Gå til innhold

Blåskjerm, boot problemer, A8N32-SLI Deluxe


Mortex2001

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med en maskin til en kamerat. Jeg kjøpte nettopp hovedkortet A8N32-SLI Deluxe.

 

Når jeg innstallerer Windows får jeg hele tiden blåskjerm når jeg starter Windowsen etter at formatering er ferdig.

 

Det står at hovedkortet ikke er ACPI-kompatibelt. Men ACPI er aktivert i bios. Jeg har også prøvd å trykke F7 for å får innstallasjonen til å droppe ACPI, men da får jeg en annen type feilmelding når jeg begynner på selve installasjonsdelen.

 

Jeg har også prøvd å trykke F5 for å få frem menyen hvor jeg skal velge diverse løsninger. Men det fungerer heller ikke, får fremdeles den samme beskjeden.

 

Jeg får jo ikke oppdatert biosen til hovedkortet heller, uten å være i Windows. (Finner i alle fall ingen verjsoner jeg kan putte på en diskett.)

 

Jeg har også prøvd å deaktivere ACPI i biosen, men det nytter heller ikke.

 

 

Noen som kan være til hjelp? Jeg har lest forskjellige løsninger på nettet, uten hell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

last ned nyeste bios fra asus, tror det er 1303 som er den nyeste.

 

Pakk ut og kall filen, gi filen nytt navn til A8N32SLI.ROM (dette må være nøyaktig)

Kopier denne filen over på en diskett eller cd.

 

ved oppstart trykker du alt+F2, dette aktiverer ASUS EZ-flash. Sett i disketten eller platen.

 

Bios oppdateres automatisk.....

 

 

Lykke til!

 

(har samme HK selv, helt fantastisk!!)

 

edit: red. tekst

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar
last ned nyeste bios fra asus, tror det er 1303 som er den nyeste.

 

Pakk ut og kall filen, gi filen nytt navn til A8N32SLI.ROM (dette må være nøyaktig)

Kopier denne filen over på en diskett eller cd.

 

ved oppstart trykker du alt+F2, dette aktiverer ASUS EZ-flash. Sett i disketten eller platen.

 

Bios oppdateres automatisk.....

 

 

Lykke til!

 

(har samme HK selv, helt fantastisk!!)

 

edit: red. tekst

6883275[/snapback]

 

 

Jeg har gjort dette nå, og det fungerer fortsatt ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har akkurat samme problemet på en PC jeg setter sammen for en kamerat nå.

 

Er det noen som har dette kortet som IKKE har hatt problemer med denne driten?

 

Hvordan maskinvare kjører dere isåfall sammen med dette kortet?

Kjører selv Athlon 64 3800 7600GT skjermkort, 2x 512MB Twinmos-brikker PC3200 og en 80GB harddisk (paralell ata)

 

Får melding om at ACPI ikke er kompatibelt, og har fått andre bluescreens med beskjed om PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA og noe om mulig feil med harddisk, med anbefaling om å kjøre "CHECK"_DISK.

 

Er ved slike problemer jeg hater PCer og alt som har med det å gjøre :p

 

Håper virkelig at noen kan hjelpe?

Noen som forresten vet et forum der jeg finner utfyllende svar på dette problemet, om ingen her har det? Eller kan HK være defekt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...