Gå til innhold

Useriøs karaktersetting på bruktmarkedet.

Anbefalte innlegg

Etter å solgt 10-12 artikler på hw bruktmarkedet uten noen form for problem,fikk jeg trøbbel med en fyr som var intressert i noen minnebrikker jeg hadde til overs og skulle selge.

Jeg skrev i annonsen at jeg tar kun forskuddsbetaling,noe jeg alltid gjør,etter å ha brent meg på uavhenet vare.

Fyren ville absolutt ikke betale alt på forskudd,og spurte 5-6 ganger på mail om han kunne betale 300 på forskudd,og resten da han mottok brikkene.jeg godtok ikke det,og fortalte ham at jeg ikke har noen stor glede av å lure folk :)

Det sa David Toska også,var svaret jeg fikk :D

Da bestemte jeg meg for at denne farsen ville jeg ikke være med på lenger,da det var flere som ville ha brikkene,og jeg fortalte ham at først til mølla osv...

Etter denne episoden har han skrevet en meget negativ kommentar om meg,og har satt karakteren til 1.

Det hjelper lite å være seriøs selger,når slike forstyrra personer kan skrive hva de vil om en.Jeg har alle mailene fra fyren,og det skulle vært et system på HW som kunne "renvasket" selgere som havnet i slik trøbbel.F.eks at jeg da kunne sendt kopi av mailene til HW,slik at de kunne vurdert det,og slettet slike fantasi kommentarer.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette problemet har vært oppe flere ganger og hw.no er klar over det. Men de har ikke gjort noe med det. Hvis de ikke har tenkt til å gjøre noe med denne funksjonen, syns jeg at de heller bare kan fjerne den. Slik som den er nå har den ingen nytteverdi overhodet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har stor sympati med trådstarter..

Det er dessverre noen brukere som har som "tidsfordriv" å sette karakterer på selgere som har salgsannonser på hw.no - bruktmarked.

Sålenge disse har tilgang til å gjøre dette bør karakterboken fjernes helt, da mange potensielle kjøpere tror at karakterboken er noe man kan stole på..

Jeg vil faktisk gå så hardt ut og si at disse som setter slike "karakterer" bør ha en pause fra forumet til de har vist seg skikket til å følge retningslinjene for karaktergiving på bruktmarkedet.

Dersom disse har for mye fritid.. samt ønsker å "lufte" seg over noe de mener er feil med annonsene finnes det mulighet for det.. Det er å legge inn kommentar på *annonsen* og ikke sette "karakter" på selger.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Dette problemet har vært oppe flere ganger og hw.no er klar over det. Men de har ikke gjort noe med det. Hvis de ikke har tenkt til å gjøre noe med denne funksjonen, syns jeg at de heller bare kan fjerne den. Slik som den er nå har den ingen nytteverdi overhodet.

6886834[/snapback]

Vi driver å vurderer flere forskjellige planer for hvordan vi skal løse ting fremover rundt bruktmarked-løsningen. Utfordringen rundt blant annet karaktersystemene blir å få til en bra måte å løse det på, en ide kan jo være å sørge for at alt av kommunikasjon må foregå via bruktmarkedet for eksempel.

Lenke til kommentar

Det kunne jo ha vert en ide å legge til mulighet for å kommentere hvert enkelt salgsobjekt. På den måten vil det oppstå en kanal der man kan hjelpe både selger og kjøper til rett informasjon og rettferdig pris på gjenstanden, uten å svartmale selgeren for alltid.

Endret av squabbish
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det kunne jo ha vert en ide å legge til mulighet for å kommentere hvert enkelt salgsobjekt. På den måten vil det oppstå en kanal der man kan hjelpe både selger og kjøper til rett informasjon og rettferdig pris på gjenstanden, uten å svartmale selgeren for alltid.

6913296[/snapback]

Les innnlegget mitt over en gang til :)

Den muligheten er der allerede, men det klarer altså ikke alle å oppfatte.

:(

Lenke til kommentar

Jeg støtter veldig gjerne opp rundt tanken om å droppe hele karaktersystemet til det faktisk fungerer.

Jeg har fått en 1'er i karakter av en fyr jeg aldri har snakket med, og ikke aner jeg hva det går ut på heller.

Så alt folk ser nå når jeg skal selge noe er 1/10, noe som logisk nok ikke gir et veldig godt signal, selv om jeg har utført et titalls andre vellykede handler med folk som ikke gidder å sette karakter.

En mulighet kan jo være at en handel må bli gjennomført før man kan sette karakter.

Uansett fint hvis man kan få slettet denne håpløse karakteren som ikke har noe som helst slags tilstrekkelig grunnlag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...