Gå til innhold

Er "TAR" en image fil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom filen er i TAR, vil jeg tro at det er liten sjanse for at den kan brukes på et Windows system. Jeg vet at mye pakkes i zip og rar på tvers av plattformer, men har enda ikke sett TAR-filer til bruk på windows.

 

Jeg hevder dette fordi trådstarter ville ha hatt en slags oppfattelse av TAR dersom han har et UNIX-OS.

Lenke til kommentar
Dersom filen er i TAR, vil jeg tro at det er liten sjanse for at den kan brukes på et Windows system. Jeg vet at mye pakkes i zip og rar på tvers av plattformer, men har enda ikke sett TAR-filer til bruk på windows.

 

Jeg hevder dette fordi trådstarter ville ha hatt en slags oppfattelse av TAR dersom han har et UNIX-OS.

6889233[/snapback]

 

Gjor leksa di Ulkesh. Tro kan man gjore i kjerka. Har du ikke selv brukt TAR-filer paa Windows plattformen ville jeg ikke paaberopt meg noen ekspert-status.

 

Til traadstarter (og Ulkesh): .tar filer (aka tarballs) er ukomprimerte arkiver som kun er en samling av (ofte et storre antall) filer til en sammenhengende fil for aa forenkle overforing av dette store antallet filer. Og ja, selv om .tar filer som oftest er erstattet med .zip,.rar eller lignende paa Windows plattformen er det ingenting som hindrer deg i aa aapne og bruke filer som du finner i en .tar fil.

 

WinRAR, som du finner paa www.rarlabs.com fungerer som vanlig ypperlig til slikt.

 

Saa, Ulkesh, det minste du kan gjore neste gang du tror eller vet noe er aa google det, eller enda bedre, holde hele greia for deg selv. ( Og dette er en generell vurdering etter aa ha lest andre av dine innlegg som er like imponerende, f.eks: "Eksterne disker er i dag hva Wlan var for 3 år siden, ubrukelig og eksperimentelt." )

Lenke til kommentar
Micromus

 

Så hyggelig at noen gidder å lese mine tidligere innlegg, selv om noen er dårligere enn andre.

 

For det første, jeg sette pris på litt naturlig skepsis. Sjansen for at akkurat denne tar-filen inneholder filer av X86-arkitektur er minimal, og dersom den gjør det er valget med komprimerings-metode høyst uvanlig. Naturlig skepsis basert på kunnskap.

 

For det andre, mitt utsagn om eksterne disker vs WLAN stemmer i følge mine observasjoner, dog de er ikke vitenskaplig bevisbare. I min erfaring vil en gitt ekstern disk dø eller oppføre seg rart sammenlignet med samme disk innstalert internt. Enter det er mindreverdige kontrollere eller USB-kabler som ikke gir god nok kontakt; eksterne disker dør som fluer. Her snakker jeg av personlig erfaring, og dersom vi skal sensurere personlig erfaringer, kommer ting til å bli ganske kjedlig rundt her.

 

Tale over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...