Gå til innhold

Valget i Svergie. Piratpartiet?

MC2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ingen tall eller slikt, men antat sterkt at det bare fikk noen promiller i % av stemmene. Partiet hadde uansett ingen nubbesjans i å komme inn i riksdagen, der kreves det 4% på landsbasis, eller minst 12% i en valgkrets. Selv uten slike krav ville partiet antagelig vært millevis unna å være i nærheten av å komme inn. Piratpartiet er/var et protestparti og stifterne burde skjønt at partiet aldri hadde sjans i havet, noe de sikkert også gjorde.

Ellers så kan vi skåle for borgelig seier hos søta bror! (dog i en annen tråd)

Lenke til kommentar

Piratpartiet fikk 0,5-1%

Piratpartiet

Oppslutning: 0,5-1 prosent

Saker: Fri nedlasting av musikk og film fra internett. Kjemper mot dagens opphavsretts- og patentregler.

I rampelyset: Populære blant skoleungdom og har tvunget gamle politikere til å lære hva en MP3 er.

http://www.dagsavisen.no/utenriks/article2294548.ece

Litt morsom siste notis om ..tvunget gamle politikere til å lære hva en MP3 er. Dagsavisen har ihvertfall ikke lært det.

Lenke til kommentar

Så langt (med en million stemmer som grunnlag) ligger Piratpartiet på 0,61%. Det vil si at de såvidt har slått Sveriges Pensionärers Intresseparti som bare fikk 0,47%, men må sett seg slått grundig av Feministiskt initiativ som fikk 1,04%.

Min sympati går ellers til Demokratiska partiet de nya svenskarna D.P.N.S med 1 - en - stemme så langt, Republikanerna med 2 stemmer og Nordisk Union med 3 stemmer. Bygda de bor i er tydeligvis ikke telt opp ennå... ;)

Kilde:http://www.val.se/ (Tallene ligger ikke fremme, man må se på rådataene.)

De endelige tallene skal visstnok være ferdig i løpet av onsdagen.

Geir :)

Lenke til kommentar
Merkelig.. Kun 1 person har stemt på James Bond 007 :dontgetit:

6893730[/snapback]

;)

I Sverige har de blanke stemmesedler i valglokalene, som du kan fylle ut for hånd med "ditt" partis navn om deres liste mangler i avlukket. Da kommer det stemmer på både James Bond og Kalla Anka-partiet. Men kun stemmer på registrerte partier regnes med til slutt. Så dette blir i praksis som å stemme blankt.

Geir :)

Lenke til kommentar
Så langt (med en million stemmer som grunnlag) ligger Piratpartiet på 0,61%. Det vil si at de såvidt har slått Sveriges Pensionärers Intresseparti som bare fikk 0,47%, men må sett seg slått grundig av Feministiskt initiativ som fikk 1,04%.

6892227[/snapback]

Jeg er skremt over at et ekstremt parti som F.I. fikk så mange stemmer...

Min sympati går ellers til Demokratiska partiet de nya svenskarna D.P.N.S med 1 - en - stemme så langt, Republikanerna med 2 stemmer og Nordisk Union med 3 stemmer. Bygda de bor i er tydeligvis ikke telt opp ennå... ;)

6892227[/snapback]

1 stemme ja, det var jo fantastisk.

Det hadde jo vært interessant å vite hva hovedsakene til disse partiene var.

Men marinale kan de i hvert fall kalles hehe

Finnes det en slik liste over norske jeg-stemmer-blankt partier?

6901299[/snapback]

Jeg tror nok ikke vi har denne muligheten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...