wolf5 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg har et problem jeg opplever når jeg setter i gang flere kopieringer fra samme disk samtidig. I dette spesielle tilfellet gjelder i følgende scenario: Kopierer fra en disk til en annen (ATA). Fart ca 38 Mbyte/sec men straks jeg setter i gang en annen kopiering fra samme disk til samme disk eller en annen disk (ikke den som allerde kopieres til) så senker farten seg til 2.5 Mbyte/s på begge kopieringene. Stopper/pauser jeg den ene så fyker den gjenværende kopieringen opp i 38Mbyte/s igjen. Noen som har en ide om hva dette skyldes? Evt hva som kan løse dette? Synes det er rart at farten strupes så ekstremt. Vil tro at farten normalt ville vært en smule under halvparten av max speed når 2 kopierer samtidig. -Thomas Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Tror det kommer av ekstra søketid. Alle sektorene for en fil er normalt sett samlet på disken, og da er det raskt å lese de etter tur. Men hvis du skal bytte på å lese fra 2 forskjellige filer så må hodet flyttes veldig ofte. Det blir samme effekt som å ha en ekstremt fragmentert disk. Søketiden blir en vesentlig faktor. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Bruk Copyhandler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå