Gå til innhold

tatt i fotoboks...

aklla

Anbefalte innlegg

jeg ble for 10 minutter siden tatt i fotoboks, men når den blinket lå jeg mellom 2 filer, noen som vet om fotoboksen også tar bilde der?

vet jo at hvis de ikke får med føreren, så kan de ikke sende ut boten.

noen som vet dette?

jada, det var 2-felts vei, og jeg kjørte ikke akkurat så fort, maks 10km over...

er vel slik at de trekker fra 7km på farten, noen som vet hvordan dette blir med fotobokser?

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere forhold spiller inn når man trekker fra, i verstefall trekkes bare 3 km/t fra målte fart.

...og ja, du fikk nok klistret ansiktet på filmen selv om du kjørte mellom to filer. Da blir du nok også presentert for et forelegg, ettersom politiet kan bevise at du var fører av kjøretøyet.

Lenke til kommentar

Gjør som noen jeg kjenner, vent til det er minst mulig trafikk og ta med deg djevelskapet.. Om noen ser deg er de mest sannsynlig bare glad til for å bli kvitt den. Om du ikke vil ta den med så finnes det mange muligheter for å ødelegge en slik.. Vell og merke om du vil være sikker på å slippe bot

Lenke til kommentar
Gjør som noen jeg kjenner, vent til det er minst mulig trafikk og ta med deg djevelskapet.. Om noen ser deg er de mest sannsynlig bare glad til for å bli kvitt den.  Om du ikke vil ta den med så finnes det mange muligheter for å ødelegge en slik.. Vell og merke om du vil være sikker på å slippe bot

6885863[/snapback]

er vel heller vanskelig når den er på en av de større hovedveiene i oslo...

vurderer å kjøre med finnlandshette, for å ikke bli tatt...

er skjeldent jeg kjører fortere enn fartsgrensa, så det er kjipt å bli tatt når man kjører over...

skiltet mitt er også bøyd etter en liten kollisjon, er ikke sikkert de klarer å tyde halve skiltet heller...

og ja, jeg har vurdert å ta med en sterk bil, kjetting dra ned flere fotobokser, men jeg kommer nok ikke til å gjøre det...

anyway, regner med å få bota, og må nok betale den :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjør som noen jeg kjenner, vent til det er minst mulig trafikk og ta med deg djevelskapet.. Om noen ser deg er de mest sannsynlig bare glad til for å bli kvitt den.  Om du ikke vil ta den med så finnes det mange muligheter for å ødelegge en slik.. Vell og merke om du vil være sikker på å slippe bot

6885863[/snapback]

Hvis boksen er på en hovedvei i Oslo har den nok blitt digital for lenge siden. Da hjelper det lite å dra ned boksen :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kom et digert flash i en tunell for en time siden for meg også... 80-sone til Bergen, måleren min viste 100 (men har dog testet at når måleren viser 57-58 ligger jeg faktisk i 50)... Bilen fremfor meg kjørte ihvertfall et par km/t kjappere enn meg.

Jeg kan bare håpe at det var bilen fremfor som ble knipset, men har mine tvil.

Noen som vet hvilken bot jeg kan forvente (evt. om de bare ignorerer den siden det ikke var så særlig over grensen)? Vil tro de fikk et klart bilde av mitt sovetryne.

Endret av shabador
Lenke til kommentar

Jeg har også blitt tatt i fotoboks.. 2 månder siden. (8.august)..

Er det ikke noe tidsfrist på når saken blir henlagt? Har hørt 3 månder. Politiet har ringt meg og gjorde grundig research på meg, sikkert fordi jeg ikke står registrert med norsk førerkort. Men han politimannen sa at føreren kunne miste lappen i 3-6 månder. Men jeg har ikke hørt noe siden. (og han ringte vel for en månde siden eller no).

Lenke til kommentar

Det burde jo være en frist. Jeg synes det er sikkerlig irriterende å sitte å vente på at det kommer et brev fra politiet om møteplikt for å se på bildet. Da burde det finnes en tidsfrist for når saken blir automatisk henlagt. Men dette finner jeg ingen steder.. :( Noen som faktisk kan bekrefte/avkrefte dette?

Lenke til kommentar

For å avklare ett av de opprinnelige spørsmålene: Du kan legge deg helt over i andre enden av veibanen, men bildet vil være fullt lesbart for politiet fortsatt. Dette ble tidlig rettet da boksene var nye. Ble litt for lett å legge seg over i den andre kjørebanen hver gang det kom en boks!

Lenke til kommentar
Jeg har også blitt tatt i fotoboks.. 2 månder siden. (8.august)..

Er det ikke noe tidsfrist på når saken blir henlagt? Har hørt 3 månder. Politiet har ringt meg og gjorde grundig research på meg, sikkert fordi jeg ikke står registrert med norsk førerkort. Men han politimannen sa at føreren kunne miste lappen i 3-6 månder. Men jeg har ikke hørt noe siden. (og han ringte vel for en månde siden eller no).

6983228[/snapback]

Tror politiet kommer til å gi faen. For mye papirarbeid i forhold til hvor mye krøll du kan lage for dem. Når det gjelder fartskontroller så liker dem ikke 3 ting:

1. Biler med utenlandske skilter

2. Personer med utenlandske førerkort

3. Nordmenn som er registrert bosatt i utlandet.

Kan nevne at jeg satt på med en svenske i en bil som hadde afrikanske skilt i Norge når han ble tatt i laser. Politimannen stoppet oss, sjekket papirene og ba oss forsvinne derfra på en sint måte.

I et annet tilfelle kjørte en kamerat bosatt i utlandet for fort til Gardemoen og ble tatt i en lasermåling. Når politimannen sjekket han på stedet så fikk han akkurat samme beskjed om å pelle seg vekk fordi, quote: "Han regnet med at han ikke gadd å betale boten".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...