Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Driverproblemer eller ikke.....

Anbefalte innlegg

Jeg har postlagt dette for noen dager siden, men nå har jeg fått litt mere peiling, dermed så stiller jeg mere essensielle spørsmål.

Min far skal gi bort denne maskinen. Derfor rensket vi alt på maskinen. Jeg opprettet en ny partison og la deretter in OS XP Home. SP2. Det som er det utfordringen er at min far ikke har drivercdèn lengre. Og det har ført til at vi mangler ganske mye: Ethernet kontroller, lydkontroller for multimedia, Det står et spørsmålstegn forran skjermkort også, videre: skjermkort (VGA kompidabelt), SM-busskontroller og universal Serial (USB) kontroller. Dvs at jeg mangler ganske mange drivere her. Har prøvd å laste inn nye drivere fra Dell sin hjemmeside, men uten hell. Noen drivere skal installeres før den andre etc Maskinen det er snakk om er Dell Dimension 4550, Intel pentium 4 cpu, 253 GHz, 512 MB ram. Xp SP2. Hvis noen kan hjelpe meg så hadde dette vært supert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brikkesettdriverene er driverene til hovedkortet og fikser ting som buss kontrollere, i noen tilfeller USB kontrollere osv.

For å komme på Internett må du deretter laste ned nettverksdrivere etc.

Følg bruksanvisningen for hver enkelt driver! Brikkesettdriveren installeres ved at du kjører EXE filen, mens andre drivere kanskje må pakkes ut først og installeres via kontroll-panelet osv.

For noen enheter, f.eks. nettverkskortet, må du vite hvilket kort du har for å kunne hente den riktige driveren. Dette kan bety at du må åpne maskinen, sjekke enheten via enhetsbehandling eller kanskje installere Everest Home for å finne ut hva slags komponenter du har i maskinen.

Lenke til kommentar
Brikkesettdriverene er driverene til hovedkortet og fikser ting som buss kontrollere, i noen tilfeller USB kontrollere osv.

For å komme på Internett må du deretter laste ned nettverksdrivere etc.

Følg bruksanvisningen for hver enkelt driver! Brikkesettdriveren installeres ved at du kjører EXE filen, mens andre drivere kanskje må pakkes ut først og installeres via kontroll-panelet osv.

For noen enheter, f.eks. nettverkskortet, må du vite hvilket kort du har for å kunne hente den riktige driveren. Dette kan bety at du må åpne maskinen, sjekke enheten via enhetsbehandling eller kanskje installere Everest Home for å finne ut hva slags komponenter du har i maskinen.

6890885[/snapback]

Det eneste jeg ikke får er lyd. Har lastet ned alt av lyd-drivere fra dell. Men når jeg prøver f.eks wmp så får jeg beskjed at det mangler drivere. Har ingen utropstegn i enhetsbehandlingen lengre. Når jeg åpner lyder og lydenheter så er alle boksene grå, dvs at jeg ikke kommer inn på enhetsvolum etc. kan noen hjelpe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...