Gå til innhold

Whitebox død og begravet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er mange kredittselskaper som er online døgnet rundt. ;)

6884099[/snapback]

Det betyr ikke at de jobber døgnet rundt!

6886616[/snapback]

 

Og hva var poenget ditt...? De fleste selskaper har mulighet til online sjekk av bedrifter og det som ligger der er sannsynligvis like korrekt søndag kveld som mandag formiddag.

 

Om et firma har 20 røde streker under seg hos et kredittselskap (og de har forøvrig hatt det i lang tid), nettsidene er nede (og har vært det i flere dager), e-post returneres med påskriften "ukjent mottaker" og ingen svarer på telefonen er det mye som tyder på at noe er alvorlig galt.

6886811[/snapback]

Dette var reaksjon på din rekasjon til Bergtoras innlegg! Det skjer ingen oppdateringer av kreditinformasjon i weekenden. Selv om systemene er online er basen den samme på lørdag kveld som på søndag kveld.

Lenke til kommentar
Dette var reaksjon på din rekasjon til Bergtoras innlegg! Det skjer ingen oppdateringer av kreditinformasjon i weekenden. Selv om systemene er online er basen den samme på lørdag kveld som på søndag kveld.

6891018[/snapback]

 

Det skjønte jeg jo men hva er poenget? Hun argumenterte jo for at alt sannsynligvis var i orden med henvisning til at kredittselskapene ikke arbeidet i helgen (noe som ikke har noe med saken å gjøre i det hele tatt). Informasjonen var tilgjengelig søndag og varsellampene blinket da som de har gjort lenge.

Lenke til kommentar

Om dette er tilfelle kommer det dessverre ikke som noen bombe. Slike firma driver sjeldent for lenge før de starter opp på nytt etter en stund. Jeg synes dessverre ikke synd på kunder som måtte tape penger pga. dette. Til og med mange som ikke har internett har hørt alle de dårlige historiene om Whitebox. Jeg kjøpte selv en bærbar PC fra pcmax.no som fikk en feil, men heldigvis klarte jeg å fikse det selv. Så jeg har lært; den bærbare jeg har nå er kjøpt fra et stort veletablert firma med svært god serviceavtale om noe går galt.

 

Uansett; hold oss oppdatert, og ikke handle på yellowbox.no når det dukker opp om litt ;p

Lenke til kommentar

Dersom dere antar at firmaet er konkurs eller er begjært konkurs, vil jeg anbefale å rette hevningskrav mot et tidligere ledd enn forhandler hvis det i det hele tatt er mulig.

 

Et hevningskrav er tilnærmet verdiløst i konkursboet, man får bare dividende, dvs. en liten prosentandel av det pengekravet man egentlig har. Midlene som er i boet, deles mellom de som har krav mot boet - ofte er dividenden ned mot 0 %. Slike forhandlere som dette har normalt pantsatt varelager, driftstilbehør, fast eiendom, etc., slik at det er svært lite for boet å realisere.

 

Dersom man har varer inne på reparasjon, kan man kreve å få disse ut. Disse skal ikke berøres av konkursen, jf. dekningsloven § 2-2.

Lenke til kommentar
Betyr ikkeno hvor mange dere er - er man konk så er det ikke noe å hente. Da er det tapte penger.

6888665[/snapback]

 

 

Men hvis de ikke er konk, så kan det være noe å hente. Jeg har erfaring med at de ikke er like lett å ha med å gjøre. Men hvis flere går sammen med felles trusler, blir de kanskje klar over at det kan bli konsekvenser hvis de ikke handler raskt...

Lenke til kommentar
Betyr ikkeno hvor mange dere er - er man konk så er det ikke noe å hente. Da er det tapte penger.

6888665[/snapback]

 

 

Men hvis de ikke er konk, så kan det være noe å hente. Jeg har erfaring med at de ikke er like lett å ha med å gjøre. Men hvis flere går sammen med felles trusler, blir de kanskje klar over at det kan bli konsekvenser hvis de ikke handler raskt...

6892522[/snapback]

 

Det som skjer er at statsadvokakten tar over 'konkursboet' dvs. Alle eiendeler som tidligere eier hadde blir solgt på auksjon eller lignende for å dekke inn tapet til andre kreditorer etc etc.

 

Som en annen nevnte her så blir det gjerne delt opp i prosent andeler % litt avhening av forskjellige faktorer. Men som regel så er det store aktører som mangler penger for utallige reperasjoner som får pengene sine først - dersom de har en backlogg (varer som står i vent på rep.) så blir disse mest sannsynlig sent tilbake i den stand de ble sendt inn.

 

Jeg 'håper' at de er konk fordi det vil sende ut et veldig bra signal, og jeg tror mange vil få opp øynene sine.

 

Whitebox sverter mange andre aktører i samme bransje ved å levere så dårlige produkter som de har gjort.

 

Men jeg håper selvfølgelig at det ordner seg for de som har varer inne til rep.

Lenke til kommentar

Problemet mitt er at jeg har min CL-56 inne til reperasjon. Den har hatt samme feil 3 ganger og det er den 5 gangen den er inne på reperasjon på litt under 2 år. Jeg ble tilbudt ny pc/ny modell med mellomlegg. Det var ikke jeg interesert i. Etter mye om å men ble jeg tilbudt al-55 kostnadsfritt den 13 september. Men etter det har jeg ikke hørt noe fra dem. Jeg er ikke interesert i få noen ny pc fra dem å gå gjennom samme problemene de neste 2 årene. Jeg har gitt beskjed om at jeg har kontaktet forbrukerrådet og kommer til å sende inn en klage. Fordi jeg vil heve kjøpet, og jeg har rett til det i følge mine rettigheter gjennom forbrukerloven. Jeg forventer ikke hele kjøpesummen tilbake, men en rettferdig sum som begge parter blir fornøyd med.

Er det noen som har et forslag til hvordan jeg skal gå frem? Både med tanke på at de ikke er konkurs og med tanke på at de er konkurs. Regner med det ikke er noe å hente hvis de er konkurs, annet at jeg får min defekte bærbare tilbake. Men hva skal jeg gjøre hvis de ikke er konkurs? Jeg får jo ikke tak i de lenger...

Lenke til kommentar

Hei,

 

Ser litt feil info på forumet her! (JEG HAR ABSOLUTT INGEN FORBINDELSE TIL Whitebox)

 

Om Whitebox går konkurs, så må eieren av selskapet (Belinda e.l.) stå ansvarlig for selskapets gjeld, da dette ikke er et AS. Så om noen av dere har tilgang til kreditt info m.m., så sjekk Whitebox og eieren der. Om de er konk / tatt under skifte så vil det stå der.

 

Om Whitebox er ferdig, vil de som har sendt inn maskiner ha krav på å få sin maskin tilbake. Dvs. Den maskinen som en kunde har sendt inn - kan IKKE bli solgt for å dekke Whitebox kreditorer. Der er dere sikre, men dere kan ikke kreve å få dekket rep. (Er litt usikker her da Whitebox er et ansvarlig selskap og jeg tror kanskje at eier må dekke dette i hele garanti perioden). I de tilfeller der også eier av det ansvarlige selskapet går personlig konk. vil dere ikke kunne få krevd noen former for garanti / service, da vedkommende er ute av stand til å få gjort opp for seg og er tatt under gjeldsforhandlinger m.m.

 

Om de er "konk" og maskinene deres er solgt for å dekke krav, kan/må dere politi anmelde både bobestyrer og eiere av whitebox for så å få omgjort / omstøtt.

 

Personlig tror jeg nok whitebox har tatt seg en liten ferie og gitt f... i kundene!

 

Husk at prisen har mye å si for hva slags serivce og support man får...

 

Fra Br.reg.

 

Innehaver: Belinda Andvik, Vik, 3530 RØYSE

Og det er ingen kunngjøringer på at Whitebox er slått konk. så da er de nok bare på en liten ferie e.l.

Endret av ChingLing
Lenke til kommentar

Noen som tør å ringe til denne belinda?

Jeg kunne tenke meg å snakke med hun å gi henne noen gloser, eller så henne til å gi meg korrekt kontakt informasjon til Whitebox og deres ansvarlige. Men jeg er ikke tøff nok person til å ta den telefonen. Noen som har problemer med whitebox og tar utfordringen med å ringe?

 

Belinda Andvik

Norderhovsg. 10, 3510 Hønefoss

TLF 400 44 029

Lenke til kommentar
Det har gått ymse rykter om WhiteBox leeeeeeenge! Jeg fatter egentlig ikke hvorfor oppegående HW.no-mennesker gadd å kjøpe maskin derifra. Greit nok, kanskje maskinen kostet 1000spenn mindre hos WB enn din lokale nettbutikk men jammen meg må man ta ryktene på alvor..

6892881[/snapback]

 

 

Kjøpte min maskinen for ca 2 år siden, og da var det ikke mange rykter. Heller mange som var spent på de gode tilbudene...

Lenke til kommentar

Som sagt så er ikke whitebox konk ennå, så enten har de tatt et par dagers høstferie eller så har de problemer med en server (kanskje de hoster sidene på en av sine bærbare) [Og har sendt mail til seg selv for å få support...]

 

Når det gjelder rykter om whitebox, er it bransjen utrolig flink til å spre rykter om kunkurenter og en fjær har veldig lett til å bli til ti høns (gjerne et helt hønsehus for den saks skyld).

 

Så la de få et par dager til, tror nok ikke at de har stukket av. La heller tvilen komme "gjengen" på Røyse til gode.

 

Btw. er det noen som husker hvordan det gikk med Abook?

Lenke til kommentar
Hei,

 

Ser litt feil info på forumet her! (JEG HAR ABSOLUTT INGEN FORBINDELSE TIL Whitebox)

 

Om Whitebox går konkurs, så må eieren av selskapet (Belinda e.l.) stå ansvarlig for selskapets gjeld, da dette ikke er et AS. Så om noen av dere har tilgang til kreditt info m.m., så sjekk Whitebox og eieren der. Om de er konk / tatt under skifte så vil det stå der.

 

Om Whitebox er ferdig, vil de som har sendt inn maskiner ha krav på å få sin maskin tilbake. Dvs. Den maskinen som en kunde har sendt inn - kan IKKE bli solgt for å dekke Whitebox kreditorer. Der er dere sikre, men dere kan ikke kreve å få dekket rep. (Er litt usikker her da Whitebox er et ansvarlig selskap og jeg tror kanskje at eier må dekke dette i hele garanti perioden). I de tilfeller der også eier av det ansvarlige selskapet går personlig konk. vil dere ikke kunne få krevd noen former for garanti / service, da vedkommende er ute av stand til å få gjort opp for seg og er tatt under gjeldsforhandlinger m.m.

 

Om de er "konk" og maskinene deres er solgt for å dekke krav, kan/må dere politi anmelde både bobestyrer og eiere av whitebox for så å få omgjort / omstøtt.

 

Personlig tror jeg nok whitebox har tatt seg en liten ferie og gitt f... i kundene!

 

Husk at prisen har mye å si for hva slags serivce og support man får...

 

Fra Br.reg.

 

Innehaver: Belinda Andvik, Vik, 3530 RØYSE

Og det er ingen kunngjøringer på at Whitebox er slått konk. så da er de nok bare på en liten ferie e.l.

6892826[/snapback]

 

Hvis Whitebox er et ansvarlig selskap, hefter eier for forpliktelsene, ja - nyttig presisering. Man får bare håpe at ikke denne "Belinda" er insolvent.

 

Hvis maskinene er solgt, vil de ofte være tapt. Salg av varer som er inne til reparasjon, er underslag, hvilket ikke gir vindikasjonsrett etter godtroloven. Men eierne kan jo kreve erstatning for dem.

Lenke til kommentar

Her er mitt problem. Jeg må ha meg ny pc, jeg går på studier som krever det.

Skal jeg da kjøpe meg ny pc? Hvis de er konkurs, får jeg sannsynligvis ikke noe penger og kansje min ødelagte pc tilbake. Ergo må kjøpe ny pc. Er de ikke konkurs, har jeg rett på penger tilbake (i følge forbrukerloven, se ovenfor). Ergo jeg kan kjøpe ny pc nå, og håpe på penger senere. Noen som ser noe feil i denne planen?

Lenke til kommentar
Her er mitt problem. Jeg må ha meg ny pc, jeg går på studier som krever det.

Skal jeg da kjøpe meg ny pc? Hvis de er konkurs, får jeg sannsynligvis ikke noe penger og kansje min ødelagte pc tilbake. Ergo må kjøpe ny pc. Er de ikke konkurs, har jeg rett på penger tilbake (i følge forbrukerloven, se ovenfor). Ergo jeg kan kjøpe ny pc nå, og håpe på penger senere. Noen som ser noe feil i denne planen?

6893062[/snapback]

 

Du kan jo prøve å få tak i eieren og finne ut hva som foregår før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...