Onkel Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 I utgangspunktet bare en øvelse i proporsjoner, linjer og sånt... Men etterhvert som jeg satt med det kom jeg til å tenke på den deilig kryptiske slutten på The Believer (en av de sikkert 20 filmene som er på topp 5 - lista mi). Så nå handler dette bildet om både døden og religion og alt mulig. Det har INGENTING å gjøre med at klokka er seks om morran eller at jeg har fått vin. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Det er flott flott flott, helt opp til lampen som ødelegger hele greia. Hadde det vært en fin lampe som var korrekt eksponert så kunne det blitt meget bra. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Jeg er helt enig, lampa dreper et knallbilde, dessverre. Et motiv som skriker etter HDR. En løsning er å kutte rett under lampa og fjerne den lille lysflekken. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 18. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Blasfemi! Lampa er jo Gud! Er det utbrenningen som er problemet? Tror ikke det blir så mye bedre med HDR, de lampene der er ikke pene. Skal prøve begge deler, men frykter at kapping ødelegger både diagonalen som lander i hjørnet, og fjerner det eneste kontrastpunktet til mørket i trappa (som er et religiøst liv... geddit? ). Endret 18. september 2006 av Onkel Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Blasfemi! Lampa er jo Gud! Edit: Er det utbrenningen som er problemet? Tror dessverre ikke det blir bedre med HDR, de lampene der er ikke pene. Skal prøve å kappe, men frykter jeg mister både diagonalen som lander i hjørnet, og lampa som en slags kontrast til mørket. Lampen burde heller vært i toppen av trappen, hvis den skal være med på bildet. Ellers er jeg enig i at bildet bør croppes, du kan f.eks. la buen i trappen "gå videre" til hjørnet slik: slik at resultatet blir omtrent slik: (Fjernet også lysflekken kjapt, ikke noe kunsterisk arbeid, men viser vel hva jeg mener.) Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 18. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Skjønner hva dere mener, og godt poeng å kappe der buen ville blitt avsluttet - det erstatter linja et stykke på vei. Takker. Men samtidig... ikke for å gnåle over dette, men jeg skjønner ikke hvorfor lampa ikke faller i smak - og så unisont tilogmed. Smaken er som baken, men for meg blir motivet ganske amputert uten lampa. Noe med spennet mellom lyset og mørket, og uroen i at trappa IKKE går opp mot lyset, som jeg ble fornøyd med. Kan dere si litt mer? Nå ser jeg at den er utbrent da, og dessuten at den står litt i ingenmannsland i forhold til resten. Har lurt på å forsterke det vertikale ved dra den en anelse nedover mot venstre, parallelt med den skrå linja, til lampa er helt i senter mellom høyre og venstre. Nei? Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Kult bilde. Men som de andre sier lampa dreper bildet. Jeg syns lampa tar for mye oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Jeg er enig med mange her, som sier at lyset dreper. Dessuten ville jeg satt "sirkelen" mellom trappene midt i bildet. Ellers et fantastisk fotografi! Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 19. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Jeg drar en Terry Gilliam, og bøyer meg for fokusgruppa... ...men føler meg misforstått av min samtid og gir senere ut en director's cut: Antagelig litt overkill, den HDR'en på lampa. Men den er idet minste litt mindre stygg, og bedre plassert. Dett får være dett. Endret 19. september 2006 av Onkel Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 19. september 2006 Rapporter Del Skrevet 19. september 2006 Men samtidig... ikke for å gnåle over dette, men jeg skjønner ikke hvorfor lampa ikke faller i smak - og så unisont tilogmed. Problemet var ikke at det var en lampe der men at den var stygg, overeksponert og tiltrakk seg all oppmerksomheten. Når jeg så på bildet så oppdaget jeg lampa med en gang og tenkte, dårlig eksponering, slett arbeid, reflekser, kromatisk abberasjon. Jeg la knapt merke til trappa eller linjene. Det er nok mulig at ideen din ikke fungerer uten lampa men den fungerer enda dårligere med den orginale lampa. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 19. september 2006 Rapporter Del Skrevet 19. september 2006 I "Director's Cut" versjonen din vil jeg nok si at lampa hører med i bildet. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 19. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Kristallo: nettopp, det bare ble litt tvetydig etterhvert, om det var det tekniske, lampa i seg selv eller om hele ideen skulle ut av vinduet. Løsningen på de to første problemene var jo bare et bilde av ei ny lampe unna. Rivers: Yay! Endret 19. september 2006 av Onkel Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. september 2006 Rapporter Del Skrevet 20. september 2006 Fortsatt uten lampe fra meg. Det ble dritbra! Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 20. september 2006 Rapporter Del Skrevet 20. september 2006 Lampe ftw! den ma jo seff vaere der.. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 20. september 2006 Rapporter Del Skrevet 20. september 2006 Stilige linjer i bildet. Klart mye bedre uten lampa. Hadde tenkt til å nevne men så det var nevnt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå