OnetroM Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg trenger en trådløs router for å få plassert bort en liten filserver i boden, samt gi naboen mulighet til å spleise på nettlinje i tillegg til at jeg etterhvert sikker kjøper en konsolltype til å ha i stua. Jeg har tenk litt på en router med 802.11n, men jeg vet ikke helt om det har noe for seg. Spesielt ved overføringer til og fra filserver ser jeg begrensingen med 802.11g (filserveren blir ikke streamet fra, kun lagrinsplass til eget brukt og et par kompiser som kobler på ftp). I og med at naboen også muligens skal på, er det vel fornuftig med QoS så jeg kan begrense hastigheten for hver bruker. Men jeg har egentlig ikke peiling, har så langt klart meg fint med trådnett. Har noen forslag til router og passende trådløst nettverkskort evt usb-løsning? Lenke til kommentar
espenhogbakk Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Min beste erfaring er Linksys WRT54GL Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Den routeren hadde så vidt jeg så ikke noe 802.11n. Er det noen som har noen praktiske erfaringer med den standarden? Bør nettverkskortet i den stasjonære være av samme fabrikat som routeren for å få størst stabilitet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå