Blomsterpotte Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Vi har 3 pcer i huset, den ene som søsteren min har vil vi at internetten skal kunne skrus av på ved hjelp av en annen maskin. vil dette gå? jeg vet at d finnes noe som heter netlimiter men vil det slå av internetten helt? vil ha dette pga. at hun ikke skal sitte oppe lenge på msn o.l ! noen som kan hjelpe meg? takker for all hjelp! MVH Henrik Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Hva med å gi henne beskjed om at hun ikke får lov til å sitte på internett hele kvelden? Lag en avtale med hun. Mvh Erling Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 I en del routere kan du sette opp dette i brannuren, og mange har også mulighet for å tidsstyre dette. Sjekk i web-grensesnittett til routeren din så er det nok ikke så vanskelig å finne. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Den enkleste måten er nok å sette tidspunkt i routeren. Alternativt kan du bruke netlimiter2-pro til å administrere PCer i nettverket. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Koble en kabel fra routeren, til en switch, og så henne til switchen. Så setter du opp en av de små boksene som kutter strømmen på et gitt tidspunkt. Da blir hun disconnecta. Husk å sette switchen i et annet rom. Eventuelt kan du bruke samme greia på maskina hennes. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Setter du fast ip på maskinen hennes, er det i mange routere enkelt å sette tidsstyring på når hun får være på. Ellers er jeg tilhenger av at dere snakker med henne og inngår avtaler. Det er nok det hun lærer mest av Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 i de fleste routere kan du blokke et bredt utvalg av porter mot en bestemt ip'adresse. Selv gjort dette når jeg hadde lan hjemme og folk dreiv med p2p hele tida (hadde 384 ned på den tida noe som lett kveles av litt p2p). Mulig du kan sette en til hvilke tider av døgne de portene skal blokkes. Blokk portene til web, msn så er vel mye gjort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå