Gå til innhold

Elendig søkemotor i forumet!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Søkemotoren her er ubrukelig. Om man vil ha to ord, som en post skal inneholde så ramser søkemotoren opp alt mulig rart. Hva med å skaffe en bedre med mer alternativ. Og ja, jeg har prøvd avansert søk.

6882815[/snapback]

Støttes! Jeg har heller aldri vært så begeistret for søkemotoren her på forumet

Lenke til kommentar

Det har vært en del tråder angående søkemotoren. Jeg har blant annet klaget selv. Det som er galt er egentlig det at den ikke søker på ord med tre bokstaver. Jeg skulle for eksempel finne ut hvordan jeg digitaliserte vhs filmer, og søkte derfor på "vhs til pc" og "vhs til dvd". Jeg fikk ikke opp noe, selv om jeg visste at det var tråder som hadde de titlene. Jeg klarer å bruke google og har begynt å bruke den framfor forumets motor nå nylig, men jeg syntes det er for dårlig at man ikke har en skikkelig søkemotor her på forumet som søker på alle ord. Ikke bare ord som har fire eller fler bokstaver. Det er ingen hemmelighet at det er mange hw relaterte ord som ikke har fler enn tre bokstaver, og noe har heller ikke fler enn to.

Har også hørt at grunnen til at de ikke vil forbedre motoren er fordi den da vil bruke for mye av serverkapasiteten. Så det er vel etter det jeg forstår et lite dilema. Enten tregt forum og en god søkemotoer eller omvendt.

Lenke til kommentar

Google er en god erstattning til forumets søkemotor, bare å spesifisere at du skal søke på diskusjon.no...

Å ja, forumet søkemotor er ikke brukbart til noenting, satt 15minutter senst i går å søkte her før jeg gav opp... som jeg gjør hver gang så vet ikke hvorfor jeg gidder...

Lenke til kommentar
Google er en god erstattning til forumets søkemotor, bare å spesifisere at du skal søke på diskusjon.no...

Å ja, forumet søkemotor er ikke brukbart til noenting, satt 15minutter senst i går å søkte her før jeg gav opp... som jeg gjør hver gang så vet ikke hvorfor jeg gidder...

6891067[/snapback]

Eneste problemet er at google.com oppdaterer ikke forumet like ofte som forumets egen database gjør det desverre.

Google burde gi ut software å gå sammen med de forskjellige softwarefolkene som lager forumer på internett og begynne å levere søkemotorer til de, det hadde vært noe det :)

Lenke til kommentar

6891067[/snapback]

Eneste problemet er at google.com oppdaterer ikke forumet like ofte som forumets egen database gjør det desverre.

Google burde gi ut software å gå sammen med de forskjellige softwarefolkene som lager forumer på internett og begynne å levere søkemotorer til de, det hadde vært noe det :)

6891840[/snapback]

Jeg tengte å nevne det der, men det fungerer jo utmerket til å søke etter om noen har hatt samme problemet osv, men å finne nyere tråder som har kommet bort for en er umulig, da må man ty til forumets egen søkemotor, å det går som oftest dårlig, værtfall om man ikke husker bokstavrett et uberteknins ord som finnes kun i den tråden... :hmm:

Lenke til kommentar
Finnes en fin liten link i profilene med navn "Finn brukerens innlegg" som løser akkurat det ;) Vil du avgrense det så er det bare å bruke blankt søk hvor man fyller inn brukernavnet under "Filtrer etter brukernavn".

6889809[/snapback]

Ja, jeg vet det, men jeg spurt om å finne alle innlegg av en bruker i en tråd. :)

Lenke til kommentar
Finnes en fin liten link i profilene med navn "Finn brukerens innlegg" som løser akkurat det ;) Vil du avgrense det så er det bare å bruke blankt søk hvor man fyller inn brukernavnet under "Filtrer etter brukernavn".

6889809[/snapback]

Ja, jeg vet det, men jeg spurt om å finne alle innlegg av en bruker i en tråd. :)

6892094[/snapback]

Ahh ... beklager, leste feil gitt :blush: Nei, det er det litt verre med. Man kan selvsagt mate søkemotoren med alle ordene med 4 eller flere tegn i emnetittelen, legge til brukernavnet, be søkemotoren bare søke på tittelen og at resultatet skal være innlegg. Tror det er det nærmeste man kommer.

Lenke til kommentar

Kan dei som slit med søkemotoren legge ut eksempler på søk der dei ikkje får det resultatet som er ønska? Ofte kan det være feil bruk som er årsaken.

List opp søkestrengen og eventuelt innstillingar du har valgt som ikkje er standard.

Eg synest ikkje det var spesielt nyttig å søke med Google.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...