OleDole Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hei. Er på utkikk etter en ny maskin. Nå driver jeg å avveier behovet mitt, og har et par spm... Er det til "fritidsbruk" nødvendig å bruke kronasje på eget skjermkort? Hvor langt kommer man med et integrert skjermkort? Jeg skal bruke maskinen til bla. grafikk (Quark/PS 7 ol.) og spilling (FPS ol.) Er det mye å tjene på å kjøpe "2100" minne sammenlignet med PC133 minne. Jeg er ikke ute etter en state of the art PC eller status. For prisen av 133 (514mb) får jeg omtrent 256 mb 2100 minne. Er det noe reel forskjell å snakke om? Behov: Skal bruke maskinen til Internett, billedbehandling, spilling osv.. Trenger: Hovedkort, HD, Minne, Kabinett. Har: Skjerm, CDR, floppy, tastatur/mus osv. Budsjett: kommer langt med 4000? Takker for svar! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 'Fritidsbruk' med spilling og bildebehandling er forsåvidt krevende nok. Mange er ihvertfall fornøyd med ASUS P4B533-V, men tviler på at de fleste bruker det integrerte skjermkortet - en test av mange kort med dette chipsettet: http://www.digit-life.com/articles2/roundu...45g-aug2k2.html flere av de finnes i Prisguiden. Microstar 845GE MAX-L er også et OK kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå