PowerZone Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Er det noen som har et lurt forslag på belysning av lcd display? Jeg har en tanke, men vet ikke om det vil fungere. Dersom man tar en plexibit som er like stor som displayet og pusser denne med grovt papir, så det blir skikkelige riper. Og deretter belyser dette fra siden, eventuellt limer på en bit alu.foile på baksiden. Vil dette funke eller er jeg på villspor? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Elfa.se har mye spennende til formålet, kommer litt ann på hva du skal bakgrunnsbelyse og på hvilken måte (bakfra eller fra siden). Du kan jo se på dette: Diffusionsfilter Ljusledande fönster EL-lyspanel för bakgrundsbelysning med Spänningsomvandlare Lenke til kommentar
PowerZone Skrevet 20. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. september 2006 Det tok litt tid, men nå har jeg endelig fått testa ut teorien min:) Jeg gjorde som følger.... Tok en liten pexibit, på størrelse med displayet ca.. Pusset denne på undersiden med grovt 120 papir til det ble nogenlunde jevnt. Pusset deretter oversiden med 240 papir for at de værste ripene ikke skulle synes så godt fra undersiden. Deretter tok jeg en bit universal-print og monterte to led's på hver side, så la jeg en bit aluminiumsfolie oppå printen og limte deretter på plexibiten.. Slik: Med strøm, ble det slik: Og til slutt med display forran: Enda ett: Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 21. september 2006 Rapporter Del Skrevet 21. september 2006 Det så da ikke så ille ut Hvordan blir det når du maskerer vekk selve diodene med en ramme? Jeg ser det lyser litt ekstra rett foran diodene, kanskje den effekten kunne minskes hvis plexiglasset hadde vært større enn LCD-displayet? Lenke til kommentar
PowerZone Skrevet 21. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. september 2006 Takk for svar:) Det er mulig at den effekten hadde forsvunnet med større plexiplate, men effekten er ikke så tydelig 'live' som på bildet. Jeg skal skjære ut hull i en 5 1/4 plate som displayet skal monteres i, så får vi se hvordan resultatet blir... Kommer med fler bilder Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 21. september 2006 Rapporter Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Ikke dårlig... tror jeg faktisk skal prøve å kopiere det på en av LCD displayene jeg har uten bakgrunnsbelysning. edit:Fjernet noe pga. av at jeg leste litt dårlig... Endret 21. september 2006 av b_cybe Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 22. september 2006 Rapporter Del Skrevet 22. september 2006 Eller kanskje baksiden av plexin kunne forblitt glatt og aluminiumsfolien byttet ut med et papirark? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 25. september 2006 Rapporter Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Du er genial! Nå vet jeg hva jeg skal gjøre med de 100 led-ene jeg kjøpte på ebay! EDIT: Prøvde med en game boy color, viste seg at den ikke vil ha lys bak seg uansett, men ideen virket hos meg også, selv med den tiden jeg brukte på det!er det flate leds du bruker? Endret 26. september 2006 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
PowerZone Skrevet 26. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. september 2006 Du er genial! Nå vet jeg hva jeg skal gjøre med de 100 led-ene jeg kjøpte på ebay! Takk for det...JEg har for øvrig fått montert displayet i en 5 1/4 brønn, legger ut bilder i kveld. EDIT: Prøvde med en game boy color, viste seg at den ikke vil ha lys bak seg uansett, men ideen virket hos meg også, selv med den tiden jeg brukte på det!er det flate leds du bruker? 6940702[/snapback] Ja, jeg har brukt flate led's her, hadde noen liggende. Jeg skal lage en til og da må jeg bruke runde led's. Mulig jeg prøver å pusse dem flate. Lenke til kommentar
PowerZone Skrevet 26. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. september 2006 Her er et bilde av displayet ferdig montert. Ble ikke så bra bilde fordi bakgrunnsbelysninga er så sterk....mulig jeg demper det litt etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå