Bone Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Heisann! Har en server stående hjemme.. kobler til den via eksternt desktop.. (nå er jeg ikke hjemme ) Men, når jeg er hjemme, så har jeg har jeg connecta networkdrives til denne PC'n ... slik så en gitt katalog/partisjon på server'n blir navngitt til en bokstav (h:, i:, j:, osv) her.. Men, nå er jeg ikke hjemme.. er det mulig å connecte noe fra server'n hjemme til en stasjon her jeg her nå? Vil gjerne sette musikk-katalogen min (som er hjemme) til f.eks h: her!? Skjønte dere hva jeg mente? Takker! Lenke til kommentar
eppis Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 du mener koble til nettworkdrives når du er på farten/borte? dette kan du gjøre med for eks en form for tunnel. en VPN tunnel fikser nok problemet ditt på en grei måte. En vpn server lager en krypert tunnel mellom client(borte pc) og server(hjemme pcn) og du akkserer filene på hjemme pcn akkurat som du skulle ha vært hjemme bare at det går over internet. les mere på www.openvpn.net og www.openvpn.se finnes mange andre vpn servere/clienter også... lykke til. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Ja takk! Tror det var noe slikt jeg mente! Skal kikke på det! ..håper det ikke er altfor vanskelig.. EDIT: ooh.. hmm.. Det så litt smålig komplisert ut!? ..orker du / noen å gi en kort innføring.. ? Endret 18. september 2006 av Bone Lenke til kommentar
Bone Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Nå har jeg sittet og grublet en stund.. og jeg blir virkelig ikke helt klok på dette :dontgeitit: Jeg har installert et OpenVPN -program -ting på server'n nå.. Men, skal jeg også installere en fil på "denne" maskinen? Også må jeg visst manuelt lage en .ovpn -fil! Hvis noen virkelig føler for å være snille i dag, så skal ikke jeg være den som klager! Lenke til kommentar
eppis Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 openvpn kan instalerers til både linux og windows... guide finner du her: http://openvpn.net/howto.html#quick det er viktig at du leser alt! gå igjenom alt nøye.... den howtoen er til serveren. http://www.openvpn.se/files/install_packag...0.3-install.exe dette er clienten til en windows maskin.. det følger med "sample configs" og documentasjon med openvpn... håper dette hjalp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå