Pysj Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Stadig flere seksåringer for egen mobiltelefon, og Barne- og familieministeren vil ha egne barneabonnement. Les mer Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg er enig med teleoperatøren at man ikke trenger barne-abonnementer slik som det er i dag når man kan velge hvor mye penger som skal være på kortet til barna, og løsningene man har for familieabonnement som gjør at barna kan ringe familien uten at de trenger pengene på kortet. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 I utgangspunktet syns jeg ikke en mobiltelefon og en seksåring på noen som helst måte hører sammen, ei heller liker jeg at det dels har blitt sånn, dels blir mer og mer sånn. Men, vi må vel se på hvordan det er og gjøre det beste ut av det... Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) I utgangspunktet syns jeg ikke en mobiltelefon og en seksåring på noen som helst måte hører sammen, ei heller liker jeg at det dels har blitt sånn, dels blir mer og mer sånn. 6886207[/snapback] Veldig enig med deg. Min lillebror på 10 har ikke fått mobiltelefon ennå fordi jeg mener det er unødvendig. Barne- og familieministeren vil ha egne barneabonnementYoungTalk/djuice control og kontantkort fra de forskjellige operatørene dekker det meste. I tillegg som det ble sagt tidligere har NetCom en familieløsning som lar deg ringe familien uten penger på kontantkortet. Hva barne- og familieminiteren foreslår er for meg like fornuftig som at norske bryggerier skal lage egen (alkoholfri) barneøl eller at tobakksindustrien bør ha egen barnesnus. Endret 18. september 2006 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Det får være grenser for hvor tidlig barn skal få mobil, skal de lære seg sms-språk før de greier å lese bøker? Når jeg får barn så skal de ihvertfall være eldre enn 6 år før de får mobil. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Barna vil ikke en gang ha mobil fordi de trenger å ringe hjem, men fordi "alle andre har det" og fordi de skal spille på den. Og ha de nyeste fete ringetonene, bakgrunnene osv. Det er i alle fall min erfaring i forhold til barn i slekta og sånn. Ellers var alt det lure sagt, kontant, youngtalk, trådløs familie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg