MagnusW Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg holder på med en oppgave i KRL faget på skolen hvor jeg bl.a. må presentere "ordspråkene i bibelen som du fortsatt synes er gyldige". Jeg har litt problemer med å finne så mye egentlig, jeg finner bare litt om Salomos Orspråk, som er en av bøkene i Bibelen. Hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg med å finne konkrete orspråk som fortsatt er gyldige (vet ikke noe mer om hva som menes med det. Det er det eneste som står i oppgaven) og ting som kan knyttes opp mot dette. Takk! Lenke til kommentar
tussingen Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg holder på med en oppgave i KRL faget på skolen hvor jeg bl.a. må presentere "ordspråkene i bibelen som du fortsatt synes er gyldige". Jeg har litt problemer med å finne så mye egentlig, jeg finner bare litt om Salomos Orspråk, som er en av bøkene i Bibelen. Hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg med å finne konkrete orspråk som fortsatt er gyldige (vet ikke noe mer om hva som menes med det. Det er det eneste som står i oppgaven) og ting som kan knyttes opp mot dette. Takk! 6883073[/snapback] hvis du finner noe der, som er nyttig, så er det et statistisk fenomen! Lenke til kommentar
valentino Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Hva mener du med at du ikke finner så mye når du har funnet Salamos ordspråk? Det er 31 kapittel i den boken så du er nødt å finne ett eller annet som du mener det fremdeles er fornuftig å følge. Du finner Salamos ordspråk på http://www.bibelen.no/ dersom du foretrekker å lese på PC. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Skal du ha ordspråk, så finn noen av talene til Herr Jesus, han lirte jo av seg mye rart. Matteus-evangeliet har masse, f.eks. den gylne regel: Alt dere vil at andre skal gjøre mot dere, det skal også dere gjøre mot dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå