blasterlord Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg skal kjøpe dette elementet.. http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=7...7&pn=1633772936 Jeg ser de anbefaler lukket kabinett på 27 liter.. Er det ikke bedre å bruke en femtiliters kasse med bassreflexrør da? Noen som kan anbefale en forsterker som driver dette elementet? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (Du kunne fortsatt i forrige tråd ) Vas 27.67 liter viser ikke til anbefalt kassemål. Det er anbefalt 29 liter kasse med bassrefleks og 20 liter trykkammer på det elementet ifølge hjemmesidene til CV, men du kan alltids prøve med kasse du har og se hvordan det blir. La til manualer fra CV som vedlegg.. VmaxSubwooferManual.pdf Lenke til kommentar
blasterlord Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 (endret) (Du kunne fortsatt i forrige tråd ) Vas 27.67 liter viser ikke til anbefalt kassemål. Det er anbefalt 29 liter kasse med bassrefleks og 20 liter trykkammer på det elementet ifølge hjemmesidene til CV, men du kan alltids prøve med kasse du har og se hvordan det blir. La til manualer fra CV som vedlegg.. 6885157[/snapback] Takker for svar.. Men på Mobilsentrum så anbefaler de en kasse på 27 liter. Det kommer frem når du ser på elementet på siden deres. Litt usikker hva jeg skal gjøre.. Vil jeg få dårligere bass med lukket kabinett? Kanskje denne duger? http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=7...9&pn=1605876378 Endret 17. september 2006 av blasterlord Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Ser på siden men ser ingen anbefalinger på 27 liters kasse, eneste jeg ser er Vas faktor på 27.67 liter og det er noe helt annet. Du vil ikke nødvendigvis få dårligere bass med lukket kabinett, enkelte subwoofere spiller faktisk bedre/finere i lukket. Men at det krever litt mer forsterkerkraft må du regne med. Vær obs på at CV subwoofere ofte spiller bra med liten forsterker men de spiller mye bedre med kraftig, så jo voldsommere forsterker jo bedre. Har du en max pris på forsterker? Lenke til kommentar
blasterlord Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Ser på siden men ser ingen anbefalinger på 27 liters kasse, eneste jeg ser er Vas faktor på 27.67 liter og det er noe helt annet. Du vil ikke nødvendigvis få dårligere bass med lukket kabinett, enkelte subwoofere spiller faktisk bedre/finere i lukket. Men at det krever litt mer forsterkerkraft må du regne med. Vær obs på at CV subwoofere ofte spiller bra med liten forsterker men de spiller mye bedre med kraftig, så jo voldsommere forsterker jo bedre. Har du en max pris på forsterker? 6885192[/snapback] Om du ser på denne linken http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=7...7&pn=1633772936 så anbefaler de en kasse på 27 liter. Det står rett under prisen med rød skrift.. Har ikke noen spesiell maxpris, men vili ikke bruke for mye heller. Duger ikke den forsterkeren da? Trenger jeg større? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Regner med du mener "vi anbefaler" og linken til kasse som de selger? Eneste grunnen til at de anbefaler den kassen er pga de har den og da vil de selvsagt selge den, tviler på at det er bra nok kvalitet på den kassen til det elementet. Tro mer på CV sin info du... Angående forsterkere så sjekk ut f.eks dynaBel BF1702 og dynaBel BF4501 på Eltek sine hjemmesider. Lenke til kommentar
blasterlord Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Regner med du mener "vi anbefaler" og linken til kasse som de selger? Eneste grunnen til at de anbefaler den kassen er pga de har den og da vil de selvsagt selge den, tviler på at det er bra nok kvalitet på den kassen til det elementet. Tro mer på CV sin info du... Angående forsterkere så sjekk ut f.eks dynaBel BF1702 og dynaBel BF4501 på Eltek sine hjemmesider. 6885240[/snapback] Ser bra ut den forsterkeren til 2998,- holder nok den Men hvilken kasse vil du anbefale da? Med bassrefleks. Kan du se en her? www.bilradiospesialisten.no Kanskje du ser en forsterker her og som du kan anbefale? Har bestilt basselementet nå iallefall.. Endret 17. september 2006 av blasterlord Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Med tanke på pris VS ytelse så vil jeg ikke anbefale noen av forsterkerne på bilradiospesialisten over dynaBel sin. Virker som du vil ha det så billig som mulig men om du gir en max pris og den er høyere enn 3000kr så kan jeg finne noe. Ingen av kassene der er perfekte for subwooferen desverre da det er anbefalt med enten 20 liter trykkammer eller 29 liter bassrefleks. MEN, med litt modifisering så skal Basic basskasse for 12" - lukket kabinett sikkert gå, bare å få på et bassrekleksrør. Lenke til kommentar
blasterlord Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Med tanke på pris VS ytelse så vil jeg ikke anbefale noen av forsterkerne på bilradiospesialisten over dynaBel sin.Virker som du vil ha det så billig som mulig men om du gir en max pris og den er høyere enn 3000kr så kan jeg finne noe. Ingen av kassene der er perfekte for subwooferen desverre da det er anbefalt med enten 20 liter trykkammer eller 29 liter bassrefleks. MEN, med litt modifisering så skal Basic basskasse for 12" - lukket kabinett sikkert gå, bare å få på et bassrekleksrør. 6885299[/snapback] Da har jeg bestilt en dynabel df 4501 til 2998,- Håper den driver cerwin suben bra da Men jeg orker ikke å bygge kasse selv så jeg går nok for den på bilradiospesialisten. Men har d veldig mye å si at den er noen liter for stor da tror du? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Bittelitt for stort skal nok gå fint.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå