Skulle jo tro at rammen dro nytte av litt eksta kjøling den også

6891867[/snapback]

Som sagt, jeg har ikke praktisk erfaring, men på xtremesystems.org blir man anbefalt å ha vannkjøling på kjernen og ramsinks utenom. Jeg mener det høres pussig ut, men det er det man blir anbefalt av dem, og de kan dette her :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...