Gå til innhold

Nytt bruktmarked - hva skal vi ha med!?!

Anbefalte innlegg

Vi skal lage et nytt bruktmarked på Hardware.no. Derfor vil vi svært gjerne ha litt innspill fra våre brukere om hva dere savner og hva dere vil ha med osv. Dette er deres mulighet til å komme med forslag til det nye og forbedrede bruktmarkedet på Hardware.no.

Kom med forslag til hva dere vil ha osv!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med auksjons funksjon (hmm... det rimte, det var ikke meningne :smile:)??

Bare ett forslag, vet at auksjon er mye vanskeligere å sette opp. Nå som QXL tar provisjon, kan det jo være noe. Dere har jo allerede en stor mengde lesere som er noenlunde oppgraderings "freaker" (jeg er en selv).

Telcontar

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-13 15:50, Telcontar skrev:

Hva med auksjons funksjon (hmm... det rimte, det var ikke meningne :smile:)??

Bare ett forslag, vet at auksjon er mye vanskeligere å sette opp. Nå som QXL tar provisjon, kan det jo være noe. Dere har jo allerede en stor mengde lesere som er noenlunde oppgraderings "freaker" (jeg er en selv).

Telcontar

Jo, vi har tenkt litt på det. Når vi lager det nye systemet skal det tas hensyn til at det skal være mulig å legge til i fremtiden. Det kommer nok ikke med det første, men trolig på sikt :smile:

Hva mer vil dere ha ? Noe mer funksjonalitet dere vil ha ? Noe som mangler ? Er det å legge til produkter lett nok ? Finner en frem ? Både tips til funksjonalitet og design er flott!

Lenke til kommentar

Alle funksjoene er jo greie nok, men selve layouten på søke resultatet kan til tider virke kaotisk. Mest på grunn av at all teksten i annonsen blir listet opp i selve søke resultatet, når alt står der er det liten vits i å trykke videre for å få mer info. Det er jo greit nok å slippe å trykke på hver annonse, men når jeg trykker på en annonse så pleier jeg forvente mer info enn det som står i søke resultatet.

Telcontar

Lenke til kommentar

Det jeg syns er litt dårlig er prisguiden deres. Dere mener å si at dere har en utrolig bra pris guide, men det er vanskelig å finne akkurat det produktet du vil ha. Du må mere søke overordnet, og det er litt dumt. burde kanskje vært mulighet å hatt fritekst der sånn at man kunne søke.

Ellers syns jeg auksjon hørtes litt kult ut.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-13 17:55, CaSh skrev:

Det jeg syns er litt dårlig er prisguiden deres. Dere mener å si at dere har en utrolig bra pris guide, men det er vanskelig å finne akkurat det produktet du vil ha. Du må mere søke overordnet, og det er litt dumt. burde kanskje vært mulighet å hatt fritekst der sånn at man kunne søke.

Ellers syns jeg auksjon hørtes litt kult ut.

Vi har fritekstsøk... ligger på forsiden i prisgudien :) Bare tast inn det du vil at prisguiden skal finne og evt hva den ikke skal finne.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-13 17:44, Telcontar skrev:

Alle funksjoene er jo greie nok, men selve layouten på søke resultatet kan til tider virke kaotisk. Mest på grunn av at all teksten i annonsen blir listet opp i selve søke resultatet, når alt står der er det liten vits i å trykke videre for å få mer info. Det er jo greit nok å slippe å trykke på hver annonse, men når jeg trykker på en annonse så pleier jeg forvente mer info enn det som står i søke resultatet.

Telcontar

Enig, ville du foretrekke at på "ti siste" o.l. at det bare kom opp en linje med hva det var for noe som

"Komplett PC selges PII 450..." e.l. ?

Lenke til kommentar

Er enig med PIIIPower, det burde åpnes ett eget vindu. Selve søkeresultatet burde ha hovedtittel, pris,, dato og muligens litt info (men det skal jo egentlig hovetittel gi da). Det meste er jo tilstede pr. idag.

Ellers så er jo bruktmarkedet deres ganske bra, masse kategorier og samtidig oversiktlig.

Det er bare søkeresultat siden som burde fikser litt.

Telcontar

Dell Dimension XPS-R450-->XPS-R1000

PIII 1GHz (snart 1200MHz)

768MB PC133 RAM

WD 80GB 7200rpm

Asus 7700 Deluxe GeForce 2

(snart ATI Radeon 8500 Retail :grin:)

[ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-12-14 13:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-14 13:02, Telcontar skrev:

Er enig med PIIIPower, det burde åpnes ett eget vindu. Selve søkeresultatet burde ha hovedtittel, pris,, dato og muligens litt info (men det skal jo egentlig hovetittel gi da). Det meste er jo tilstede pr. idag.

Ellers så er jo bruktmarkedet deres ganske bra, masse kategorier og samtidig oversiktlig.

Det er bare søkeresultat siden som burde fikser litt.

Telcontar

Mye av hensikten med å lage det på nytt er at det som ligger i bunnen nå ikke er bra nok... Vi kjøpte inn et ferdig system og det var ikke så bra å jobbe videre med... Derfor vil vi lage alt på nytt og da må vi jo høre hva dere vil ha!

Lenke til kommentar

Ok da er jeg med, helt fra grunnen av..hmm..

Da er det plutselig mye mere en kan foreslå, men jeg synes ikke design løsningen er så veldig gal nå. Den kan selvfølgelig forbedres. Å gå bort fra denne helt vil jo innebære noe helt nytt.

Mitt forslag er at dere lager ett par design skisser på hvordan dere ser for dere ett nytt bruktmarked og legger opp skjermbilder (eller hvis dere har tid, test utgaver) slik at vi kan komme med tips.

Å komme med forsalg til helt ny bruktmarked uten noe å forholde seg til kan jo bli litt kaotisk (noen ganger er jo kaos bra, men ikke alltid :smile:).

Telcontar

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-14 13:24, Telcontar skrev:

Ok da er jeg med, helt fra grunnen av..hmm..

Da er det plutselig mye mere en kan foreslå, men jeg synes ikke design løsningen er så veldig gal nå. Den kan selvfølgelig forbedres. Å gå bort fra denne helt vil jo innebære noe helt nytt.

Mitt forslag er at dere lager ett par design skisser på hvordan dere ser for dere ett nytt bruktmarked og legger opp skjermbilder (eller hvis dere har tid, test utgaver) slik at vi kan komme med tips.

Å komme med forsalg til helt ny bruktmarked uten noe å forholde seg til kan jo bli litt kaotisk (noen ganger er jo kaos bra, men ikke alltid :smile:).

Telcontar

Bare kom ned forslag du! Vi trenger all input vi kan få her! Det kommer muligens til å bli laget noen prototyper, men jeg vet ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...