cbs77 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Søkemotoren her er ubrukelig. Om man vil ha to ord, som en post skal inneholde så ramser søkemotoren opp alt mulig rart. Hva med å skaffe en bedre med mer alternativ. Og ja, jeg har prøvd avansert søk. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Søkemotoren her er ubrukelig. Om man vil ha to ord, som en post skal inneholde så ramser søkemotoren opp alt mulig rart. Hva med å skaffe en bedre med mer alternativ. Og ja, jeg har prøvd avansert søk. 6882815[/snapback] Støttes! Jeg har heller aldri vært så begeistret for søkemotoren her på forumet Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Hva med å lese "Hjelp for avansert bruk"? Søkemotoren er, i motsettning til hva endel personer tror, ikke ond, ubrukelig e.l. Tvert i mot fungerer den utmerket bare man faktisk gidder å lære seg et par enkle ting. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Har nå ikke problemer med å finne det jeg leter etter som oftest. Hvilken forbedringer er det som ønskes? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) mer treffsikkert søk, testa og søkte etter "F***e" og da kom det mye annet opp... Endret 18. september 2006 av Storleer Lenke til kommentar
Brian Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 skjønner meg ikke så mye på søkemotoren her jeg heller. Får som oftest opp mye annet tull som jeg ikke har bruk for når jeg søker. kansje det bare er meg som er dårlig til å bruke søkemotoren, men jeg vet ikke jeg. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg ønsker å kunne finne alle innlegg av en bruker i en tråd, er dette mulig? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Finnes en fin liten link i profilene med navn "Finn brukerens innlegg" som løser akkurat det Vil du avgrense det så er det bare å bruke blankt søk hvor man fyller inn brukernavnet under "Filtrer etter brukernavn". Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Det har vært en del tråder angående søkemotoren. Jeg har blant annet klaget selv. Det som er galt er egentlig det at den ikke søker på ord med tre bokstaver. Jeg skulle for eksempel finne ut hvordan jeg digitaliserte vhs filmer, og søkte derfor på "vhs til pc" og "vhs til dvd". Jeg fikk ikke opp noe, selv om jeg visste at det var tråder som hadde de titlene. Jeg klarer å bruke google og har begynt å bruke den framfor forumets motor nå nylig, men jeg syntes det er for dårlig at man ikke har en skikkelig søkemotor her på forumet som søker på alle ord. Ikke bare ord som har fire eller fler bokstaver. Det er ingen hemmelighet at det er mange hw relaterte ord som ikke har fler enn tre bokstaver, og noe har heller ikke fler enn to. Har også hørt at grunnen til at de ikke vil forbedre motoren er fordi den da vil bruke for mye av serverkapasiteten. Så det er vel etter det jeg forstår et lite dilema. Enten tregt forum og en god søkemotoer eller omvendt. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Et lite tips er det å benytte google for å søke på forumet. Det er ikke den beste måten men man får opp en del andre alternativer en forumets søkemotor kan gjøre. Det kan gjøres ved å bruke google på følgene måte: site:diskusjon.no b-real Det er et eksempel på hvordan man kan bruke google for å søke på ting her på forumet Lenke til kommentar
SCV Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 søkemotoren stinker. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Google er en god erstattning til forumets søkemotor, bare å spesifisere at du skal søke på diskusjon.no... Å ja, forumet søkemotor er ikke brukbart til noenting, satt 15minutter senst i går å søkte her før jeg gav opp... som jeg gjør hver gang så vet ikke hvorfor jeg gidder... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Google er en god erstattning til forumets søkemotor, bare å spesifisere at du skal søke på diskusjon.no... Å ja, forumet søkemotor er ikke brukbart til noenting, satt 15minutter senst i går å søkte her før jeg gav opp... som jeg gjør hver gang så vet ikke hvorfor jeg gidder... 6891067[/snapback] Eneste problemet er at google.com oppdaterer ikke forumet like ofte som forumets egen database gjør det desverre. Google burde gi ut software å gå sammen med de forskjellige softwarefolkene som lager forumer på internett og begynne å levere søkemotorer til de, det hadde vært noe det Lenke til kommentar
Tore Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Google er en god erstattning til forumets søkemotor, bare å spesifisere at du skal søke på diskusjon.no... Å ja, forumet søkemotor er ikke brukbart til noenting, satt 15minutter senst i går å søkte her før jeg gav opp... som jeg gjør hver gang så vet ikke hvorfor jeg gidder... 6891067[/snapback] Eneste problemet er at google.com oppdaterer ikke forumet like ofte som forumets egen database gjør det desverre. Google burde gi ut software å gå sammen med de forskjellige softwarefolkene som lager forumer på internett og begynne å levere søkemotorer til de, det hadde vært noe det 6891840[/snapback] Jeg tengte å nevne det der, men det fungerer jo utmerket til å søke etter om noen har hatt samme problemet osv, men å finne nyere tråder som har kommet bort for en er umulig, da må man ty til forumets egen søkemotor, å det går som oftest dårlig, værtfall om man ikke husker bokstavrett et uberteknins ord som finnes kun i den tråden... Lenke til kommentar
Matias Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Finnes en fin liten link i profilene med navn "Finn brukerens innlegg" som løser akkurat det Vil du avgrense det så er det bare å bruke blankt søk hvor man fyller inn brukernavnet under "Filtrer etter brukernavn". 6889809[/snapback] Ja, jeg vet det, men jeg spurt om å finne alle innlegg av en bruker i en tråd. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det vart etterlyst ein gong tidlegare, men eg trur ikkje det er mogeleg. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Finnes en fin liten link i profilene med navn "Finn brukerens innlegg" som løser akkurat det Vil du avgrense det så er det bare å bruke blankt søk hvor man fyller inn brukernavnet under "Filtrer etter brukernavn". 6889809[/snapback] Ja, jeg vet det, men jeg spurt om å finne alle innlegg av en bruker i en tråd. 6892094[/snapback] Ahh ... beklager, leste feil gitt Nei, det er det litt verre med. Man kan selvsagt mate søkemotoren med alle ordene med 4 eller flere tegn i emnetittelen, legge til brukernavnet, be søkemotoren bare søke på tittelen og at resultatet skal være innlegg. Tror det er det nærmeste man kommer. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Kan dei som slit med søkemotoren legge ut eksempler på søk der dei ikkje får det resultatet som er ønska? Ofte kan det være feil bruk som er årsaken. List opp søkestrengen og eventuelt innstillingar du har valgt som ikkje er standard. Eg synest ikkje det var spesielt nyttig å søke med Google. Endret 19. september 2006 av zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg