wilai Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Det 2 siste åre har mange klubber fått kunstgress bane for å trene om vinteren. Når Eliteserien spille på kunstgress, blir alle spelaren skade eller noe sånt link Prøve Henning Berg og snakke seg vekk 1-1 kampen eller for å advare oss mot kunstgress? Eg har aldri hatt problem med kunstgress selv, einaste problem er at du kan få kreft av gummien. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Det 2 siste åre har mange klubber fått kunstgress bane for å trene om vinteren.Når Eliteserien spille på kunstgress, blir alle spelaren skade eller noe sånt link Prøve Henning Berg og snakke seg vekk 1-1 kampen eller for å advare oss mot kunstgress? Eg har aldri hatt problem med kunstgress selv, einaste problem er at du kan få kreft av gummien. 6885622[/snapback] kreft av gummien?? det hørtes sykt ut. Enenste jeg synes er drygt med kunstgress, er at det kommer så mye rart i skoene. Endret 18. september 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
wilai Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Gummien dei bruke er fra brukte bil-dekk og inneholde noe du ikkje burde få inn i kjeften har link og http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=287330 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) La de trene og spille kamper på grus. Så lærer de å holde seg på beina. Endret 18. september 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
............... Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Kunstgress er en fin ting. Man får trene ordentlig fotball samme hvilken årstid, om det regner eller ikke. Og det er bra for oss her oppe i nord! MEN jeg syns ikke toppfotballen i norge skal gå over til kg, bare de lengst oppe i nord som spiller på gjørmehøl og ikke en fin fin gressmatte. Internasjonal fotball spilles på naturgress, noe også norge burde gjøre hvis vi skal hevde oss internasjonalt. Det med kreft av kunstgress er bs. Selvfølgelig burde du ikke ta en neve å spise det. Kg er kanskje hakket hardere en gress, men mye mykere en grus. Derfor mener jeg du ikke påvirkes noe spesielt mer av kg en naturgress. Hvis du har en veldig skrøplig rygg, dårlige knær o.l. Er nok kg et minus, men da burde du vel ikke spille fotball? Lenke til kommentar
simzERK Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Kunstgress er digg å spille på, takk og lov for kunstgress. Bedre en naturgress eler grus. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Bedre enn naturgress? Vel, jeg foretrekker naturgress når som helst. En strøken gressbane slår kunstgress. Det er noe spesielt med naturgress. Når det nærmer seg seriestart og lukten av nyslått gress er bare fantastisk. Kunstgress er bra når kong vinter slår til, men om sommeren? Da skal det være gressbane. Det er alltid en skuffelse å spille på kunstgress om sommeren. Det med at man kunne få kreft av kunstgress er bare pisspreik. Det har vel også blitt bekreftet at man _ikke_ får kreft av de gummikulene. Lenke til kommentar
sir-bob Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Bedre enn naturgress? Vel, jeg foretrekker naturgress når som helst. En strøken gressbane slår kunstgress. Det er noe spesielt med naturgress. Når det nærmer seg seriestart og lukten av nyslått gress er bare fantastisk. Kunstgress er bra når kong vinter slår til, men om sommeren? Da skal det være gressbane. Det er alltid en skuffelse å spille på kunstgress om sommeren. Det med at man kunne få kreft av kunstgress er bare pisspreik. Det har vel også blitt bekreftet at man _ikke_ får kreft av de gummikulene. 6888106[/snapback] Alle vil vel velge dette. Problemet er jo bare at det er kun A-lagsspillere og elite-juniorer som får gleden av å spille på en ordntlig bane. Når fotballforbundet ikke klarer å holde ullevoll i god nok stand til å spille 2 kamper på en helg. Hvordan skal da Tromsø klare det? For aldersbestemt er det i alle fall bedre med kunstgress en å stampe i en gjørmete kunstgressbane. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Vi fra g15 og g16 får så vidt spela på gress matte fordi A-lage vil helst ha fine bane til treningen og kampen. og skal vi ungdommer fra g15 og g16 syte at vi har skade fordi vi spille på KG? Lenke til kommentar
Tristar Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Grunnet storsatsingen på kunstgress spiller vi stort sett aldri på grus lenger, skjønner ikke helt at dette skal være en dårlig ting Mener vel allikevel at vanlig gress er bedre. Blir vel noe sånt som at ballen oppfører seg mer naturlig på gress og så gir det jo litt mer fotballfølelse da Lenke til kommentar
agasøster Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Nå er det jo bare Tromsø i Årets Tippeliga som spiller kamper på kunstgress. Og godt er det! Fotball skal spilles på Natur Gress ihvertfall Tippeliga fotball! Kunstgress er til og trene på om vinteren ikke mer en det. Spiller selv omtrent alle kamper på kunstgress! Tror ikke jeg har vært uten store skrubbsår på knær, lår, armer og slikt på over 2 år! Og det med at du kan få kreft! ja, det har jeg og hørt, men har det skjedd? hehe, tviler litt på det! Men lenge leve Natur gress! Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Det er noe med meg og kunstgress, jeg tråkker så sinnsykt for over. Det er digg å ta sklitaklinger og falle på, men på en måte savner jeg den gode gamle grusen. Det som er litt dumt er at vi har ikke cornerflagg Syns ikke at eliteserien skal spilles på kunstgress, så enkelt å bruke det som en dårlig unnskyldning. Elite fotball skal spilles på naturgress, EOD. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Naturgras er alltid å foretrekke, men eg spela mykje heller på kunstgras til fordel for grus, det er særs lite gunstig, du blir meir tilbakeholden og ballen spretter i alle vinklar. Eg har ikkje spelt så mykje på kunstgras, men det er bekymringsfullt at det er så mange som får problemer med å spele på ein kunstgrasbane. Kreft bekymrar eg meg ikje spesielt mykje for. Lenke til kommentar
Tristar Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Det er noe med meg og kunstgress, jeg tråkker så sinnsykt for over.Det er digg å ta sklitaklinger og falle på, men på en måte savner jeg den gode gamle grusen. 6889726[/snapback] Da bruker du sannsynligvis feil sko... grusko med kort kunstgress og gress hvis langt. Finnes også grus/kunstgressko Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 For aldersbestemt er det i alle fall bedre med kunstgress en å stampe i en gjørmete kunstgressbane. Gjørmete kunstgressbaner har jeg aldri hørt om, ikke sett heller. Vet ikke åssen det er med dere, men her jeg bor så har vi egne treningsfelt. Hovedbanen/stadion brukes bare når a-lagene spiller kamp, ikke trening. Kunstgressbanen blir bare brukt av bedriftslag. Alle andre lag spiller på gress. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Kunstgress er tingen i ballbinger? Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 krøllgress er for fotballbaner. Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Kunstgress er noe dritt. Banedekket i seg selv er en miljøbombe. Sjangsen for å bli skadet er større både på lang og kort sikt. At vi i Norge må ty til kunstgress er et tegn på at folk egentlig ikke burde bo så langt nord, og i alle fall ikke spille fotball. Lenke til kommentar
............... Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Kunstgress er noe dritt. Banedekket i seg selv er en miljøbombe. Sjangsen for å bli skadet er større både på lang og kort sikt. At vi i Norge må ty til kunstgress er et tegn på at folk egentlig ikke burde bo så langt nord, og i alle fall ikke spille fotball. 6897138[/snapback] - banedekket er en miljøbome? Asfalt og gummi? - Kunstgress er ikke mye hardere en gress, småå forskjeller. - Siste punktet viser hvor totalt lite kunnskap du har om fotball Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Kunstgress av kortere type er love, de nyeste banen lages med for langt. Bedre enn grus imo, og gress ser jeg alt for lite av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå