MsFoster Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 R = Sheets(1).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row + 1 Ja, prøvde den, men den skriver kun ut en gang. Den skriver forøvrig over den gamle som er der. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 R = Sheets(1).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row + 1 finner raden til cellen under siste oppføring i A-kolonnen på første ark. Så da er det noe feil med implementeringen din, du bruker et annet ark, en annen kolonne, ... Det er det bare du selv som kan finne ut av. Lenke til kommentar
MsFoster Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Sub LeggTilKunde() Dim X As Object Dim R As Long Dim TheCell As Range R = Sheets(1).Cells(Rows.count, 1).End(xlUp).Row + 1 Sheets(1).Cells(R, 1).Value = "" Sheets(1).Cells(R, 2).Value = "" Sheets(1).Cells(R, 3).Value = "" Sheets(1).Cells(R, 4).Value = "" Sheets(1).Cells(R, 5).Value = "" Set TheCell = Cells(R, 6) Set X = ActiveSheet.Shapes.AddShape(msoShapeRectangle, _ TheCell.Left, TheCell.Top, TheCell.Width, TheCell.Height) X.Select Selection.Characters.Text = "Slett kunde" X.OnAction = ThisWorkbook.Name & "!slettKunde" Set X = Nothing Cells(R, 1).Select End Sub slik har jeg det nå, men den legger kun til en rad. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Sheets(1).Cells(R, 1).Value = "" ? Du må da skjønne at hvis du skriver ingenting i en rad, så vil den fortsette å være ledig. Har de ikke navn og adresse disse kundene dine ? Lenke til kommentar
MsFoster Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Jeg skal bare skrive ut en tom rad, informasjon om kunde skrives inn manuellt. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hvorfor sa du ikke det med en gang da ? Et Excel-ark har allerede 65536 tomme rader, det er ikke noe man legger til. Case closed. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
MsFoster Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Case closed, dvs, du gidder ikke prøve mer? Daså, takk for at du prøvde. Og jo, det skal legges til, ettersom det skal være en makro som også legges til ved sidenav. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Det er en tålmodighetsprøve å måtte hale nødvendige opplysninger ut av den man forsøker å hjelpe, så ja, jeg gir meg her. Mine neste spørsmål her ville ellers være når skal denne nye knappen skal legges til, hvorfor du ikke oppretter et unikt kundenummer samtidig og hvorfor du ikke skriver inn og redigerer ved hjelp av et dataskjema istedet, f.eks Excels innebyggede som du finner i Data-Skjema-menyen. Uansett er de ikke meningsfylt å skrive ingenting til allerede tomme celler, så du kan korte litt i koden din. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå