Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm rett før login-screen.

Anbefalte innlegg

Speczzzzz:

HK: Asus A7N8X-DELUXE (nForce2)

SK: GeForce FX5700 Ultra

RAM: 2*1GB (Apacer) PC3200

Hei.

Når jeg starter opp pc'en kommer den seg heeelt fram til den svarte skjermen rett før login-screen vanligvis dukker opp, men nå fant den plutselig ut at den ikke ville gå lenger. Det som skjer er at musepekeren dukker opp, dog forbi høyre del av skjermen. Jeg kan dra den inn i bildet men trykker jeg på en av museknappene får jeg bare den vanlige 'feil-lyden'. Drar jeg musa ut av skjermen til høyre igjen så kan jeg trykke, og ingen lyd kommer. Men uansett, dette kan det jo hende at ikke betyr en dritt.

Poenget er vel at jeg nylig oppdaterte hovedkort-driverne ganske kraftig da det var 2-3 år siden sist eller no : :blush: Oppdaterte til 5.10. Har også kjørt defragmentering nylig. Regner uansett med at det har med de nye driverne å gjøre. har ikke flashet biosen på år og dag. Vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre i og med at jeg oppdaterte hovedkortet.

Håper noen kan hjelpe!

koz og klemz

Oppdatering:

Det er her snakk om Windows XP Pro SP2

Endret av JonezDaMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
Speczzzzz:

HK: Asus A7N8X-DELUXE (nForce2)

SK: GeForce FX5700 Ultra

RAM: 2*1GB (Apacer) PC3200

Hei.

Når jeg starter opp pc'en kommer den seg heeelt fram til den svarte skjermen rett før login-screen vanligvis dukker opp, men nå fant den plutselig ut at den ikke ville gå lenger. Det som skjer er at musepekeren dukker opp, dog forbi høyre del av skjermen. Jeg kan dra den inn i bildet men trykker jeg på en av museknappene får jeg bare den vanlige 'feil-lyden'. Drar jeg musa ut av skjermen til høyre igjen så kan jeg trykke, og ingen lyd kommer. Men uansett, dette kan det jo hende at ikke betyr en dritt.

Poenget er vel at jeg nylig oppdaterte hovedkort-driverne ganske kraftig da det var 2-3 år siden sist eller no : :blush: Oppdaterte til 5.10. Har også kjørt defragmentering nylig. Regner uansett med at det har med de nye driverne å gjøre. har ikke flashet biosen på år og dag. Vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre i og med at jeg oppdaterte hovedkortet.

Håper noen kan hjelpe!

koz og klemz

Oppdatering:

Det er her snakk om Windows XP Pro SP2

6886817[/snapback]

Har du TV-ut? Jeg kom borti noen knapper ehr om dagen som ga liknende resultat, da var TVen satt som standardskjerm og dataskjermen var ikke aktivert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...