Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

bluescreen og rebooting

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har et litt snodig problem med pcn min.

Av og til helt av seg selv så kommer det opp en bluescreen i et tidels sekund og så rebooter pcn.

Dette kan skje bare mens jeg blar i noen mapper lokalt på hdn.

Virker ikke som det skjer no oftere om jeg spiller spill f.eks.

Her for noen dager siden kom jeg ikke inn i windows xp engang, akkurat da jeg skal til å komme inn i xp kom den bluescreen frem igjen og pcn restartet.

Etter formatering så funket alt som det skulle igjen, men bluescreen etterfulgt av rebooting skjer enda av og til.

Jeg tror jeg rakk å lese noe om physical memory på den bluescreen skjermen som var da jeg ikke kom inn i windows xp. Men prøvde da å ta ut ene rambrikken uten at det hjalp noe.

Jeg hadde en episode da jeg måte kjøre scandisk på den ene hdn min og en drøss med filer ble "fikksa" el no i den dur.

Men skulle da ikke skje no så alvorlig som dette bare pga en hd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyreklikk min datamaskin og velg egenskaper. Gå på avansert eller advanced, trykk den nederste innstillinger/settings-knappen (det står startup and recovery i engelsk windows). Her tar du bort krysset for Automatically restart eller noe liknende på norsk. Da rekker du å notere feilkoden som blir oppgitt i blåskjermen. Søk litt rundt på google etter denne, så kan det hende du blir klokere :)

Lenke til kommentar
Skjer det samma hos meg. Hvordan kjører jeg scandisk og memtest32?

6888216[/snapback]

Prøv først metoden til Jhsveli.

Hvis du skal teste minnet kan du benytte memtest86 (google søk vil finne både den og hvordan du bruker programmet). Scandisk er en del av Windows.

Lenke til kommentar

Må bare takke for alle svar.

Virker som det var en av de gamle 512 ram brikkene mine.

Pc'n reboota ihvertfall hver enste gang jeg tok testen med en av de gamle brikkene i, men testen gikk og gikk og gikk med den nyere 1024 brikken i.

Så tilslutt avbrøt jeg bare testen da alt så ut til å funke fint med den.

Endret av Silvor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...