Gå til innhold

Komplett data??? Di største snytra som finnes !!!

Anbefalte innlegg

slapp av folkens det er plenty med folk her på forumet med dysleksi, jeg er en av dem.

samt, æ har ikke bestilt mye i fra komplett, men hva jeg har bestilt enten via butikkene eller nettet. det har jeg fått good service på.

ps folkens, det er en email på komplett.no siden hvor dere kan sende in klager å div på, hvorfor ikke send inn klagen ditt kanskje du får det fikset på da??

klage her spesielt når jeg gjøres på en lite gjennomført måte så høres det mere ut som syting å ikke klageing. sjønt med dyselksi så kan det være lurt på få hjelp til formulering av en slik email.

lykke til

MR_t

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok at det er lite tvil om at Komplett er et seriøst firma som driver et effektiv distribusjonsapparat. Men med den vareflyten de har så vil det alltid være noen som opplever at de får en dårlig behandling. Og det kan være berettiget, men det kan også være helt uberettiget (les: useriøse kunder som aldri skulle ha sluppet til en pc med internettoppkobling og som skal ha en tung vei å gå mhp sine "krav"). Det er mulig at jonathan_ccc (med sine lese og skrivevansker) ikke klarte å kommunisere godt nok med Komplett og havnet blant de useriøse sett med Kompletts øyne. Det klarte han i allefall her på forumet hvis dere ser de innledende kommentarene.

Voksent gjort Havegg (din unnskyldning) selv om du var ganske moderat i forhold en del andre.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-31 12:23, skrev jonathan_ccc:

Eg har gjort de . Svare eg fikk var at eg må betale fakuran og at di ikkje gidder å gjøre noe mer ut av de. Har meilen her . så vist du ikkje tror meg så skal eg meile den til deg .

Hei jonathan_ccc

Kan ikke finne en epostadresse til deg i profilen din og dermed ikke kundenummeret ditt her hos oss på komplett.no, så det hadde vært veldig fint om du kunne ta kontakt med oss på salg på tlf. 33 47 14 00 slik at vi kan se på denne saken, og få avklart den.

Ved alle spørsmål om retur, salg, produktinfo m.m. er det bare å ta kontakt med Komplett.no Salg på tlf. 33 47 14 00 eller mail [email protected]. Vi holder åpent mandag til fredag, 08.00 - 17.00

Ha en god helg.

Lenke til kommentar

Oppførselen til enkelte personar i denne tråden er regelrett forkastelig, og følgjande er ein advarsel til mange av dykk; kritisering av skrivemåtar er ikkje god folkeskikk, og det bryt difor med punkt 1 i retningslinjene. Resten får de resonnera dykk fram til. Nokre av uttalelsane i denne tråden har gjort meg direkte sint, og dette er difor ein advarsel om at gjenteking av slike tilfeller vil verte slått hardt ned på.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-01 17:00, skrev kilogram:

til mange av dykk; kritisering av skrivemåtar er ikkje god folkeskikk, og det bryt difor med punkt 1 i retningslinjene. Resten får de resonnera dykk fram

Det kommer jo helt an på hva som falktisk ligger i denne kritikken! Dersom jeg skriver som er gris blir jeg ikke sint og forbannet dersom noen nevner dette. Dersom noen sier at jeg er en forbanna idiot som ikke har peiling på noe som helst pga. av skrivemåten min, så vil jeg også bli gretten. Jeg har selv aldri kritisert andre for skrivemåten deres(her på forumet hvertfall) men jeg kan godt skjønne at noen blir irriterte. Jeg synes alle offentlige media har et visst språklig ansvar.

Jeg mener selvsagt ikke at andre skal rette opp språk ol. i poster i et slikt forum, men dersom man skriver på offentlig tilgjengelige steder bør man jo også kunne tåle kritikk.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-02 16:45, skrev Vice:

Det kommer jo helt an på hva som falktisk ligger i denne kritikken! Dersom jeg skriver som er gris blir jeg ikke sint og forbannet dersom noen nevner dette. Dersom noen sier at jeg er en forbanna idiot som ikke har peiling på noe som helst pga. av skrivemåten min, så vil jeg også bli gretten. Jeg har selv aldri kritisert andre for skrivemåten deres(her på forumet hvertfall) men jeg kan godt skjønne at noen blir irriterte. Jeg synes alle offentlige media har et visst språklig ansvar.

Jeg mener selvsagt ikke at andre skal rette opp språk ol. i poster i et slikt forum, men dersom man skriver på offentlig tilgjengelige steder bør man jo også kunne tåle kritikk.

Problemet med standpunket ditt, som forøvrig har blitt diskutert her, er at du vet ikke hvorfor noen skriver feil. Om det er slurv, en tilstand som dysleksi eller om den som skriver er innvandrer og relativt ny i språket. Skal bare de som har høyeste karakter i norsk kunne ytre seg i offentlige forum? Mange sliter med selvbildet på grunn av dysleksi, skal de ikke kunne tørre å delta i dette forumet fordi det finnes noen språklige pettimetere blandt oss. Som jeg har sagt før, hvis du ikke liker ett innlegg, gå videre til det neste. Det er nok å ta av. Ikke bare det, men man sitter lett i glasshus med å komme med språklige kritikker. Hvis du leser ditt eget innlegg, hvordan staves "falktisk" og er "hvertfall" et ord i ordboken? Med dette som eksempel, så tror jeg ikke det ville være mye plass til det vi egentlig skal diskutere i dette forumet, det IT-faglige. Tror noen og enhver (også jeg) er tjent med både en språklig generøsitet i dette forumet, og forbeholde eventuell konstruktiv kritikk til det rent IT-faglige.

Lenke til kommentar

Språklig kritikk mottatt og tatt til etterretning Neste gang skal jeg lese gjennom før jeg trykker "Send" :smile:

Dog har jeg ikke sett noen slå hardt ned på småfeil av denne typen. Det har som regel vært "bra" gjennomført med feil før noen har nevnt det.

Og for ordens skyld, jeg har kjent noen med dysleksi som klarte å skrive mye bedre enn det jeg vanligvis gjør. Personen måtte nok jobbe litt mer for det, men det var jo absolutt ikke noen umulighet med litt innsatsvilje. (Bare et punkt i henhold til "dysleksi argumentet" som stadig blir brakt opp...)

Lenke til kommentar

Vice:

Håper du forstår at det ikke var ment som kritikk, men som et eksempel på at man stiller seg litt klar for hugg når man kommer med språklig kritikk og gjør seg til talerør for korrekt norsk. :wink: Jeg har ved noen anledninger lest innlegg der noen har kommet med språklige kritikker utenom denne tråden, og uten unntak har disse kritikkene innehold språklige feil.

Til dysleksi, det er mange grader av dysleksi. Fra de som knapt kan gjøre rede for seg skriftlig, til svært lite hemmede. Hører ut som ditt bekjentskap tilhører de mildere rammet, uten å vite dette sikkert. Har selv dyslektiker i familien kanskje rundt midt på skalaen (er ikke ekspert), og vet at det ikke er lett selv om han legger arbeid i skrivingen. Det er derfor umulig, uten at du kjenner personen, å si hva som ligger bak skrivefeilene. Hvis vi skulle ha noen språklige minstestandarder i forumet, så ville personer som har litt problemer ikke kunne delta på lik linje med de som har lite eller ingen problemer. Og hvem skulle sette standarden? Kanskje du ikke ville være kvalifisert?

Men uansett, siden det ikke er tillatt med kritikk av rettskriving her på forumet, så er eventuelle kritikker begrenset til det IT-faglige. Som sagt, tror de fleste er tjent med det.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ingen problemer med å forstå hva jonathan skrev.Jeg la vel heller merke til at han hadde skriveproblemer som han selv sa.

Synes det er unødvendig at en person selv må si i fra at han har skriveproblemer på et forum før han får hjelp til det han lurer på.

Det vil jo kanskje føre til at han/den som skriver inn i forumet "kvier" seg neste gang han skriver inn.Jeg forsto i hvertfall godt hva Jonathan mente her.

Men over til saken :smile:

Ring komplett,så ordner saken seg sikkert.

Er litt lettere å forklare saken over tlf enn mail sikkert.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Mio på 2002-11-03 09:49 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Mio på 2002-11-03 09:50 ]

Lenke til kommentar

Har selv ikke dysleksi, men min bror har dette i en grad som gjør skriving problematisk. Hans løsning er å skrive ting ferdig i word, kjøre en skrivekontroll før han poster et innlegg eller sender annet skriftlig materiale.

Word fanger ikke opp alle feilene, men det hjelper likevel i stor grad.

Jeg tror også at det er et stort problem at mange bruker SMS-språk, slang og dialekt i sine innlegg. Dette fører lett til irritasjon og denne irritasjonen kan igjen føre til urettferdig kritikk av en person med lese og skrive vansker, da disse lett havner i samme kategori.

Så om vi som er så heldige å ikke slite med dysleksi prøver å skjerpe oss, så gir vi de som har et slikt problem større takhøyde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...