[c]hassum Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Har en 3Com OfficeConnect Wireless Cable/DSL 3CRWE51196-ME, og en Dell4150 med integrert wlan. Problem 1: Problemet er at jeg ikke får noe flyt i oppkoblingen. Den blir hele tiden brutt. Alle diagnistics program sier at connection er "execelent" eller "very good". Hvordan kan jeg fikse dette. Hjelper det å bytte kanal eller noe? Problem 2: Synes jeg får merkelig lav hastighet. Er ikke sikker på hva dere andre får, men jeg ligger på 333-666k i sekundet. Er dette normalt eller er det altfor lavt? NB! Kjører kryptering på wlanet. Vil ikke at andre skal "snappe" pakkene mine. Lenke til kommentar
remisyv Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hei! Jeg har også officeconnect og Toshiba tecra med integrert wlan. Hvor ofte er det mellom bruddene? Jeg har ikke hatt noen problemer, men det er jo kanskje fordi jeg oppgraderte med en gang til den nye softwaren etter anbefaling på testen fra http://www.barbara.no . Når det gjelder hastighet så er det nok ikke noe galt. (666k * 8 = 5,3mbps). Det er jo kun teoretisk 11mbps og med kryptering synker den også noe ubetydelig. Jeg har også trådløs telefon, video overvåking av barnerommene og flittig bruk av microbølgeovnen. Stort sett er jeg meget fornøyd, men savner virkelig mulighet på å sette opp ekstern antenne. Remi Lenke til kommentar
[c]hassum Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Jeg kjører også nyeste firmware, så jeg tror ikke det er problemet. Den ujevne flyten kommer stort sett når jeg prøve å se DivX fra en annen maskin. Kan se i 5 min om gangen, så begynner filmen å hakke. Det samme skjer i samtlige spill hvis jeg skal spille multiplayer. Har det noe for seg å bytte kanal. Er noen kanaler bedre enn andre. Du får faktisk en repeater og antenner til trådløse 3com produkter. Sjekk 3com's hjemmeside. Har enda ikke funnet en norsk leverandør som selger dette enda da :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå