Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble Server og Bærbar via COM-port?

Anbefalte innlegg

Har for kort tid siden mottatt en server fra en venn. Den var utdatert for arbeidsplassen, 15 stykker som jobbet på den, de begynte å synes den var treg.

Jeg er enig med dem når jeg jobber på den alene, men så har et lyst hode i en databedrift forklart meg at en server ikke er ment å jobbe PÅ, men TIL. Har en meget gammel (7 år) bærbar jeg gjerne vil forsøke å koble til denne. Siden det ikke er nettverkskort på den bærbare tenkte jeg å prøve direkte kabel mellom COM-portene. (En gang, før Microsoft lagde Windows 95 kunne jeg dette)

Jeg vet ikke hvilken informasjon som trengs for å få hjelp, og er ikke sikker på hvor jeg skal finne dette heller, vær derfor så grundige i forklaringene som om dere prøver å forklare dette for deres besteforeldre.

Har skjønt at dere vil vite OS. Det er XP PRO SP2 med alle siste oppdateringer på begge maskinene.

Alt annet må dere spørre om og forklare hvordan jeg finner svar på.

Endret av OttifantSir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten nettverkskort, tror jeg du kan glemme å bruke maskinen til noen foruftig. En nullmodmekabel har så lav båndbredde, at det er knapt noen av dagens applikasjoner som vil fungere tilfredsstillende med så lav hastighet som com portene gir deg. For ikke å snakke om hvor mye tid du må prøve og feile for å få dette til å virke.

Lenke til kommentar

Hva skal denne serveren din brukes til da? Virker som du ikke har denne koblet til noe nettverk av noe slag heller, siden du vil koble til en bærbar uten nettverkskort. Vil "serveren" din være primærmaskinen du skal jobbe på, vil det ikke være noen grunn til å bruke en annen maskin for å jobbe mot denne. Siden du kjører WinXP som ikke er ett dedikert server OS vil du nok få best opplevelse av maskinen din om du jobber direkte på denne uansett. For å si det på en annen måte, en server er en ganske så alminnelig PC som kjører en eller annen form for server-programvare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...