Boralis Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Bl.a denne:"Pussig at et parti som i generasjoner har fortalt hvor ille sosialismen er tar en gjennomgang av eget parti og så lager en blåkopi av nettop sosialistenes programm og går til valg på dette" Hva er feil her??? Jeg synest det er pussig at et Høyreparti i dag har snudd om og bruker samme programm som de har advart mot tidligere. Det er jo en kjent sak at Høyre både i sverige og ikke minst i norge har advart mot sosialistenes politikk og at dette ville bli en ulykke for landet. Når så moderaterne (svensk høyre) plutselig trykker dette til sitt bryst,må en jo få reagere. Om du ser brennpunkt som jeg viser til så var det jo reaksjoner innad i partiet også, ja han ble jo i sin tid forsøkt frosset ut av partiet At du så velger å slenge dette ut som en gal påstand er meg ubegripelig da du vitterligen kan se at det tas opp i brennpunkt. Og når det gjelder blåkopi,så bør du kunne bevise at dette ikke er sagt før du driver andre til løgner. Slutt å lyve. Jeg har ikke skreket etter bevis. Ikke ? Hva gjør du feks her. Snekker'n kom med påstanden. Jeg avviste den. En ubegrunnet avvisning er helt passende til en ubegrunnet påstand. Det er et godt eksempel å avvise vilkårlige påstander uten videre. Det er alt for mange som godtar påstander uten begrunnelse som sannheter. Og det er en uting. Spesielt når det er snakk om politikk, og politikere og skribenter prøver å få folk til å tro på deres versjon av virkeligheten. Det du inndirekte gjør her er å si at dette ikke er tilfelle,altså løgn. En annen ting er jo pussig,her argumenterer du for å avvise en påstand fordi den ikke er dokumentert,alikevel presterer du å karaktrisere denne som feil/løgn uten et eneste bevis. "Pussig at et parti som i generasjoner har fortalt hvor ille sosialismen er tar en gjennomgang av eget parti og så lager en blåkopi av nettop sosialistenes programm og går til valg på dette" Vi kan alle lese hva påstanden din var. Andre post i tråden. Nok en gang , Hva er løgn der?? Jeg siterer noe som forskere har sagt og i tillegg sier jeg min mening noe jeg har nevnt lengre opp her, er min mening løgn?er det løgn det som forskerne sier? Fra det jeg ser så er det ingen som har laget noen blåkopi av sosialistenes program. At du i ettertid fossror, og en rekke kverrulanters kverrulering, er ikke relevant for min avvisning av den opprinnelige påstanden som tøv. jeg skjønner at du for å få rett mener at en blåkopi så må alt være indentisk,de som imidlertid følger med i feks politikken og det snakkes om slikt vet at ikke det er tilfelle,med en blåkopi menes at M har kopiert det meste fra S , du hevder imidlertid at dette ikke er tilfelle,da vil jeg tro at du har beviser siden du er en ivrig foregangsmann for at det fremskafes beviser/dokumentasjon. I tillegg synest jeg du ikke er lite frekk som påstår at jeg fossror og kaller andre kverulanter. Jeg har holdt på mitt syn hele tiden,dog endret jeg blåkopi til tilnærmet blåkopi og grunnen til det skrev jeg også. Stråmenn. Er dette et av dine yndlingutrykk når sannheten kommer for nær Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Snekker'n henviser stadig til "alle eksperter".. uten å være villig til å vise til disse.. Man kan undres hvorfor.. 6900062[/snapback] Jeg viser til Brennpunkt der en av ekspertene er, desverre er det vanskelig å finne opptak fra valgdebatten som gikk på tv og der de analyserte disse partiene,men jeg er overbevist om at mange flere enn meg så disse. Så spar meg for din måte å kalle meg løgner på og heller se bla brennpunt som jeg har lagt link til. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Snekker'n henviser stadig til "alle eksperter".. uten å være villig til å vise til disse.. Man kan undres hvorfor.. 6900062[/snapback] Jeg viser til Brennpunkt der en av ekspertene er, desverre er det vanskelig å finne opptak fra valgdebatten som gikk på tv og der de analyserte disse partiene,men jeg er overbevist om at mange flere enn meg så disse. Så spar meg for din måte å kalle meg løgner på og heller se bla brennpunt som jeg har lagt link til. 6900219[/snapback] Du kan finne klipp på NRKs Nett-TV. http://www.nrk.no/brennpunkt/ Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Du må gjerne linke til eksperter av seriøs art, det å vise til et tv-program blir for sløvt. Det meste man finner i både svenske og norske aviser tilsier at ALLE partier har beveget seg mot sentrum, ikke slik du skisserer det her. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Du er en løgner og et håpløst troll til du evner å fremlegge dokumentasjon for dine påstander. "jeg har sett det på tv" holder rett og slett ikke. Skal du diskutere med de voksne får du forholde deg til de regler som finnes, klarer du ikke å dokumentere bastante påstander, får du holde dem inne eller godta at du blir angrepet for det, verre er det ikke. 6900223[/snapback] Javel så får jeg være en løgner i dine øyne da. :!: Men hvorfor ser du ikke på den dokumentasjonen jeg har linket til,der ser du at det aller meste av det jeg sier blir dokumentert,det eneste ordet som ikke er brukt i programmet er blåkopi,men det har jo som sagt vært brukt i andre programmer. Hva sier forresten retningslinjene om å henge folk ut som løgnere Ser du modererte dine uttalelser menst jeg skrev,men jeg fikk iallefall med bevist på hva du skrev. Endret 20. september 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Det blir ikke dokumentert i programmet, det kommer frem påstander, og motpåstander. Akkurat som man finner andre eksperter som sier noe helt annet. Det du i realiteten gjør er å luke ut alt du ikke liker. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Ser at kvaliteten i denne tråden bare synker, nå er vi i kjellern til diskusjon.no og mannen med hornene og hale nærmer oss faretruende, kjenner heten allerede nå... Aller siste sjans, kommenter valgene i Sverige og ikke noe annet. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg synest det er pussig at et Høyreparti i dag har snudd om og bruker samme programm som de har advart mot tidligere. 6900196[/snapback] Så vidt jeg kan se er det stor ulikhet mellom programmene. Hva er det som er så likt? Jeg siterer noe som forskere har sagt og i tillegg sier jeg min mening noe jeg har nevnt lengre opp her, er min mening løgn?er det løgn det som forskerne sier? 6900196[/snapback] Jeg vet ikke. Hvilke forskere er dette? På hvilket grunnlag kan de si at to programmer er blåkopier av hverandre? Hva er likhetene og forskjellene? Så vidt jeg kan se er det mange forskeller mellom programmene. Og det er det jeg også har hørt kommentatorer si når jeg har hørt på NRK Alltid nyheter. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Så vidt jeg kan se er det stor ulikhet mellom programmene. Hva er det som er så likt? Som jeg har nevnt tidligere var det her snakk om den sosiale/økonomiske profilen. At der er andre forskjeller er godt mulig,men jeg forholder meg til hva ekspertene uttaler. Dette kommer jo også frem i det programmet jeg linket tidligere. Hva er likhetene og forskjellene? Vel ønsker du å gå dypere inn i materien så får du gjøre det,jeg uttaler meg fra det som er servert på fjernyn/media og utifra dette er det som jeg synest er pussig nettop at så store elementer fra sosialdemokratene er tatt opp i et Høyreparti som tidligere advarte mot dette. På en annen side kan det tenkes at det kan være bra at partiblokkene nærmer seg og begynner å snakke samme språk istedenfor å sitte å skylde på hverandre. For om de snaket samme språk så måte de jo da konkurere utelukkende om å vise til res istedenfor nå å bruke tid og krefter på å svartmale hverandre Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Det var jo ganske flytende. De 'ekspertene' jeg har hørt uttale seg har hevdet at det er store forskjeller, og at det fort vil bli endringer i bl.a skattenivået. Så jeg tror nok enten du har hørt feil, eller at det har vært snakk om politisk motivert retorikk det du har hørt. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Det var jo ganske flytende. De 'ekspertene' jeg har hørt uttale seg har hevdet at det er store forskjeller, og at det fort vil bli endringer i bl.a skattenivået. Så jeg tror nok enten du har hørt feil, eller at det har vært snakk om politisk motivert retorikk det du har hørt. 6901088[/snapback] Hvorfor ser du da ikke programmet jeg linker til der sier jo forskeren jan Torell som har forsket spes på moderternes politikk følgende : "Ideologisk og retorisk er det forskjeller. I formuleringene.Hvilke ord man bruker. Men rent praktisk er det nesten bare snakk om tekniske ting som feks %satser Dette er jo nettop den delen jeg snakker om. Det virker som det er få/ingen som vi ha noe snakk om dette programmet av en merkelig grunn Når en så vet at et av de viktigste spørsmålene under valgkampen var at sosialdemokratene ville at de arbeidsledige skulle få utbetalt 80% av trygden etter 200 dagers ledighet og at Moderaterne ville at de skulle få utbetalt 70% så ser en vel at det ikke akkurat er det store sakene som skiller. Endret 20. september 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Nei jeg overdrev ike,men siden dere MÅ ha rett så lot jeg dere få det.Hva med å følge rådet til rakkerunge neste gang Så, istedenfor å begynne med din meget destruktive og arrogante debatteringsteknikk, kan du ikke ta utgangspunkt i at Snekkern ikke juger, og heller diskutere saken? 6899830[/snapback] Når man fra andre diskusjoner vet at du gjør lignende, så vet man at det er viktig å be deg om å være mer konkret. Så en god start ville jo være å komme med navnene på ekspertene du viser til. Jeg har dessverre ikke hatt muligheten til å se Brennpunkt enda. Er Brennpunkt det eneste stedet slike påstander har fremkommet. Hvis ikke, hvilke andre steder har du det fra? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Nei jeg overdrev ike,men siden dere MÅ ha rett så lot jeg dere få det.Hva med å følge rådet til rakkerunge neste gang Så, istedenfor å begynne med din meget destruktive og arrogante debatteringsteknikk, kan du ikke ta utgangspunkt i at Snekkern ikke juger, og heller diskutere saken? 6899830[/snapback] Når man fra andre diskusjoner vet at du gjør lignende, så vet man at det er viktig å be deg om å være mer konkret. Så en god start ville jo være å komme med navnene på ekspertene du viser til. Jeg har dessverre ikke hatt muligheten til å se Brennpunkt enda. Er Brennpunkt det eneste stedet slike påstander har fremkommet. Hvis ikke, hvilke andre steder har du det fra? 6902714[/snapback] Hvem snakker her om "andre steder" jeg skriver iallefall mine meninger åpent og ikke som "ufine Pmer",det er fantastisk å se hvor flink enkelte er til å se andres feil og overser sine egne. Så får vi håpe den delen nå får ligge en gang for alle og at en slipper slike anntydninger flere ganger,det tjener ikke forumet i det hele tatt. Ja jeg har bare link til brennpunkt og dette med blåkopi er nevnt flere ganger før valget der eksperter uttalte seg bla på NRK, om dette er svært viktig for deg så er det bare å kontakte NRK,jeg er sikker på at de kan bekrefte dette . Endret 20. september 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 "Ideologisk og retorisk er det forskjeller. I formuleringene.Hvilke ord man bruker.Men rent praktisk er det nesten bare snakk om tekniske ting som feks %satser Så.. Dette er denne ekspertuttalelsen du bygger påstanden om at partiprogrammet er en blåkopi? :!: Det blir jo ikke nevnt noe om likeheter her? Bare at "alle sier vi vil gjøre det bra, her er hvordan: *her er det som er forskjellig*".. Slik er det jo med så og si alle norske valgprogram også. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Hvem snakker her om "andre steder" jeg skriver iallefall mine meninger åpent og ikke som "ufine Pmer" Hvis ikke jeg husker feil så var det du (og aliasen din?) som sendte meg PM først Ja jeg har bare link til brennpunkt og dette med blåkopi er nevnt flere ganger før valget der eksperter uttalte seg bla på NRK, om dette er svært viktig for deg så er det bare å kontakte NRK,jeg er sikker på at de kan bekrefte dette . 6902934[/snapback] Vi prøver igjen: 1. Kan du gi meg/oss navnet på en eller flere av disse ekspertene? 2. Kan du komme med informasjon om hvilke andre steder du har slike påstander fra? Fint om du kan svare konkret og direkte denne gang. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 "Ideologisk og retorisk er det forskjeller. I formuleringene.Hvilke ord man bruker.Men rent praktisk er det nesten bare snakk om tekniske ting som feks %satser Så.. Dette er denne ekspertuttalelsen du bygger påstanden om at partiprogrammet er en blåkopi? :!: Det blir jo ikke nevnt noe om likeheter her? Bare at "alle sier vi vil gjøre det bra, her er hvordan: *her er det som er forskjellig*".. Slik er det jo med så og si alle norske valgprogram også. 6903017[/snapback] Om du gidder å lese før du prøver å latterliggjøre andre vil du se at jeg der siterer hva jan Torell sier i brennpunkt og jeg har aldrig nevnt at ordet blåkopi stammer derfra, men det stammer fra andre tv sendte innslag fra valgdebatten der partiene ble annalysert. Så forsøk nå å fortå hva som skrives og ikke bruk all energien på å prøve å latterliggjøre andre også i denne tråden Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Hvem snakker her om "andre steder" jeg skriver iallefall mine meninger åpent og ikke som "ufine Pmer" Hvis ikke jeg husker feil så var det du (og aliasen din?) som sendte meg PM først Ja jeg har bare link til brennpunkt og dette med blåkopi er nevnt flere ganger før valget der eksperter uttalte seg bla på NRK, om dette er svært viktig for deg så er det bare å kontakte NRK,jeg er sikker på at de kan bekrefte dette . 6902934[/snapback] Vi prøver igjen: 1. Kan du gi meg/oss navnet på en eller flere av disse ekspertene? 2. Kan du komme med informasjon om hvilke andre steder du har slike påstander fra? Fint om du kan svare konkret og direkte denne gang. 6903078[/snapback] Her må det åpenbart teskje til skjønner jeg. 1. Nei jeg har ikke navnene på de,men du sitter sikkert foran tv med penn og papir klart for å notere slikt. Om du trenger dem er det bare å kontakte NRK eller TV2 de vet sikkert hva de het. 2 Nok en gang DETTE VAR PROGRAMMER/INNSLAG PÅ NRK OG TV2 UNDER DEN SVENSKE VALGKAMPEN Herrugud så vanskelig enkelte har for å oppfatte ting eller ville opfatte ting. Endret 20. september 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 "Ideologisk og retorisk er det forskjeller. I formuleringene.Hvilke ord man bruker.Men rent praktisk er det nesten bare snakk om tekniske ting som feks %satser Så.. Dette er denne ekspertuttalelsen du bygger påstanden om at partiprogrammet er en blåkopi? :!: Det blir jo ikke nevnt noe om likeheter her? Bare at "alle sier vi vil gjøre det bra, her er hvordan: *her er det som er forskjellig*".. Slik er det jo med så og si alle norske valgprogram også. 6903017[/snapback] Om du gidder å lese før du prøver å latterliggjøre andre vil du se at jeg der siterer hva jan Torell sier i brennpunkt og jeg har aldrig nevnt at ordet blåkopi stammer derfra, men det stammer fra andre tv sendte innslag fra valgdebatten der partiene ble annalysert. Så forsøk nå å fortå hva som skrives og ikke bruk all energien på å prøve å latterliggjøre andre også i denne tråden 6903129[/snapback] Vel, dette er jo den eneste kilden du har gitt, så det må da vel være den du begrunner påstandene dine med? Og du trenger jo ikke kaste deg i offerrolle og ta et hvert svar som et personangrep, dette ødelegger bare debatten. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Manuset til Hotel Cæsar er mer givende lesing enn denne debatten her, stenger tråden i henhold til punkt 1 og 2 i retningslinjene. Eventuelle klager kan sendes direkte til Admin. ved forumstyret. Mvh jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg