ahoo Skrevet 17. september 2006 Rapporter Del Skrevet 17. september 2006 Eg skal bruke pcen til avspilling dvd`er og filmer gennerelt. Og trenger da eit bra lydkort med TOS-link ut og som støtter alle formatene som kommer på filmer. Har lydkort med TOS-link no, men det har bare mulighet til å sende ut signaler i stereo (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304753) Er derfor på utkikk etter rimelig lydkort med spdif (TOS-link) som støtter DD 5.1 lyd. Kva anbefaler folket? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. september 2006 Rapporter Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Hvor mye penger har du å bruke da? EDIT: Creative Sound Blaster Audigy 2 er jo ganske billig. M-Audio Revolution 7.1 skal vistnok også være bra. M-Audio er jo kjent for det Endret 17. september 2006 av GnoMiz Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 17. september 2006 Rapporter Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Ser ikke ut til at noen av de der har toslink, Gnomiz Men dette har det: https://prisguiden.no/product.php?p...iew=productinfo Til 1200 kroner. Om den digitale utgangen støtter 6 kanaler vet jeg ikke sikkert, men jeg ville absolutt tro det. Dette kortet er en middels modell i Creatives nye toppserie. Lydkvaliteten blir jo den samme siden det er digital overføring, men disse kortene støtter så godt som alt av ekstrafunksjoner (THX, DD og lignende mener jeg), og bruker minst maskinvare av alle på markedet. Endret 17. september 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. september 2006 Rapporter Del Skrevet 17. september 2006 Ingen av Creative sine kort, eller mange andre produsenter, støtter annet enn stereo på den digitale utgangen, hvis det ikke kommer direkte fra en DVD. Har man f.eks. ett spill eller annen info som har surround så vil dette bli stereo via digital utgangen. Skal du kun bruke digital utgangen til å avspille DVD-filmer så holder nok det innebygde lydkortet i massevis, skal du kjøre analogt så er oppgraderingen til ett dedikert lydkort verdt pengene. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. september 2006 Rapporter Del Skrevet 17. september 2006 watercool:) Jo begge har det, bare å se på specs Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 17. september 2006 Rapporter Del Skrevet 17. september 2006 sjekk ut Auzentech HDA Digital XMystique 7.1 Gold eller Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect . Med begge to får du fullkanals til forsterkeren. Har akkurat kjøpt meg ny PC med HDA X-Plosion og trenger bare kabler for å koble opp til hembio'n min du kan forøvrig se hva som er forskjellen mellom de to kortene her. Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 18. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Eg håpte jo på å komme billigst mulig ut av det, men vil samtidig ikkje kjøpe meg eit "greit nok" lydkort som ikkje har ALLE dei tingene eg ev. vil ønske seinere. Er ikkje heilt med på forskjellen mellom S/PDIF og TOS-link? Men når det gjelder prisklasse, så ser det ut som om at eg må være villig til å gå opp i mot 1200kr for å få eit bra kort? Endret 18. september 2006 av ahoo Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Det koster å være kar hehe, nei lurer på om Terratec ikke har et kort som har samme muligheter. tror det var dette. Har spørt de samme spørsmålene her som du kan sjekke hvis det er noe du ikke finner ut av. Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 18. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Hehe! takk! Trur det blir eit Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect på meg etter å ha lest utallige tester. Så no leite eg bare etter ein nettbutikk som selger det... Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 . Er ikkje heilt med på forskjellen mellom S/PDIF og TOS-link? 6885632[/snapback] S/PDIF er vel signal typen som sendes enten via optisk kabel, som generelt bruker en TOS-Link konnektor (alle forsterkere, DVD spillere og de fleste hovedkort har) eller coax-konnektoren. Hvis du har coax-inngang på forsterkeren du skal bruke, så kan du like greit bruke den. Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 18. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Har lagt opp optisk kabel allerede, så blir nok brukt det... kommer til å gå for Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect, da den har fått utrulig masse god kritikk. Trenger bare finne nettbutikker som selger den... ?Noen forslag? Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Har lagt opp optisk kabel allerede, så blir nok brukt det... kommer til å gå for Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect, da den har fått utrulig masse god kritikk. Trenger bare finne nettbutikker som selger den... ?Noen forslag? 6888217[/snapback] HDA X-plosion selges hos SHG for 1219,-. Var der jeg kjøpte det fra Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 18. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Ingen andre plasser di selger det?Billigere...Var 125kr i porto og 50kr i frakt..kremt. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Nesten alle kort har jo Coax digital, men du skulle jo ha optisk, så jeg måtte lete litt. Det med att de ikke støtter surround visste jeg virkelig ikke. overrasker meg veldig. Eneste surround mulighet på mitt 5.1 integrerte lydkort er SP/dif Coax. Endret 18. september 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 18. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Bestillte nett kortet på shg.no, og må sei di er dyre på frakt og andre gebyr: HDA Digital X-Plosion 7.1 1.219,00 Posten Norge 125,00 Efterkravsgebyr 50,00 Post Norge oppkravsgebyr 40,00 Alt inkl. 1.434,00 Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 ja. det ble litt kroner det ja. jeg kjøpte et par andre ting også siden jeg likevel handlet der. Men, men, syns det var verdt å få DTS Connect Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 18. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Fekk nett mail fra SHG no (kl.21:08). Om at det var ein datafeil som hadde gjort at eg fekk så høg fraktkostnader og at det var fikset på, det hetter rask kundeservice! Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 18. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Fekk nett mail fra SHG no (kl.21:08). Om at det var ein datafeil som hadde gjort at eg fekk så høg fraktkostnader og at det var fikset på, det hetter rask kundeservice! Ps.Gler meg som ein liten unge på julaften til å teste det nye kortet!! Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 19. september 2006 Rapporter Del Skrevet 19. september 2006 håhå, det tror jeg på! Skal ut i morgen å kjøpe kabler for å koble opp til hembio'n og prosjektor. Gleder meg også som en liten unge for jeg si Men, hm... Lurer på om det er lurere av meg å kjøpe Coax i steden for optisk siden PC'n ikke kommer til å stå i kjellern hvor anlegget står, til vanlig. Optisk er jo litt mer følsomt og sårbar enn Coax. Noen som har noen tips egentlig? Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 21. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. september 2006 Behandler du optiske kablene fint, så går det fint! -Går for optisk- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå