Gå til innhold

Komplett data??? Di største snytra som finnes !!!

Anbefalte innlegg

De pengene du blir krevd for er kanskje for feiltesting? Hvis det var slik at dere måtte "krangle" for å komme til en løsning, så er dette kanskje en del av "forliket" for at du skulle få nytt hovedkort? Komplett kunne kanskje ikke finne noen feil på hovedkortet, men ga deg et nytt et bare for å få saken ut av verden, mot at du betalte for testing. Ikke vet jeg... Uansett; send en mail eller ta en telefon til Komplett, så får du ihvertfall svar på hva de fakturerer deg for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-30 21:19, skrev Idiss:

Hey

Komplett syns jeg er ganske greie å handle med, HELT du får problemer! Da er de nesten sjangse løse, retur tid på FLERE uker..

Idiss

Vel ... det er ikke det inntrykket jeg har hatt av komplett. Jeg har levert inn totalt 5 varer på service hos Komplett.no og alle gangene har ting kommet tilbake på postkontoret mitt på under 2 uker. Jeg har til og med sendt en router inn på mandag og henta ny på fredag (noe som jeg syns er sterkt med tanke på Posten). En av grunnene til at ting tar tid, kan være at det ikke er levert med en god nok feilbeskrivelse og forklaring på hva som er forsøkt. Har teknikerne dette for hånden når de skal teste produktet ditt, så er det fort å kjøre igjennom de samme tingene for å framprovosere feilen. (Ja, jeg har erfaring med servicehåndtering av datakomponenter)

Felles for alle mine returer er at det er lagt ved rimelig fyldige feilbeskrivelser og feilrettingsforsøk. Ofte har det vært lagt ved utskrifter av korrenspondanse mellom meg og produsent.

Det er vel få ting som er så vanskelig og tidkrevende å teste ut et ustabilt hovedkort uten feilbeskrivelse. Med tanke på hvor mye som går innom hovedkortet og mulige konfigurasjoner så er det bra at det bare tar 2 uker :wink: Ikke for å henge ut noen her, men det virker ofte sånn i poster som denne og andre "Hater-komplett-fordi-de-ødelegger-hovedkortet-mitt" BS-tråder er at de som starter tråden gir et dårlig, rotete og nokså uerfarent inntrykk av seg. At disse har lagt ved gode feilbeskrivelser stiller jeg meg ganske så tvilende til.

Med nøye testing/feilsøking kan du i verste fall løse problemet selv :wink: Eller i motsatt fall, kan servicemannen kjapt se at alt som er å prøve, er prøvd. Da er det bare å ta en tur bort i hylla etter et nytt produkt og klistre noen frimerker på det. Veldig fint er det når du får produsenten til å si at produktet er dødt/defekt og må byttes i nytt :wink:

Lenke til kommentar

Mange synspunkter og opplevelser her så da kan vel jeg legg til min også.

Dette skjedde for ca 1 1/2år siden da jeg skulle fornye skjermkortet mitt. Kjøpte kortet over disk, siden komplett ligger rett nedi gata her i Tønsberg, og fikk helt grei service da. Så viste det seg at kortet var skikkelig uklart jo høyere oppløsning som blei brukt, altså var det en feil ved kortet..

Da jeg kom tilbake hadde dem ikke bra nok testskjermer, viste deg seg etterpå, så det var selvfølgelig jeg som hadde feil! Omsider, etter masse unødvendig krangling måtte jeg selv gjøre meg kjent med kjøpsloven og diktere dette for personalet. 2 timer over telefon og 5-6 timer i butikk til til noe som faktisk blei opplevd som sjikanering foran andre kunder som var i butikken..

DET er dårlig service det!!!

Tilslutt fikk jeg rett (noe jeg visste fra starten av), og gikk avgårde 3 uker seinere med et annet skjerkort lettere irritert...

Dem ville også trekke endel av summen fordi dem mente det var kommet en ripe i driver-cd'n og kunne da ikke selge produktet for full pris senere. Hadde kortet i snaut et døgn, og ripen så ingen andre bortsett fra dem. OG det er ikke lov ifølge kjøpsoven! Ja kan reglene så dere trenger ikke ramse dem opp... Uansett, kortet var gåent. Faktisk var hele serien av det kortet gåent, ikke gøy å være førstemann bestandig.

J E Ottersen

Lenke til kommentar

Stakkers deg Jonathan

Du har jo tilnærmet null peiling på data, og så sier du at du lever av det!??

Har sett på flere av innleggene dine i forskjellige forum her. De fleste "problemene" dine er jo rene bagateller, som du forlengst burde kjenne svarene på om du har holdt på med data siden -96 (6 år!). Eller er det slik at du bare har brukt PC i 6 år?

Jeg anbefaler deg på det sterkeste tre saker:

1. Skaff deg noe opplæringsmateriale om PC.

2. Lær deg bruk av operativsystem (OS) og drivere, og les veiledningen som ofte følger med FØR du gjør noe.

3. Hold deg til ett OS inntil du får bedre forståelse for sammenhengen mellom hardware komponenter, drivere, programmer og kompabilitet.

Du skulle nok kjøp en PC i mai, og ikke forsøke å bygge selv. Ikke alle PC-kort og komponenter passer sammen. Veldig mange har ødelagt deler ved feil montering eller bruk, og svært mange er ødlagt av statisk elektrisitet under ukyndig håndtering.

Du kan ikke regne med å bli "dataekspert" av å stille grunnleggende spørsmål på nettet. Du har håpløst mye å lære før du bør fortsette å "mekke PC".

Ta deg tid til å sette deg mer inn i sakene før du "ødelegger" mer. Derimot kjenner jeg til nok personer som liker å plage seg selv og andre "i all evighet". Alle har vel fått et problem de ikke klarer å løse, men du har for mange.

Begynn i riktig ende, og lykke til!

Invis (dataekspert siden 1986)

Lenke til kommentar

Ja, har man et problem så hjelper det ikke og ringe og kjefte eller virke sur. Har kjøpt mye fra komplett, er en fast kune og eg opplever ikke noe av dette tullet som mange andre her skriver om. Har aldri hat noe kluss, var en gang det gikk litt tregt før dem klarte og få ut en pakke, men da snakka eg med deg og hadde en grei tone, alt ble fiksa med en gang.

Lenke til kommentar

Må bare føye meg inn i rekken av alle andre her...

Har KUN positive erfaringer med komplett.

Eneste gangen jeg har hatt en reklmasjon(handla derfra 5-10 ganger i året) feilsøkte jeg hjemme og kom fram til cpu eller hk, men sendte hele boksen nedover til sandefjord fordi han på support mente d var like greit. Sendte på posten på mandag og henta pcn på fredagen med nytt HK og ny CPU. Komplett hadde ikke klart og lokalisere feilen sa de, men når de bytta hk og cpu funka alt og alle var fornøyde.

mvh

en lykkelig komplett kunde som ikke vil bytte butikk!

Lenke til kommentar

For det aller meste har jeg opplevd komplett som seriøse.

Men engang for ca 2 mnd siden da jeg kjøpte et greafikk-kort, så ville ikke grafikken i spill osv fungere skikkelig.... det kan sammenlignes med det gamle savage4 kortet.

Jeg prøvde allt av drivere, uttaking av hardware og biosoppsettet, men ingenting hjalp.

Jeg dro så ned til komplett i trondheim, det eneste de kunne tilby meg var 90% av kjøpesummen...

Det er for dårlig, men det nevnes at dette var på butikken. På web-shoppen er det 10 dagers returrett så vidt jeg vet.

En annen kritikkverdi ting er at komplett utsalgene, ihvertfall i trondheim aldri har alt du skal ha på lager... mangler cdr plater støtt, dvs mer mangel enn lagervare, det samme gjelder grafikkkort osv.

Men ellers har jeg ikke opplevd noen problemer med dem.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-31 03:18, skrev Invis:

Stakkers deg Jonathan

Har sett på flere av innleggene dine i forskjellige forum her. De fleste "problemene" dine er jo rene bagateller, som du forlengst burde kjenne svarene på om du har holdt på med data siden -96 (6 år!). Eller er det slik at du bare har brukt PC i 6 år?

Hvordan kan du si det? Denne tråden er jo mannens første innlegg! (med mindre han har flere alias)

Quote:

Jeg anbefaler deg på det sterkeste tre saker:

1. Skaff deg noe opplæringsmateriale om PC.

2. Lær deg bruk av operativsystem (OS) og drivere, og les veiledningen som ofte følger med FØR du gjør noe.

3. Hold deg til ett OS inntil du får bedre forståelse for sammenhengen mellom hardware komponenter, drivere, programmer og kompabilitet.

Du skulle nok kjøp en PC i mai, og ikke forsøke å bygge selv. Ikke alle PC-kort og komponenter passer sammen. Veldig mange har ødelagt deler ved feil montering eller bruk, og svært mange er ødlagt av statisk elektrisitet under ukyndig håndtering.

Du kan ikke regne med å bli "dataekspert" av å stille grunnleggende spørsmål på nettet. Du har håpløst mye å lære før du bør fortsette å "mekke PC".

Ta deg tid til å sette deg mer inn i sakene før du "ødelegger" mer. Derimot kjenner jeg til nok personer som liker å plage seg selv og andre "i all evighet". Alle har vel fått et problem de ikke klarer å løse, men du har for mange.

Begynn i riktig ende, og lykke til!

Det er totalt urimelig å beskylde mannen for å ha ødelagt utstyret. Det er fullt av tråder på dette forumet med mennesker som har fått levert defekte varer fra Komplett. I de fleste tilfeller løser dette seg greit, men i flere tilfeller så tar det for lang tid. Se bare litt lenger opp i tråden.

Alt denne mannen ønsket, er en bekreftelse på at han har krav på å få dokumentasjon på den faktura Komplett har sendt ham. Alle udokumenterte krav er selvfølgelig ugyldige, uansett hvor de kommer fra. Feil skjer. Klart han blir frustrert når han ikke får dette fra Komplett. Det at han har vansker med å uttrykke seg skriftelig bør ikke gjøre at han ikke har samme rettigheter i forhold til loven som oss som ikke har så store vansker. Å ha lese og skrivevansker gjør man ikke inkompetent til alt annet også. Forstår dere ikke et innlegg, gå videre til et annet.

Å begynne i riktig ende, vil i denne sammenhengen for deg Invis, være å ikke å starte ditt først innlegg på dette forumet med å være totalt urimelig. Jeg vil derfor anbefale deg tre ting:

1. Les tråden du svarer på nøye, ta deg tid.

2. Ikke beskyld noen for noe du ikke kan dokumentere.

3. Ha toleranse for at ikke alle kan uttrykke seg like klart skriftelig.

Synest du og andre som kommer med mer eller mindre halvdårlige beskyldninger skal komme med en unnskyldning.

Obs. Lykke til du også Invis!

sofTest (dataekspert siden 1980)

Lenke til kommentar

Ville bare si at jeg er en av dem som har hatt problemer med Komplett, og det tok lang tid før det ble i orden (8uker). Det hindrer meg derimot ikke å handle der igjen, da deres service stort sett er god og prisene ikke så ille. Syns kansje at innlegget er en smule hvasst til å være første innlegg, det kan kaskje være en ide å begynne litt mildt. Jeg har selv jobba med kundebehandling, og vi gjør alle feil iblandt. Men ydmykhet er uansett den lureste måten å gå frem på m.h.t. slike saker da en kun får piggene ut hvis en angriper hele bedriften for noe en enkeltperson har gjort. Slike saker har en tendens til å ta lang tid, men kan fort ta veldig lang tid om en ikke er litt ydmyk. Det er nå bare en eks kundebehandlers syn på dette innlegget... PS tror nok at de fleste vil ta vedkommende seriøst på tross av hvordan han ordlegger seg, men som sagt ydmykhet kommer en langt med...

Lenke til kommentar

Er det noen som har andeler i Komplett her eller?? Har man en dårlig erfaring så er det selvfølgelig vær og en sin rett til å fortelle så andre kan dra nytte av dette. Ris og ros like viktig og jeg personlig hadde ikke tatt meg bryet å skrivet et innlegg hvis jeg ikke syns temaet/situasjonen var verdt å ta opp.

Ganske sikker på at alle dem som kom med en klage begynte høflig og kontrollert, men det er når man føler seg urettferdig behandlet at temperaturen stiger under topplokket, helt naturlig. Kom ikke å si at dere ikke har opplevd "pc" selgere som litt for høye på pæra og muligens litt sånn av typen "bedrevitere" en eller annen gang... Har skjedd meg mer enn en gang.

Men som sagt, dette var i butikken, ikke over nettet.

Like blid...:smile:

Lenke til kommentar

Jeg har bare irritert meg over at de en av fe få som tar montering og demontering timepris.. punga ut 2200 kr for noen uker siden pga. en feilbestilling :-

Det er surt det ! men men, noen andre småproblemer og, merkelige regnigner som kommer og går, men, er bare å ta en kvikk prat med de på nett. Var somregel posten som ikke kan dette med å behandle data komponenter under frakt :smile:

jeg kaller personer fjortiss med en gang jeg ser de.

Vell.. kanskje ikke med 1 gang, men etter den første setningene de skriver under en samtale e.l.

hehe..

Lenke til kommentar

Jøss

Er det veldi mange Komplett fanatikere her eller er det bare det att det er gøy å rakke ned på andre ?

Eg har verken noe negativt eller posetivt å si om Komplett da eg ikke har handla noe med dei, men etter å ha lest gjennom alle komentarene fra selvoppnevnte experter så måtte eg bare skrive noe her.

1: Eg ante ikke att denne plassen var forbeholdt "Experter" og att vi andre tydelivis bør veie våre ord og komentarer..... :eek:

2: Å beskylde noen for å være fjortis sier egenteli mer om den som kasta frem beskyldningen enn den som ble beskyldt....

3. Å tro att noen butikker ikke gjør feil er dumt, og har dei i dette tilfelle betrakta kunden som vanskeli og behandla han dårli pga. det så fortjener dei litt ris syns eg :evil:

4. Har dei levert varer som er defekt (fabrikasjonsfeil finnes det nok av) så bør det være bra nok att kunden påpeker det, uten å skulle detaljert forklare hva som er galt med korte. Om dei skulle mene att kunden skal være en "Expert" så kanskje dei bør skrive på sida si att dei kun ønsker å selge til dei slik att vi andre kan handle av butikker som setter pris på å ha oss ikke selvutnevnte "experter" som kunder :smile:

Eg for min egen del liker meg best i butikker som vet att dei er til for kunden og som driver etter mottoet: kunden har altid rett... (ihvertfall lar oss tro det er slik) :grin:

Eg håper att dei med dårli erfaringer ang. komplett og andre butikker ikke har blitt helt avskremte fra å skrive om sine erfaringer.

Håper og att vi som av og til taster litt feil og ordlegger oss litt dårli ikke skal bli mobba for det slik som har vert tilfelle her......

Eg for min del setter veldi pris på att folk deler sine erfaringer med meg enten det er posetive eller negative, bra formulert eller dårli........ :grin:

ps. en som er dykti på sitt felt treng ikke rakke ned på andre.... :roll:

[ Denne Melding var redigert av: falko67 på 2002-10-31 06:46 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-31 03:18, skrev Invis:

Stakkers deg Jonathan

Heh.. åssen kan du si at Jonathan har 0 peiling?

Nei det var et skikkelig unødvendig innlegg!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-31 00:30, skrev jonathan_ccc:

Kompiser de er ikkje første gangen eg bygger en Pc, Eg har dreve med de siden 1995 . Alså de er leve brøde mitt...

Skal ta de ponkt for ponkt.

1:Bestiler en vare i mai.

2: Får varen , den er defekt. (bruker por. utsyr til å koble (kobler med joring kabel for å ikkje gi den støt. ))Her snaker vi om hovedkorte.

3:sender varen tilbake. tar 3 uker for eg får kranglet til meg et nytt.

4: feil med rammen . 3 uker til før eg fikk en ny.

5:endlig fikk eg maskinen opp å gå

6: gått 3mnd så får eg Reining i kassen . 346kr for noe eg ikkje vet kva er.

7: Eg ringer til komplett, krangeler i ca. 1 1/2 time . og får til svar at di skal se på saken.

8: Får meil av en av økonomi folka og her sier han at Di gidder ikkje å bruke mer tid på dette ... at eg skal berre betale 346. så er saken ute av verden.Men når eg spør kva disse pengene dreiser seg om så gidder di ikkje å svare.

Kva er de Rigtige her. At eg får vite kvifor di krever 346.kr .Eller at eg berre skal betale di 346. kr for noe eg ikkje får vite kva de er. (eg har ikkje bestilt andre varer eller noe andre tjenester av di)

Eg synest eg har krav å vite kvifor di sender meg fakura på 346 og i tillegg så blir eg utesperret pga. eg sier ifra om at eg ikkje er intersert i å bet. for noe eg ikkje for vite kva de dreier seg om -.

slik du skriver er du **** ikke mer enn 14

Lenke til kommentar

Altså, en ting må man ta hensyn til, og det er at komplett er en butikk hvor det jobber mennesker, og det er meget menneskelig å gjøre feil! Men klart de må dokumentere alt de krever av folk. det er sant!

Ellers må jeg si at jeg har vært meget fornøyd med komplett. Det samme har alle kameratene mine. Så det er nok liten tvil om at du bare har vært uheldig!

Magnus

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-31 00:30, skrev jonathan_ccc:

En mye bedre forklaring på hva som hadde skjedd med Komplett.

Du nevner at du har lese- og skrivevansker, så jeg beklager hvis noen av mine uttalelser har virket støtende. Det vil for deg uansett være lurt å bruke litt ekstra tid på å formulere deg. Da blir det så mye lettere å hjelpe!

Ellers ville jeg sendt en mail til Komplett og beskrevet problemet. Ta gjerne med den posten der du nevner de 8 punktene. Der fikk du ganske bra fram poenget ditt!

Håper det løser seg, både for Komplett og deg! :smile:

PS. Ved kontakt med Komplett eller andre webshoper; ydmykhet og vennlig tone kan ha en meget bra effekt..!

Lenke til kommentar

Har selv fått et defekt hovedkort fra Komplett.no, men det tok ikke mer enn 3-4 dager så hadde jeg et nytt. Det vil si 1 dag for å få pakka ned, 1 dag for testing og 1 dag for pakka opp igjen. Og nei, jeg bor ikke i Oslo eller Sandefjord. :razz:

Men husk at Komplett.no (sikkert andre også) tar betalt for å sjekke komponentene dine hvis de ikke finner noe galt.

Men hvis du Johann har lese og skrive vansker så burde du vel latt foreldrene dine ta seg av retur saken for å unngå rot og komplikasjoner. Bare et tips.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-31 09:23, skrev tore-:

slik du skriver er du **** ikke mer enn 14

Hadde du tatt deg tid til å lese posten han la inn like etter, så hadde du sett at jonathan_ccc eller hva nicket var, har skrivevansker. Da går det fint an å la være å komme med sånt surt oppgulp som du kommer med. Helt unødvendig å qoute hele posten hans for å komme med en så lite veloverveid kommentar. :evil:

Ellers er jeg like blid! :grin:

[ Denne Melding var redigert av: knutivarr på 2002-10-31 10:33 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...