Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hastighet??


Anbefalte innlegg

Hei.

Gjorde et lite forsøk...:

satt opp en ftp server på den en maskinen min og lastet ned fra den med den andre maskinen jeg har i nettverk hjemme. All trafikk går igjennom min D-Link 713p router og begge maskinene har 100mbit nettverkskort. Den raskeste hastigheten jeg oppnådde var 7000kb/sek. Etter hva jeg har forstått skulle jeg egentlig oppnådd 12000kb/sek, som tilsvarer 100mbit!!?

Noen som har en forklaring på hvorfor ikke jeg oppnådde full hastighete på 100mbit?

(Jeg bruke ingen andre programmer eller surfet internett mens jeg gjorde "forsøket" mitt..)

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

100Mbit skal vel max klare ca 12,5MB/s (?) Det er med 100 ytelse. På en hub kan du oppleve at du max får 40% ytelse, men dersom du ikke har noen andre som sender på linken din.... 7MB/s tilsvarer ca 55%

Sikker på at det ikke er maskinvaren din som senker ned hastigheten? Du sier at det går igjennom en ruter? Dersom du router trafikken så får du nok tap der også.

Lenke til kommentar

Nei, jeg er ikke sikker på at pc'en min skrur ned hastigheten.. Er heller ikke sikker på om routeren min skrur ned hastigheten...

Eventuellt hvordan kan jeg fikse det, slik at jeg kan "få den hastigheten jeg har betalt for"??

Som du sier er det rundt 55% jeg oppnådde. Hadde det vært 95% skulle jeg liksom godtatt det...

Lenke til kommentar

Det å route i seg selv skal ikke merkes. Men det kan jo hende at ruteren har en innebyg hub, og ikke switch... (Uten at jeg har sjekka din)

 

Det kan også være mye annet som senker hastigheten. Dårlige kabler, kommunikasjon mellom nettverkskort og router... Ftp-protokollen drar vel ned litt og..

 

Prøv å sett fast verdi på nettverkskortet, om det skal være 10/100Mbit og half/full duplex, og ikke automatisk. Dette kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...