Simma89 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Hei har jeg mazda 323 F 1996 modell. Tok av trekket i bak dørene og i en av fordørene i dag. Foran satt det en standard høyttaler, mens bak var det tomt. Jeg hadde ett par 6x9 høytalere. prøvde å sette de inn foran. Men de var for store. Måte den gamle høyattaleren som hadde sitti der, den var ca. 8x6. Noen som har noen anbefalinger her?? bak var det runde hull, ikke ovale som foran, så her fikk jeg i alle fall ike inn høyttaleren min. Diameteren på hullet var ca. 16 cm. Noen som har noen anbefalinger her? har lyst på god myd og mye Power.. Har hørt at man må ha forsterker.. Hva er dette godt for, og hva er hensikten?? Har også hørt om noe som heter diskanter, hva er dette? Er helt ny på området så håper på klare og lett forståelige svar Simon Endret 17. september 2006 av Simma89 Lenke til kommentar
Defus Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Tja, jeg skal gjøre det så enkelt jeg kan. Det var de rareste målene jeg hadde hørt på en front høyttaler, men Cadence har ett par som passer, Pioneer har også ett par, og dessuten har Rockford Fosgate ett par. Av disse merkene hadde jeg nok valgt Pioneer, for det vil gjøre det lettere med høytalerene bak. Pioneer Men bak i bilen er det en mer standard størelse, og du står friere til å kjøpe flere merker der. Men det kan være lurt og ha matchende høytalere framme og bak, så det ikke blir så stor forskjell i lyden. Når du har hørt man burde ha forsterker, har du hørt noe smart. Det forsterkeren gjør er og forsterke signalet som spilleren gir til høytaleren En forsterker er som regel sterkere enn det spilleren er, derfor kan den spille høyere uten at den må gi tapt på lydkvalitet, og den har mere kontroll. Forsterker på anlegget er absolutt og anbefale. En diskant, eller tweeter, spiller kun di høyeste tonene i musikken. Derfor har de som regel ett delefilter med seg. Du har kanskje sett at diskanter kommer med komponent sett, som er en mellomtone, diskant og delefilter. Fordelen med komponent sett, er at du kan plasere diskanten der du vil ha den, og lyden i øret ditt blir best, og ikke nederst i døren hvor den ikke har klar bane til øret ditt. Er litt trøtt, så forstod du ikke noe, bare spør så svarer jeg i morgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå