[c]hassum Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Kjører Win2000 Server med Active Directory og DHCP. Har også flere klientmaskiner som kjører WinXP. Problemet er at de bruker utrolig lang tid på å logge inn. Det er så ille at det kan gå opptil 10 min før de er inne i Windows. Har reinstallert serveren flere ganger, å det er det samme hver gang. Hvorfor skjer dette? Det har virkelig blitt et stort problem for meg. Utrolig kjedelig å sitte å stirre i skjermen i 10 min før jeg kan gjøren noe. Kan noen hjelpe meg med dette. Jeg ville satt utrolig pris på det! Lenke til kommentar
quarkey Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Jeg kjørte AC her hjemme, funka ganske bra. Men kjører du logon script? kanskje det er noe problemer med det. Og derfor tar det så lang tid, venter på timeout? Lenke til kommentar
RPA Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 KJøre W2k Adv Server og hos meg er det slik at første gangen tar det sinnsykt lang tid å logge på, men neste gang å etterppå så går det like rask som vanlig logon. men det er hos meg. Kjører og dhcp + litt dill. Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-30 15:50, skrev [c]hassum:Kjører Win2000 Server med Active Directory og DHCP. Har også flere klientmaskiner som kjører WinXP. Problemet er at de bruker utrolig lang tid på å logge inn. Det er så ille at det kan gå opptil 10 min før de er inne i Windows. Har reinstallert serveren flere ganger, å det er det samme hver gang. Hvorfor skjer dette? Det har virkelig blitt et stort problem for meg. Utrolig kjedelig å sitte å stirre i skjermen i 10 min før jeg kan gjøren noe.Kan noen hjelpe meg med dette. Jeg ville satt utrolig pris på det! Jeg har hatt et lignende problem selv, se i denne tråden, der jeg fikk hjelp. Lenke til kommentar
[c]hassum Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 Det stemmer at jeg kjører logonscript ja. Det eneste scriptet mitt gjør, er å mappe driver fra serveren. Vet om om noe spessielt som gjør at scriptet timer ut, og eventuellt hvordan jeg kan få det til å ikke gjøre det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Dette kan skyldes at Netlogon starter opp før DNS, slik at maskinen ikke får registert seg med SRV-record i DNS. Legg til DNS som dependency for Netlogon, så venter Netlogon med å starte til DNS er oppe. Alternativt: net stop netlogon ipconfig /registerdns net start netlogon Lenke til kommentar
[c]hassum Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 Dette hjalp, men det var kun først gang jeg logget på. Alle de andre gangen tok det like lang tid. Vet noen hvorfor det kun funka en gang? Lenke til kommentar
[c]hassum Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 Har lagt inn SP1 på WinXP maskinene, og Win2000 Server kjører SP3. Lenke til kommentar
sh@dow Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Har hatt samme problemet selv, og det er nok som zanta sier at Netlogon starter opp før DNS. Måten jeg løste dette på var at jeg satte serverens egen adresse som DNS foran de andre DNS adressene som du eventuelt bruker på serveren. Da er det også viktig at du gjør det samme i DHCP scopet ditt slik at klientene får denne informasjonen. Det er viktig at du setter adressen til servern først, hvis ikke vil det ikke fungere. Vet ikke om dette løser dine problem, men det hjalp ihvertfall for meg. Lenke til kommentar
[c]hassum Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 Er kanskje litt tett, men jeg skjønte ikke helt hva du mener. Bruker forresten en 3com router som DHCP, og DHCP'en på serveren har jeg fjernet. Det fungeret like dårlig før når jeg kjørte serveren som DHCP. Maskinene mine er ikke koblet til internett. Har dette noe å si i denne sammenhengen? Kan noen eventuellt gi meg et eksempel på hvordan jeg bør gjøre det i mitt tilfelle? Lenke til kommentar
sh@dow Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 En annen ting du kan sjekke er om Event loggen din er stappfull av feilmeldinger med Event ID 5774. Hvis den er det, så kan denne siden kanskje hjelpe deg litt: http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;en-us;Q259277 DNS adressen som du skal sette i DHCP oppsettet på routeren din, er ip-adressen til serveren din. Lenke til kommentar
[c]hassum Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Testet å låse IP'en til serveren å sette den som DNS i DHCP oppsettet, å det FUNKA! Nå går login nesten like kjappt som om jeg ikke skulle hatt Active Directory i det hele tatt. Stor takk til alle som har hjulpet meg. Dere har spart meg for mye irritasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå