MC2 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Hei Leste nettopp på db.no at valget i Svergie er over, og lurte på om noen vet hvor bra/dårlig PiratPartiet gjorde det? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Det ser ikke slik ut. Lenke til kommentar
[Protus] Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Har ingen tall eller slikt, men antat sterkt at det bare fikk noen promiller i % av stemmene. Partiet hadde uansett ingen nubbesjans i å komme inn i riksdagen, der kreves det 4% på landsbasis, eller minst 12% i en valgkrets. Selv uten slike krav ville partiet antagelig vært millevis unna å være i nærheten av å komme inn. Piratpartiet er/var et protestparti og stifterne burde skjønt at partiet aldri hadde sjans i havet, noe de sikkert også gjorde. Ellers så kan vi skåle for borgelig seier hos søta bror! (dog i en annen tråd) Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Har ingen tall eller slikt, men antat sterkt at det bare fikk noen promiller i % av stemmene... 6885443[/snapback] OT: Nå er ikke jeg noen matematiker akkurat, men den måtte jeg tenke over flere ganger. Noen promiller i %... hmm... Lenke til kommentar
[Protus] Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Var nok dum den ja, men en bør skjønne poenget uansett, hehe. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Øvriga parti 5.7% frem 2.6%, vi får se i morgen. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Piratpartiet fikk 0,5-1% Piratpartiet Oppslutning: 0,5-1 prosent Saker: Fri nedlasting av musikk og film fra internett. Kjemper mot dagens opphavsretts- og patentregler. I rampelyset: Populære blant skoleungdom og har tvunget gamle politikere til å lære hva en MP3 er. http://www.dagsavisen.no/utenriks/article2294548.ece Litt morsom siste notis om ..tvunget gamle politikere til å lære hva en MP3 er. Dagsavisen har ihvertfall ikke lært det. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Så langt (med en million stemmer som grunnlag) ligger Piratpartiet på 0,61%. Det vil si at de såvidt har slått Sveriges Pensionärers Intresseparti som bare fikk 0,47%, men må sett seg slått grundig av Feministiskt initiativ som fikk 1,04%. Min sympati går ellers til Demokratiska partiet de nya svenskarna D.P.N.S med 1 - en - stemme så langt, Republikanerna med 2 stemmer og Nordisk Union med 3 stemmer. Bygda de bor i er tydeligvis ikke telt opp ennå... Kilde:http://www.val.se/ (Tallene ligger ikke fremme, man må se på rådataene.) De endelige tallene skal visstnok være ferdig i løpet av onsdagen. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Da har det kommet opp tall som er merket med "Slutlig sammanräkning". Piratpartiet fikk 10775 stemmer og 0,63%. Link Geir Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Merkelig.. Kun 1 person har stemt på James Bond 007 Endret 19. september 2006 av JonT Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Merkelig.. Kun 1 person har stemt på James Bond 007 6893730[/snapback] I Sverige har de blanke stemmesedler i valglokalene, som du kan fylle ut for hånd med "ditt" partis navn om deres liste mangler i avlukket. Da kommer det stemmer på både James Bond og Kalla Anka-partiet. Men kun stemmer på registrerte partier regnes med til slutt. Så dette blir i praksis som å stemme blankt. Geir Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Merkelig.. Kun 1 person har stemt på James Bond 007 6893730[/snapback] De arbetsskyggas riksförbund - bland karpar och kantareller Gliser meg skvett ihjel over den listen Endret 20. september 2006 av AvieN Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Finnes det en slik liste over norske jeg-stemmer-blankt partier? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Så langt (med en million stemmer som grunnlag) ligger Piratpartiet på 0,61%. Det vil si at de såvidt har slått Sveriges Pensionärers Intresseparti som bare fikk 0,47%, men må sett seg slått grundig av Feministiskt initiativ som fikk 1,04%. 6892227[/snapback] Jeg er skremt over at et ekstremt parti som F.I. fikk så mange stemmer... Min sympati går ellers til Demokratiska partiet de nya svenskarna D.P.N.S med 1 - en - stemme så langt, Republikanerna med 2 stemmer og Nordisk Union med 3 stemmer. Bygda de bor i er tydeligvis ikke telt opp ennå... 6892227[/snapback] 1 stemme ja, det var jo fantastisk. Det hadde jo vært interessant å vite hva hovedsakene til disse partiene var. Men marinale kan de i hvert fall kalles hehe Finnes det en slik liste over norske jeg-stemmer-blankt partier? 6901299[/snapback] Jeg tror nok ikke vi har denne muligheten... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå