strexx Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 jeg har et stort problem... jeg får ikke installert os på min raptor disk uten å ha min gamle WD 120 gb ide disk tilkoblet.. hva kommer dette av??' her en dag, når jeg skulle skru på pc'en min ville den ikke loade xp. kom forbi bios og alt det der men når windows bildet skal komme opp( det bilde hvor windows loader) skjedde det ingen ting... helt svart.. prøvd med annet hk,ram,cpu og gpu.. har konstatert at ram cpu, og skjermkort funker som det skal...'' noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
tg90nor Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 jeg har et stort problem... jeg får ikke installert os på min raptor disk uten å ha min gamle WD 120 gb ide disk tilkoblet.. hva kommer dette av??' her en dag, når jeg skulle skru på pc'en min ville den ikke loade xp. kom forbi bios og alt det der men når windows bildet skal komme opp( det bilde hvor windows loader) skjedde det ingen ting... helt svart.. prøvd med annet hk,ram,cpu og gpu.. har konstatert at ram cpu, og skjermkort funker som det skal...'' noen som har noen forslag? 6882683[/snapback] For å installere windows på en sata-disk må du ha en driverdiskett under installasjonen, da windows i utgangspunktet ikke støtter sata. Lenke til kommentar
strexx Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 kan jeg lage en sånn diskett på en annen pc?? og åssen lager man en sånn diskett?? bare laste ned drivere og legge på disken da eller? takk for hjelpen btw Lenke til kommentar
tg90nor Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 kan jeg lage en sånn diskett på en annen pc?? og åssen lager man en sånn diskett?? bare laste ned drivere og legge på disken da eller?takk for hjelpen btw 6882735[/snapback] Ja, men pass på at du laster ned riktig driver. Husk at du må ha driveren til sata-kontrolleren din. Lenke til kommentar
strexx Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 oi.. mye på en gang.. åssen veit jeg hvilke driver jeg skal velge...?? :S har Asus p5ld2-deluxe og samme problem på et Asus P5N32-SLI deluxe Lenke til kommentar
tg90nor Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 oi.. mye på en gang.. åssen veit jeg hvilke driver jeg skal velge...?? :S har Asus p5ld2-deluxe og samme problem på et Asus P5N32-SLI deluxe 6882779[/snapback] For det første kortet: ftp://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socket...telF6_32bit.zip og for det andre: ftp://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socket...il_MakeDisk.zip Lenke til kommentar
strexx Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Takk! STOOOR hjelp :D Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 eller så kansje du har glemt å sette den nye eller eventuelt den gamle disken til slave? Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) For å installere windows på en sata-disk må du ha en driverdiskett under installasjonen, da windows i utgangspunktet ikke støtter sata. 6882704[/snapback] Jeg har akkurat bygd meg ny pc med asus p5w dh dlx og samsung sata hd, og d gikk fint.......men etter en reinstalasjon med LOVLIG xp så må jeg ha xp cd den i cd rom'en og boote med den......og ennå cd rom er satt til boot både som nr 1 og 2 på lista (prøvd begge deler) så må jeg allikevel trykke f8 under boot og velge boot fra cd rom manuelt.........hmm Og btw noen her som forstår d i samme slengen? (LØST) Måtte bare sette instilingen i bios til compitable mode Endret 23. september 2006 av AllColer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå