Gå til innhold

Hvor mye i tillegg for import av spill ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL
Har sett meg litt rundt og kommet frem til at det sannsynligvis vil bli langt billigere å bestille fra nett. dog lurer jeg litt på hvordan det vil bli med avgiftene, f.eks hvis jeg kjøper et spill på play.com til £25

6886548[/snapback]

Om det er tollavgiftene du tenker på, så blir det et tillegg på 24% av varens verdi med frakt, i tillegg skal skal posten ha 85 kroner som fortollingsavgift. Koster spllet under 200 slipper man toll.

 

For å ta eksemplet ditt på 25 pund:

 

Varens kostnad: 25 GBP= 307,47 NOK

Moms/tollavgift: 307,47 * 24%= 73,80

Postens fortollingsavgift: 85

 

Total kostnad: 466 NOK

 

Det vil altså koste deg 466 kroner. Men det finnes noen nettbutikker som "jukser" slik at man slipper å betale toll. Denne juksinga går egentlig ut på at nettbutikken enten skriver på pakken at det er en gave eller sette på en verdi som er under tollgrensen(selv om den er over). Det er ikke alle nettbutikker som gjør dette, bl. a. play.com gjør det ikke. Bestiller du spillet på £25 derfra ender du opp med å betale 466 kroner.

Tror videogamesplus.ca(som nenvt) gjør dette, play-asia.com gjør det( men da må du sende en mail der du ber om dette.)

Selv bruker jeg kun dvdboxoffice.com til mine få importkjøp, og de gjør dette helt automatisk.

Lenke til kommentar

Mange butikker nekter å skrive "gift" på pakker, fordi det er ulovlig og butikken kan få bot hvis de åpner pakken likevel.

 

Nettbutikker som selger litt større, dyre ting vil nesten aldri merke en 20kg pakke med GIFT for å spare deg noen hundrelapper i toll. Det kan fort slå tilbake på dem selv iom. at de har hjulpet deg å "svindle".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...