Gå til innhold

Whitebox død og begravet?


Anbefalte innlegg

Her er mitt problem. Jeg må ha meg ny pc, jeg går på studier som krever det.

Skal jeg da kjøpe meg ny pc? Hvis de er konkurs, får jeg sannsynligvis ikke noe penger og kansje min ødelagte pc tilbake. Ergo må kjøpe ny pc. Er de ikke konkurs, har jeg rett på penger tilbake (i følge forbrukerloven, se ovenfor). Ergo jeg kan kjøpe ny pc nå, og håpe på penger senere. Noen som ser noe feil i denne planen?

6893062[/snapback]

 

Du kan jo prøve å få tak i eieren og finne ut hva som foregår før du bestemmer deg.

6893072[/snapback]

 

Noen som vet hvem eieren er og hvordan man kan få tak i han/hun? Noen som i det hele tatt vet hvordan man får tak i Whitebox i det hele tatt nå til dags?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis Whitebox er et ansvarlig selskap, hefter eier for forpliktelsene, ja - nyttig presisering. Man får bare håpe at ikke denne "Belinda" er insolvent.

 

Hvis maskinene er solgt, vil de ofte være tapt. Salg av varer som er inne til reparasjon, er underslag, hvilket ikke gir vindikasjonsrett etter godtroloven. Men eierne kan jo kreve erstatning for dem.

6893041[/snapback]

Hvordan kan Belinda være insolvent (dvs. ikke være i stand til å betale gjelden sin)? Er det mulig å bli kvitt personlig gjeld? Hvordan skjer det?

6893092[/snapback]

 

Insolvens defineres i konkursloven § 61.

 

Du kan være insolvent uten å bli slått konkurs, og enkeltpersoner kan fint være insolvent. De kan også slås konkurs. Gjelden slettes på ingen måte automatisk ved at man slås konkurs. Grunnen til at man ofte får det inntrykket, er at et AS som er konkurs, vanligvis slutter å eksistere uten at noen overtar gjelden. Enkeltpersoner slutter bare å eksistere når de dør. :)

 

Man _kan_ bli kvitt personlig gjeld, men det har egentlig lite med dette å gjøre. For denne sakens del er det nok å vite at dersom Belinda også er insolvent, har hun ikke midler til å betale med - slik at de som har krav mot henne, får store problemer med å få penger ut av henne.

Lenke til kommentar
Som sagt så er ikke whitebox konk ennå, så enten har de tatt et par dagers høstferie eller så har de problemer med en server (kanskje de hoster sidene på en av sine bærbare) [Og har sendt mail til seg selv for å få support...]

 

Når det gjelder rykter om whitebox, er it bransjen utrolig flink til å spre rykter om kunkurenter og en fjær har veldig lett til å bli til ti høns (gjerne et helt hønsehus for den saks skyld).

 

Så la de få et par dager til, tror nok ikke at de har stukket av. La heller tvilen komme "gjengen" på Røyse til gode.

 

Btw. er det noen som husker hvordan det gikk med Abook?

6893021[/snapback]

 

Whitebox har utmerket godt klart å skaffe seg et dårlig rykte helt på egenhånd. Han som står bak Abook er samme som står bak Whitebox. Han har tidligere stått bak Laptop Norge som forsvant med en lang rekke misfornøyde kunder løpende etter seg.

 

Personer tilknyttet i Whitebox har også vært involvert i PC Direct,

Cintech, Kontor & Data, PC Salg & Service, cisk.no og centronic.no. Alle disse er enten konkurs eller forsvunnet. Ut fra brreg kan det også se ut som en av de som er eller har vært tilknyttet Whitebox også er personlig konkurs. Det er litt vanskelig å undersøke alle detaljer siden enkelte opererer med flere navn.

 

Her er en av dem. Han lyder navnet xxx xxxxx og dukker opp med ulike kombinasjoner av navnet i de fleste av disse firmaene. Drømmen hans er tydeligvis å drive med noe helt annet enn svindel. Vi får håpe han heller satser på den karrieren.

 

 

Her er ennå et firma som han har startet og som eies av Aker Cisk Limited. ACL er et norsk utenlandskregistrert foretak.

 

http://www.multigate.no/

 

Edit = fjernet navn.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

TIL kjeklulf

 

 

Jeg kjenner *navn fjernet* og han har ikke noe med de selskapene du snakker om-

Utrolig frekt og si dette av deg når det ikke er sant, eneste firma han har er aker cisk. Du burde vel ikke si noe når du ikke vet noe....Slutt og spre falske rykter.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

Whitebox. Han har tidligere stått bak Laptop Norge som forsvant med en lang rekke misfornøyde kunder løpende etter seg.

 

Personer tilknyttet i Whitebox har også vært involvert i PC Direct,

Cintech, Kontor & Data, PC Salg & Service

 

Det var disse jeg snakket om...

 

Dette syns jeg blir for dumt... Hvorfor drar dere ikke til WB i stede for og drive på denne måten?

Lenke til kommentar

Nå ser det jo ut som om godeste Synco her heller ikke har helt rent mel i posen. Han hevder her at han kjenner eier av cisk.no, abook.no, centronic.no og multigate.no veldig godt og det er det ingen grunn til å tvile på.

 

Men: Av Syncos 38 innlegg her i forumet inneholder 30 linker til, positiv omtale av eller spørsmål om cisk.no, abook.no, whitebox.no og centronic.no. Kan det være tilfeldig? Neppe. Særlig artig er det jo nå å lese disse sitatene hans om firmaer som drives av hans gode venn, eier av cisk.no, abook.no, centronic.no og multigate.no:

 

whitebox og aopen (link til www.abook.no)

 

de selger ganske rimlige pc'er, pluss mange andre som selger en del også...

har ingen erfaring med disse, så de bare på en annonse

 

jeg handletpå cisk.no en cpu, de var en uke forsent ute og fikk 512 ram brikke gratis. og de sa sorry for sen levering.... det er sånn det skal være.... håper flere butikker kan gjøre det på den måten

 

har prøvd og finne litt ut om dette firmaet cisk

har egentlig ikke funnet ut av noe... derfor legger jeg innen direkte melding... om noen har noe og fortelle.

 

de har endel bra priser, men vil gjerne hvite litt mere før jeg kjøper noe..

 

Hei, har kikket på dette forumet.. jegbegynner på skole nå. og trenger en pc.

jeg lurte på om det er noen som har erfaring fra cisk?

er det noen som også kan anbefalle en bra bærbar.? til skole

 

Mens du fortsatt har buksa nede på knærne Synco, er det noe du har lyst til å fortelle oss?

 

Edit = fjernet navn.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
Jeg sier bare min mening.... Syns det er synd at dere blander folk opp i noe som de ikke har noe med og gjøre... Jeg kjenner ole henrik veldig godt, og jeg vet at han ikke har noe med whitebox og gjøre.

6895429[/snapback]

Det kan virke som om du kjenner Ole Henrik veldig godt, ja.

 

Du skriver over her at Ole Henrik driver Cisk, men ikke har noe med Whitebox å gjøre. Når en ser på dine tidligere poster, er disse stort sett reklame for Cisk, Abook eller Whitebox. Pussig sammentreff...

 

Og etter at du i diverse poster har linket til Cisk sine PC'er, oppretter du tråden Noen som vet noe om cisk.no der du sier at du ikke vet noe om firmaet, og lurer på om noen kjenner noe til det. Det høres litt rart ut, siden du jo kjenner Ole Henrik så godt...

 

Okei, det KAN jo være at du ikke kjente Ole Henrik på det tidspunktet, men bestemte deg (etter alt det negative som ble skrevet om cisk.no i tråden du opprettet) å likevel kjøpe en PC hos cisk.no, og at du tilfeldigvis ble bestekompis med eieren etterpå....

 

Men når du senere i dette innlegget linker til Whitebox og Abook, etter at du "så de bare på en annonse", og i de påfølgende uker fortsetter å reklamere for disse firmaene, så synes jeg det begnner å bli litt merkelig...

 

Eller er det bare jeg som er trøtt og ser syner...?

 

Edit: Litt sen... Flere enn meg som hadde sett det samme, ser jeg :-)

Endret av Flex
Lenke til kommentar

Interessant lesning. Jeg har ikke noen ide om det som skrives her er riktig eller galt. Men jeg vil utfordre Hardware.no til å lage en liste over useriøse personer (inkludert aliaser) og firma disse er tilknyttet slik at vi får luket ut de få som ødelegger for bransjen.

 

Jeg har vært inne på tanken om å gjøre noe lignende for håndtverkere. (Jeg tror ihvertfall (blåøyd som jeg er) at det finnes noen som faktisk er ærlige i den bransjen)

 

Stå på gutter.. la skjelettene danse.. :o)

Lenke til kommentar

Vel, jeg føler meg glad og lettet overfor den personen jeg på det sterkeste frarådet å kjøpe whitebox, men holde seg til de kjente merkene. Nettop fordi det kunne bli problem med reklamasjon. Og bærbare PC'er er jo noe man i svært liten grad kan bytte deler på.

 

Nei, jeg holder meg til Toshiba, jeg. Der får man rask service, vanligvis tar en rep. 2-3 virkedager. Unntak er hvis de må vente på deler.

Lenke til kommentar
Vi kan utelukke at Ole Henrik har tilknytning til firmaene PC Direct, Cintech, Kontor & Data og PC Salg & Service.

 

Vi kan fastslå at han har tilknytning (som eier) til firmaene Abook, Multigate, Centronic og Cisk.

 

Og det er en del som tilsier at han har en tilknytning til Whitebox. Synco bør kunne bekrefte/avkrefte dette.

6898971[/snapback]

 

Det er da ingen grunn til å tro at noe som helst av det Synco sier her er til å stole på. Tviler på at vi ser han igjen her.

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg da ikke om du kan stole på meg.

Dette blir på akkurat samme måte som om at jeg skulle sagt at du jobbet for whitebox, og prøvde og få oppmersomheten bort fra whitebox.... blir like dumt.

 

Kan si at han har noe med abook og multigate og gjøre, det har jeg heller ikke sagt noe på, men har da heller ikke hørt at de firmaene har gjort noe svindel!!??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...