Gå til innhold

Kunstgress hva syns du om det?

wilai

Anbefalte innlegg

Kunstgress er egentlig temmelig digg å spille på hvis man skal hæppe og spille med kompiser eller trening. Er også deilig med en bane som man kan bruke året rundt, og som fremdeles holder seg "perfekt" og spillbar. Men det irriterende ved det er brannsår, ballen "sitter fast" i bakke (spesielt når det er tørt) noe som er helt jævli.

Det at fotball-norge i det hele tatt har vurdert kunstgress får meg til å begynne å banne. Det er jo selve lukten, følelsen, fargen og gleden en åpen, grønn, perfekt, kortklipt gresseng gir som er det herlige med fotball og vanlig gress! So what om matta ikke er flat som en pannekake men har et par humpler etter et par taklinger. Det er jo DETTE som er fotball! jord og gress kombinert med en flott 5'er fotball er det beste, gjerne med et fullverdig mål.

fotball er fotball, litt må man tåle enten det er humpler i gressengen eller taklinger! :w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Eg har spelt bedriftsfotball i 1 1\2 år på grus no og har i tillegg vært med ein gjeng på kunstgras. Det er som himmel og helvete, på grusen blir eg pysete, har ikkje noko interesse i å ødelegge meg på grusen i ein takling. Ballen spretter i alle retningar, unntatt den retningen du vil ha kula i.

Gras > kunstgras > > > > > > > > > grus

Lenke til kommentar
Eg har spelt bedriftsfotball i 1 1\2 år på grus no og har i tillegg vært med ein gjeng på kunstgras. Det er som himmel og helvete, på grusen blir eg pysete, har ikkje noko interesse i å ødelegge meg på grusen i ein takling. Ballen spretter i alle retningar, unntatt den retningen du vil ha kula i.

Gras > kunstgras > > > > > > > > > grus

7015686[/snapback]

De som har spilt fotball på grus i mange år er de som er de barskeste. Er man redd for å få sår så bør man finne noe annet å gjøre. :whistle:

Endret av Eulogy
Lenke til kommentar
Går vel mer på at ballen oppfører seg unormalt, og ikke hvor "tøff" man er.  :ermm:

7019047[/snapback]

Tro det eller ei, men det finnes faktisk strøkne grusbaner der ballen oppfører seg helt normalt.

7019646[/snapback]

Men farten på ballen blir ikkje samme, og grus er hardere en gras og kunstgras.

det vil si at ballen "dempe" seg ikkje når den lande på grusen

Lenke til kommentar

Jeg synes kustgress er helt forferdeling, men det er bedre enn krus i vinterhalvåret. At de har lagt kunstgress på nye Colorline stadion i Aalesund er for meg helt uforståelig. Personlig synes jeg permanent kunstgress på en fotball Stadion ikke har noe med fotball å gjøre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Jeg synes kustgress er helt forferdeling, men det er bedre enn krus i vinterhalvåret.  At de har lagt kunstgress på nye Colorline stadion i Aalesund er for meg helt uforståelig. Personlig synes jeg permanent kunstgress på en fotball Stadion ikke har noe med fotball å gjøre.

7069875[/snapback]

Har du spilt mye på kunstgress da? Blir nesten en vanesak. Var helt sinnsykt vanskelig å spille på k.gress på starten. Men nå er det bare utrolig digg. Nesten alle kampene i intekrest gutt Akershus/Oslo blir spilt på k.gress(vet ikke hvordan det er med junior) Men det sier vel sitt :)

Er bare så utrolig mye mer digg når mna blir vandt til det. Man kan rulle ballen fortere, lett å finte, legge gode pasninger osv. Skyte er en drøm for min del :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...