Brian Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) hei har lurt på om timings på minnet kan holde igjen på overklokkinga av cpu? jeg har aldri forandret de, selv om jeg har klokket 3200+ ' n min til 2,6-2,7ghz. kan jeg komme lengre hvis jeg forandrer timings? eventuelt skal de stilles opp (høyere tall) eller nedover? er det noe man må passe på her? kan man stille timings så mye man vil uten at noe går galt? og hvor mye volt er det meste som er anbefalt å bruke? har ikke noe erfaring med minnet enda, så beklager hvis det er dumme spørsmål Endret 17. september 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Om det er minnet som stopper klokkingen så kan det å slakke på timings hjelpe ja (øke tallene). Volt trenger kun å stilles opp om du klokker minnet, men anbefaler selvsagt minst det som er anbefalt fra produsent. Du har Corsair minne ser jeg fra "Min overklokk av 3200+ med stock kjøler" Har du CL2 minne? CL2 minnebrikkene fra Corsair klarer 2-3-3-6 i timings, hos deg er de satt til 2.5-3-3-7 så da er de allerede slakke. Om det ER CL2 minne du har så kjører de best uten overklokking på ca 2.75V Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Om det er minnet som stopper klokkingen så kan det å slakke på timings hjelpe ja (øke tallene). Volt trenger kun å stilles opp om du klokker minnet, men anbefaler selvsagt minst det som er anbefalt fra produsent. Du har Corsair minne ser jeg fra "Min overklokk av 3200+ med stock kjøler" Har du CL2 minne? CL2 minnebrikkene fra Corsair klarer 2-3-3-6 i timings, hos deg er de satt til 2.5-3-3-7 så da er de allerede slakke. Om det ER CL2 minne du har så kjører de best uten overklokking på ca 2.75V 6885270[/snapback] jeg har disse brikkene LINK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå