ponnihest Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg bare måtte kjøpe meg et TekQ 1GB CF minnekort som Expert annonserer til 199 kr. Butikkfyren sa at det var 80x, vanlig var 133x. Det eneste jeg har merket til nå, er at det tar lengre tid å slette og overføre bilder til PCen. Kanskje jeg kommer til å merke flere ting senere, men so far so good; jeg er fornøyd. Flere erfaringer? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg kjøpte meg et nytt minnekort til min Nokia 6680 da det standard kortet ble ødelagt. Jeg betalte 219kr for et nytt MMC kort. Det kortet har da 7/8MB Write/read speed. Jeg så litt på Twinmos sin MMC kort med 15.6/29MB Write/read speed men har hørt så mye negativt om twinmos og minnebrikkene dems Men nå angrer jeg litt på at jeg ikke prøvde. For alle meld jeg får blir lagret på minnekortet, og om jeg klarer å spare opp 1000 meld i innboksen og skal slette så tar det utrolig lang tid. Før telte den med kanskje 5-10meld per gang, men nå er det en og en meld, og det tar utrolig lang tid. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg bare måtte kjøpe meg et TekQ 1GB CF minnekort som Expert annonserer til 199 kr. Butikkfyren sa at det var 80x, vanlig var 133x. Det eneste jeg har merket til nå, er at det tar lengre tid å slette og overføre bilder til PCen. Kanskje jeg kommer til å merke flere ting senere, men so far so good; jeg er fornøyd. Flere erfaringer? 6886568[/snapback] Du har et 133x minnekort fra før, antar jeg? Det høres litt rart ut at du skal få merkbar forskjell på 80x og 133x da de færreste kamera utnytter hastigheter over 80x. Det står 80x på minnekortet, men i likhet med de aller fleste andre standarder, så har nok produsentene litt forskjellig måte å beregne dette på også her. Kan være at den er 80x les, men betraktelig tregere på skriv. Ellers kan det være andre ting enn hastighet som spiller inn på minnekort. Jeg ser mye triste skjebner forårsaket av billige minnekort, og da snakker jeg om at alle ferieminnene er borte for alltid, at podens første levedager er slettet fra minnekortet og lignende. Selv om vi ikke selger såkalte billigkort der jeg jobber, så får vi mange henvendelser om folk som vil vi skal prøve å redde bildene fra et krasjet minnekort med spesiell programvare. Noen ganger går det, andre ganger er kortet så ødelagt at kun IBAS har den minste sjanse til å redde dataene... men det koster mye penger. Det skal sies at de færreste minnekort, også fra billige produsenter krasjer så kraftig at ingenting kan redde bildene (skjer det, IKKE prøv å lagre nye bilder på det før de gamle er forsøkt reddet). Derfor er det mange fornøyde eiere av billige minnekort også. Men feilraten hos de billige er etter min egen (og mange andres) statistikk mye større. Legg litt mer penger i minnekortet, er min anbefaling. Det er en billig engangsforsikring. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Har også kjøpt et slikt kort på Expert. De skryter på seg livstidsgaranti på kortet, men det hjelper lite hvis kortet ryker... Har bare brukt det 3 ganger hittil, men skal nok si ifra hvis det ryker. At det er litt tregere ved overføring i minnekortleseren kan jeg leve med. Kjøpte det mest for testing, da jeg ellers sverger til SanDisk. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Den siste uken har jeg hatt to kunder innom med hvert sitt minnekort av et merke jeg ikke vil nevne her... masse problemer med lagring, med formatering og det hele. Prøvde selvsagt å formatere kortet i et annet kamera osv, men ingenting hjalp. Satte i et Sandisk kort, og det fungerte utmerket. I begge tilfellene. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Vi fikk noen billige minnekort (Memorycorp) fra Canon som en slags rabatt eller hva det nå var. Disse solgte vi svinebillig, men 30% av de har allerede kommet tilbake som defekte. Jeg anbefalte kundene å gå for Sandisk i stedet ved kjøpstidspunkt, men når de valgte å spare et par hundrelapper, så får de ta risikoen også... og noen betalte dyrt for det ja. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg bare måtte kjøpe meg et TekQ 1GB CF minnekort som Expert annonserer til 199 kr. Kom over følgende setning fra en Expert-ansatt her på forumet: Vi på Expert selger noen brikker (CF og SD) til 199,- Disse er dritt!! For de uinnvidde er det altså TECQ han snakker om. Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hmm, kjøpte også et slikt Tekq 1GB for en time siden på Expert. Ble litt skeptisk når jeg så denne tråden her nå, men nå ser jeg til min store overraskelse på denne siden: http://www.holland-foto.no/product_info.ph...products_id=119 at Sandisk=Tekq ? Noen som vet om dette stemmer? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hmm, kjøpte også et slikt Tekq 1GB for en time siden på Expert. Ble litt skeptisk når jeg så denne tråden her nå, men nå ser jeg til min store overraskelse på denne siden: http://www.holland-foto.no/product_info.ph...products_id=119 at Sandisk=Tekq ? Noen som vet om dette stemmer? 7192809[/snapback] Som jeg også har nevnt et annet sted (husker ikke hvor) så velger mange av de billigste minnekortprodusentene å kjøpe flash-minne fra større produsenter, flash-minne som ikke har gått gjennom den sterke kvalitetskontrollen som større produsenter har. Det er bedre for Sandisk og andre produsenter å selge materiale som er for dårlig for dem til spottpris, fremfor å kaste det. Det kan være at Tekq kjøper slikt materiale fra Sandisk, og at den butikken du linker til har fått snusen i det. Allikevel blir det helt feil å kalle Sandisk kortene for "/Tekq". Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hmm, kjøpte også et slikt Tekq 1GB for en time siden på Expert. Ble litt skeptisk når jeg så denne tråden her nå, men nå ser jeg til min store overraskelse på denne siden: http://www.holland-foto.no/product_info.ph...products_id=119 at Sandisk=Tekq ? Noen som vet om dette stemmer? 7192809[/snapback] Det er også mulig at du enten får et Sandisk eller et Tekq kort om du bestiller derfra... Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hmm, kjøpte også et slikt Tekq 1GB for en time siden på Expert. Ble litt skeptisk når jeg så denne tråden her nå, men nå ser jeg til min store overraskelse på denne siden: http://www.holland-foto.no/product_info.ph...products_id=119 at Sandisk=Tekq ? Noen som vet om dette stemmer? 7192809[/snapback] Det er også mulig at du enten får et Sandisk eller et Tekq kort om du bestiller derfra... 7195291[/snapback] Haha. Til 310 kroner bør det være SanDisk, ellers er det jo direkte svindel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå