Gå til innhold

Søta bror valgte blått!

Anbefalte innlegg

Ja jeg vil faktisk foreslå at om enkelte her virkelig kan/vet så innmari lite som de gir utrykk for,ja da bør de vitterligen først bruke søkefunksjonen på nettet å skaffe seg litt info før de begynner å så tvil om andre, eller er det nettop det som er motivet? Så tvil om andre  :hmm:

6890982[/snapback]

Nei det er det ikke. Motivet er å få slutt på de endesløse tomme påstandene som er umulig å forholde seg til. Å komme med ubegrunnede påstander er kverulering og hjelper en fint lite. Denne diskusjonen hadde jo vært utrolig givende om du fortsatte med å si at det er en blåkopi "fordi du har hørt det", så kommer en annen inn og hevder det ikke er en blåkopi fordi "han har hørt det". Så kan jeg i samme slengen hevde månen er en ost, fordi jeg har hørt det. Så kan alle andre selv sjekke opp om dette stemmer, fordi jeg har ingen interesse av utdype hvorfor jeg mener månen er en ost. Alle som ikke vet dette eller tar seg tid til å sjekke dette opp vet isåfall utrolig lite om månen og nåde de å be meg om å underbygge den påstanden, for jeg vil ha meg frabedt å bli sådd tvil om... :whistle:

Den eneste som sår tvil om noe er den som kommer med en ubegrunnet påstand. Den som gjør det sår tvil om sin egen påstand. Men gjerne løp rundt og insinuer at andre sår tvil om deg og lev i den tro om du vil. Personlig har jeg ingen interesse av deg eller din troverdighet, jeg er opptatt av påstanden du kom med. Ikke bland kortene nå.

Og takk for link, den forteller nå i hvert fall meg om at det her ikke er snakk om noen blåkopi (lavere skatter er et vesentlig punkt der). Men at valgvinnerene er blitt mer populistiske vil jeg nå tro, er i hvert fall slik jeg tolker uttalelsene i artikkelen. :)

6892770[/snapback]

Om noen blander kortene så er det iallefall ikke meg,for om dere er så uvitende som dere gir intrykk av i denne saken burde dere heller ikke så tvil om andre.

Både svenske og norske analytikere har sagt dette gang på gang under valkampen og jeg er ikke i tvil om at dere og har hørt det,men siden det ikke passer helt så er det naturligvis ukjent.

Som sagt er det en sak som jeg overhode ikke har kjennskap til prøver jeg å sjekke litt før jeg sår tvil om det andre sier :roll:

6893691[/snapback]

Et vesentlig poeng er vel at det er få eller ingen verken svenske eller norske analytikere som har påstått at Moderatenes politikk er en blåkopi av Sossenes, men mange har påpekt at samtlige partier har beveget seg mot sentrum, en tendens vi også ser her i Norge. Siden du tydeligvis har inngående kjennskap til det nylig avholdte valget byr det vel neppe på problemer å backe opp påstandene dine med kilder? Og nei, smileyer teller ikke som kilder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om noen blander kortene så er det iallefall ikke meg,for om dere er så uvitende som dere gir intrykk av i denne saken burde dere heller ikke så tvil om andre.

Både svenske og norske analytikere har sagt dette gang på gang under valkampen og jeg er ikke i tvil om at dere og har hørt det,men siden det ikke passer helt så er det naturligvis ukjent.

Som sagt er det en sak som jeg overhode ikke har kjennskap til prøver jeg å sjekke litt før jeg sår tvil om det andre sier  :roll:

6893691[/snapback]

Det du oppfatter og tolker av hva du hører og leser utgjør ikke nødvendigvis noen fasitt, eller eneste måten å oppfatte og tolke mediene og virkeligheten på.

Mitt inntrykk fra denne tråden er derimot at du står ganske alene i at partiene oppfattes som like nok til å kalles blåkopier (eller at høyresiden har kopiert venstre.)

Lenke til kommentar

Som sagt er det en sak som jeg overhode ikke har kjennskap til prøver jeg å sjekke litt før jeg sår tvil om det andre sier  :roll:

6893691[/snapback]

Det du oppfatter og tolker av hva du hører og leser utgjør ikke nødvendigvis noen fasitt, eller eneste måten å oppfatte og tolke mediene og virkeligheten på.

Mitt inntrykk fra denne tråden er derimot at du står ganske alene i at partiene oppfattes som like nok til å kalles blåkopier (eller at høyresiden har kopiert venstre.)

6893820[/snapback]

At jeg står ganske alene her er ingen overraskelse,det har vi sett tidligere og årsaken til dette er jo at de fleste her er blå og ikke kan se noe annet :)

Jeg har imidlertid sett en god del fra det svenske valget på tv og der har både svenske og norske valgeksperter som har drevet i mange år sagt flere ganger at når det gjelder den sosiale/økonomiske politikken til moderaterne så er denne totalt endret fra forrige valg da de tapte stort og er blitt en blåkopi av sosialdemokraternes, at dette imidlertid er tungt å svelge for enkelte skjønner jeg dog.

Jeg ser ikke noe galt i det,jeg bare registrere at den politikk på disse områder som demokratene advarte så sterkt mot ved forrige valg,nå er trykket til deres bryst og lovpriset.

Forskjellene mellom de to partiene ligger nemmelig på andre områder som feks bekjempelsen av arbeidsledigheten og omlegging av skatter.

her har jo moderaterna lovet enorme skattelettelser allerede første året samtidig som de har lovet å få vekk arbeidsledigheten, hvordan de skal klare begge deler samtdi blir interessant å se .

Lenke til kommentar

6893691[/snapback]

Dette blir meningsløst. Du kommer med en påstand, jeg ber deg underbygge dine meninger og blir så møtt med beskyldninger om at man prøver å så tvil om deg.

Nei, da får jeg heller lese litt om valget, å be deg om å underbygge dine meninger blir ikke møtt med annet enn grunnløse anklager. Det er en fordel å kunne udtype ens meninger, fremfor å angripe den som ber deg om å udtype hva du mener.

Så her melder jeg meg ut, kverulering har jeg liten interesse av å forholde meg til, det samme går for idiotiske anklager. Det skal nå være måte på hva man tar seg bryet med å bruke tid på når man blir møtt med slikt når man ber noen om å underbygge hva de står for.

Lenke til kommentar
Nei, da får jeg heller lese litt om valget,

Nøyaktig hva jeg har annbefalt tidligere :thumbup:

Jeg sier hva eksperter gang på gang har sagt,at andre ikke gidder følge med i valgkampen for så å betvile det som blir sagt her og forlange dokumentasjon får bli deres sak.

Jeg uttaler meg om hva som er blitt sagt av folk som har greie på dette og har således ikke intresse av å kaste bort tid på at andre ikke gidder følge med,men heller velger å så tvil om det som ikke passer .

Kan jo forøvrig legge til at det er likegyldig for meg hvem som styrer Sverige,da det ikke har noen innvirkning på mitt liv eller økonomi.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

6893691[/snapback]

6893820[/snapback]

At jeg står ganske alene her er ingen overraskelse,det har vi sett tidligere og årsaken til dette er jo at de fleste her er blå og ikke kan se noe annet :)

6893880[/snapback]

Selvsagt. Og at hvordan man oppfatter virkeligheten er subjektiv har ingen ting med saken å gjøre. Rød = rett oppfattelse. Blå = gal oppfattelse.

Jeg har imidlertid sett en god del fra det svenske valget på tv og der har både svenske og norske valgeksperter som har drevet i mange år sagt flere ganger at når det gjelder den sosiale/økonomiske politikken til moderaterne så er denne totalt endret fra forrige valg da de tapte stort og er blitt en blåkopi av sosialdemokraternes, at dette imidlertid er tungt å svelge for enkelte skjønner jeg dog.

6893880[/snapback]

Og vi blå har selvsagt ikke fulgt med i det hele tatt. Og de uttalelsene du har lagt mest merke til og lagt vekt på er selvsagt selve fasiten.

her har jo moderaterna lovet enorme skattelettelser allerede første året samtidig som de har lovet å få vekk arbeidsledigheten, hvordan de skal klare begge deler samtdi blir interessant å se .

6893880[/snapback]

Det ene følger av det andre. Forenklet: lavere skatter, bedre kår for bedriftene, flere arbeidsplasser.

Hvordan høye skatter skaper arbeidsplasser sliter jeg med å se... bortsett fra at skatteinntektene brukes til å opprette arbeidsplasser idet offentlige, da selvsagt. Men det er ingen langsiktig løsning siden det fører til at kostnadene stiger samtidig som verdiskapningen synker...

Uansett, Snekker'n, du er ikke den eneste som følger med på nyhetene. Og det du oppfatter og legger vekt på er ikke nødvendigvis noen fasitt.

Lenke til kommentar

Vel! :)

Siden jeg er politisk ukorrekt og utro mot alle partier så velger jeg å si et par ting her før vi går videre i denne posten.

En 1/3 del av poster inneholder bare svada og personlige meninger om andre sine viten, antagelser, synsing, kverulering og påstander uten dokumentasjon osv. Slike poster skal det bli slutt på nå og dette gjelder hele PRS-forum.

Heretter skal kampene i PRS-delen bekjempes med hederlige midler.

Høflighet, respekt og hensyn til andre brukere skal stå i fokus.

Kvaliteten skal heves og seriøse diskusjoner skal hedres.

Dette gjøres pga. hensyn til alle brukere her i huset. Forumet skal være en trivelig

samlingsplass for utveksling av meninger og synspunkter.

Demokrati og ytringsfrihet bør ikke misbrukes men fremmes på en eminent måte.

De aller fleste kan den kunsten har jeg lagt merke til så hvorfor kaste vekk

så mye blekk og tid på noe annet?

Mvh

jarmo

ps. når dere rapporterer brudd her i RPS-huset så pass på at det ikke bli stenkasting i glasshuset....... ;)

Lenke til kommentar
Og vi blå har selvsagt ikke fulgt med i det hele tatt. Og de uttalelsene du har lagt mest merke til og lagt vekt på er selvsagt selve fasiten.

Jeg har da aldeles ikke hevdet at det jeg sier er fasit,jeg har her hevdet hva eksperter på svensk politikk har sagt, at dere blå som du sier ikke har fulgt med er det inntrykket jeg sitter igjen med siden dere ikke har hørt om saken til tross for at den har vært diskutert flere ganger på tv.

Selvsagt. Og at hvordan man oppfatter virkeligheten er subjektiv har ingen ting med saken å gjøre. Rød = rett oppfattelse. Blå = gal oppfattelse.

Neida det blir atter en gang helt feil,selvsagt finnst fanatikere men slik jeg ser det stemmer vel de fleste etter hva slags parti som passer ens situasjon best,akkurat som at jeg tidligere stemte Høyre men nå har skiftet side.

Uansett, Snekker'n, du er ikke den eneste som følger med på nyhetene. Og det du oppfatter og legger vekt på er ikke nødvendigvis noen fasitt.

Nok en gang, jeg har da aldrig hevdet at jeg har fasit.

I denne saken har jeg hevdet det eksperter sier og i tillegg stilt spørsmål ved hvordan det er mulig for svensk høyre å snu så radikalt om,nemmelig ved å lage en blåkopi av noe de ved forrige valg advarte så sterkt mot.

Eneste forklaringen jeg har er at det er ikke prinsipper og holdninger som teller,men makt. Dette fordi de ved forrige valg advarte mot sosialdemokratenes sosiale/økonomiske profil og gikk da på et sviende nederlag,denne gangen har de kopiert sosialdemokratenes profil og vant . :)

Lenke til kommentar

Det handler ikke om å være uvitende. Det handler om at du kommer med en ganske så bastant påstand uten å utdype noe videre og uten å argumentere for det, komme med eksempler, referanser, osv.

Når ingen vet hva du snakker om (mangel på konkrete eksempler), så blir det vanskelig eller umulig å kommentere det eller argumentere mot.

Forøvrig har du jo motsagt deg selv allerede. Først var det en blåkopi, og så ble det:

"Forskjellene mellom de to partiene ligger nemmelig på andre områder som feks bekjempelsen av arbeidsledigheten og omlegging av skatter."

Når du først kommer med ubegrunnede og ganske så utrolige påstander, for så å motsi deg selv senere, så blir det jo nesten umulig å forholde seg til det du skriver. Og istedenfor å bruke et par minutter på å komme med konkrete eksempler, så har du brukt masse tid på å fortelle alle som ikke tar det du skriver for god fisk hvor dumme de er...

Lenke til kommentar
Det handler ikke om å være uvitende. Det handler om at du kommer med en ganske så bastant påstand uten å utdype noe videre og uten å argumentere for det, komme med eksempler, referanser, osv.

Vel da håper jeg at dere så brennpunkt på nrk nå nettop,om dere gjorde det så vil kritikken forstumme ganske fort,der var det bla en forsker som hadde forsket spesielt på moderaterne og han ble spurt om hva forskjellen var på dem og sosialdemokratene, og han svarte at uttrykksmåten var forskjellig,men rent teknisk var det ingen forskjell.

Vi ser også i dette programmet hvordan dagen leder som har omformet partiet og gjort det svært likt sosialdemokratene var forsøkt fjærnet/frosset ut av partiet,vi ser også at han skapte diskusjon da han som høyremann innrømmet at skattelette hedde en bakside,at en krone i skattelette førte til en krone mindre til skolene,at en krone i skattelette førte til en krone mindre i helsevesnet osv osv,dette skapte stor debatt innenfor partiet,da han var den første høyremann som turde innrømme dette. Og for de som ikke så programmet så kommer det sikkert i reprise.

Eller dere kan se det her:http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/189792

Er jeg fortsatt en løgner?

Forøvrig har du jo motsagt deg selv allerede. Først var det en blåkopi, og så ble det:

"Forskjellene mellom de to partiene ligger nemmelig på andre områder som feks bekjempelsen av arbeidsledigheten og omlegging av skatter."

nei dette er ikke å motsi seg selv,det er to forskjellige utsagn som går igjen i debatten om dette på tv,at du velger å ta de ut av sammenhengen for atter en gang å stille andre i dårlig lys blir noe annet, men nå har som sagt brennpunkt bekreftet hva jeg snakker om og for de som ikke så det så er det fortsatt mulig, se link over.

For å sitere noe av det forskeren Jan Torell sier:

"ideologisk og retorisk er det forskjeller.I formuleringer. Hvilke ord man bruker.

Men rent praktisk er det nesten bare snakk om tekniske ting som feks %satser".

Det viser vel klart hvor lite som skiller disse partiene når en tenker på at en av de aller viktigste sakene i dette valget var at Mod ville senke utbetalingene til arbeidsledige til 70% etter 200 dagers ledighet,menst sosialdem ville senke den til 80% etter 200 dager :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Når ingen vet hva du snakker om (mangel på konkrete eksempler), så blir det vanskelig eller umulig å kommentere det eller argumentere mot.

Når du først kommer med ubegrunnede og ganske så utrolige påstander, for så å motsi deg selv senere, så blir det jo nesten umulig å forholde seg til det du skriver. Og istedenfor å bruke et par minutter på å komme med konkrete eksempler, så har du brukt masse tid på å fortelle alle som ikke tar det du skriver for god fisk hvor dumme de er...

6896194[/snapback]

Nå har Snekkern sagt opptil flere ganger at han har hørt valgforskere si at forskjellene (på de økonomiske områdene) var minimale. Slike ting er det ikke alltid lett å finne skriftlige kilder på, og det vet du.

Så, istedenfor å begynne med din meget destruktive og arrogante debatteringsteknikk, kan du ikke ta utgangspunkt i at Snekkern ikke juger, og heller diskutere saken?

Unnskyld meg, men du virker som en liten unge - med en gang du hører noe som ikke stemmer helt overens med din oppfatning av den politiske verden, så feier du det under stolen som løgn og bedrag. Det er sånne som deg som gjør at PRS-delen holder et såpass lavt nivå. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Vel da håper jeg at dere så brennpunkt på nrk nå nettop,om dere gjorde det så vil kritikken forstumme ganske fort,der var det bla en forsker som hadde forsket spesielt på moderaterne og han ble spurt om hva forskjellen var på dem og sosialdemokratene, og han svarte at uttrykksmåten var forskjellig,men rent teknisk var det ingen forskjell.

Jaha? Jeg får se om jeg får tid til å se på det.

vi ser også at han skapte diskusjon da han som høyremann innrømmet at skattelette hedde en bakside,at en krone i skattelette førte til en krone mindre til skolene,at en krone i skattelette førte til en krone mindre i helsevesnet osv osv,dette skapte stor debatt innenfor partiet,da han var den første høyremann som turde innrømme dette.

Sa han virkelig dette? For en tulling. Man har da fått med seg at forrige regjering fikk inn mer i skatt selv om de senket skattene? At land som har innført flat skatt går så det suser?

Så at "en krone i skattelette fører til en krone mindre her og der" er bare tullprat. Det er ingen automatikk i dette.

Er jeg fortsatt en løgner?

Hvorfor lurer du på det?

nei dette er ikke å motsi seg selv,det er to forskjellige utsagn som går igjen i debatten om dette på tv

Hvis det er forskjeller, så er det ingen "blåkopi", er det vel?

Lenke til kommentar

Siden det viktigste tydeligvis er å få rett så er det mulig de sa "en tilnærmet blåkopi" håper det hjalp :D

6897795[/snapback]

Det som er viktig (alt er relativt) er å rette opp når folk kommer med gale påstander.

Lenke til kommentar
Vel, når du skriver noe slikt så står ofte BS-detektoren i taket ;)

Og det viste seg jo også at du overdrev.

6898726[/snapback]

Nei jeg overdrev ike,men siden dere ha rett så lot jeg dere få det.

Hva med å følge rådet til rakkerunge neste gang :whistle:

Så, istedenfor å begynne med din meget destruktive og arrogante debatteringsteknikk, kan du ikke ta utgangspunkt i at Snekkern ikke juger, og heller diskutere saken?
Lenke til kommentar

Siden det viktigste tydeligvis er å få rett så er det mulig de sa "en tilnærmet blåkopi" håper det hjalp :D

6897795[/snapback]

Det som er viktig (alt er relativt) er å rette opp når folk kommer med gale påstander.

6899023[/snapback]

Hvilke gale påstander har jeg kommet med??

Siden du er en av dem som skriker bevis,så burde du vel i det minste bevise dine egne påstander,jeg har sagt at valgforskere kalte det en blåkopi og det står jeg for.

At jeg justerte det til en "tilnærmet blåkopi" var kunn for å få slutt på sutringeng her og om dere ser programmet så ser dere at det jeg skriver er fakta,der sier jo forskern at det rent praktisk ikke er forskjeller.

Men jeg skjønner at enkelte elsker å flisespikke og bar må ha rett, det er vel muligens på tide å stikke fingeren i jorda og innse at en kan ikke alltid være hevet over alle andre.

Mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar

6897795[/snapback]

6899023[/snapback]

Hvilke gale påstander har jeg kommet med??

6899883[/snapback]

Bl.a denne:

"Pussig at et parti som i generasjoner har fortalt hvor ille sosialismen er tar en gjennomgang av eget parti og så lager en blåkopi av nettop sosialistenes programm og går til valg på dette"

Siden du er en av dem som skriker bevis, så burde du vel i det minste bevise dine egne påstander, ...

6899883[/snapback]

Slutt å lyve. Jeg har ikke skreket etter bevis.

... jeg har sagt at valgforskere kalte det en blåkopi og det står jeg for.

6899883[/snapback]

Vi kan alle lese hva påstanden din var. Andre post i tråden.

At jeg justerte det til en "tilnærmet blåkopi" var kunn for å få slutt på sutringeng her og om dere ser programmet så ser dere at det jeg skriver er fakta,der sier jo forskern at det rent praktisk ikke er forskjeller.

6899883[/snapback]

Fra det jeg ser så er det ingen som har laget noen blåkopi av sosialistenes program. At du i ettertid fossror, og en rekke kverrulanters kverrulering, er ikke relevant for min avvisning av den opprinnelige påstanden som tøv.

Men jeg skjønner at enkelte elsker å flisespikke og bar må ha rett, det er vel muligens på tide å stikke fingeren i jorda og innse at en kan ikke alltid være hevet over alle andre.

6899883[/snapback]

Stråmenn.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...